Végtörlesztés – bankszövetségi cáfolat és valóság

  A Magyar Szociális Fórum csütörtökön sajnálatát fejezte ki amiatt, hogy a Bankszövetség cáfolni akarja a valóságot, és úgy tünteti fel, mintha a bankok nem gördítenének akadályt a végtörlesztések útjába, hanem mindent a törvény előírása szerint tennének. Az MSZF tényeket tárt a nyilvánosság elé a közvetlenül érintett devizahitelesek üzenetei alapján:

 

  A Magyar Szociális Fórum csütörtökön sajnálatát fejezte ki amiatt, hogy a Bankszövetség cáfolni akarja a valóságot, és úgy tünteti fel, mintha a bankok nem gördítenének akadályt a végtörlesztések útjába, hanem mindent a törvény előírása szerint tennének. Az MSZF tényeket tárt a nyilvánosság elé a közvetlenül érintett devizahitelesek üzenetei alapján:

 

– Ma a kecskeméti Budapest Bank utasított el azzal, hogy már nincs idő beadni a végtörlesztési igényemet, de nyugodjak meg, mert már sok ügyféllel közölték ugyanezt. Kértem, hogy adjanak egy igazolást arról, hogy 28-án nem áll módjukban befogadni a végtörlesztési igénylésemet, de azt mondták, ilyet nem adhatnak ki. 

– Deviza alapú (CHF) lakáshitellel rendelkezem, ezen a héten szerettem volna végtörlesztési igényt benyújtani a hitelt nyújtó Zee Capital Zrt-nél, illetve most már átszervezés következtében Morgan Lízingházzá változott hitelintézetnél. Központi és egyben egyetlen irodájuk 1065 Budapest, Hajós utca 30-32. szám alatt található. Az említett címen én december 27-én és 28-án is megjelentem, de az irodát zárva találtam. A Zee Capital hitelintézet egyetlen megadott telefonján sem érhető el, nem veszik fel a telefont. A Morgan Lízingház telefonszámainak hívásakor a hang arról tájékoztat, hogy a szám nincs hozzárendelve egyetlen előfizetőhöz sem. A mai napon (december 28.) a PSZÁF ügyfélszolgálatával is felvettem a kapcsolatot, akik írásbeli igénybejelentést javasoltak, de más egyéb segítséget nem tudtak adni.

– Ma a tatai CIB bankba a központból irányítva jöttek az egyetlen működő számítógépet ellenőrizni délután 2-kor.

– Az OTP 3 oldalas nyilatkozatot akart velem aláíratni, de törvénytelen és ellentmondásos kitételeket találtam benne, és kihúztam. Közölték, hogy nem tehetem, mert nem veszik át. Közel 2 órás harcot vívtam az ügyfélpultnál kis és nagy főnökökkel, telefonálgattak a jogászuknak. Az igény bejelentésének napját januárra akarták keltezni, lerövidítve ezzel a törvényben előírt 60 napot. Közölték velem, hogy nem érdekes, januárban majd úgyis másik papírt kell kitöltenem. Erre fel úgy döntöttem, hogy egyszerűen beadom a már megírt igénylő levelemet nekik, de közölték, hogy nem veszik át, mert csak az ő nyomtatványukon lehet igénylést beadni. Jeleztem nekik, hogy törvénytelenül járnak el.

– december 27.-én a kecskeméti FHB Banknál elutasították végtörlesztési igényemet arra hivatkozva, hogy 27-től nem fogadhatnak be egyetlenegyet sem. Kérdeztem is, hogy akkor minek megy a reklám a tévében, hogy még hány napom van hátra felkeresni a bankomat? A válasz az volt, hogy ezt ők is tudják és elvileg így is van, de gyakorlatban mindenhonnan el fognak utasítani. A CIB-nél ugyanez a helyzet. A K&H Bank saját ügyfeleinek nem nyújt segítséget, a Citibank nem foglalkozik végtörlesztéssel, és még sorolhatnám.

– December 27-én az OTP-ben jártam, kígyózott a sor. Másfél órai várakozás után célba értem és azt tapasztaltam, hogy mindent elkövetnek az ügyintézés akadályozása érdekében. Csak erélyes fellépéssel sikerült rábírnom őket, hogy előkerítsék a már korábban igényelt igazolást. Azt tapasztaltam, mindent elkövetnek azért, hogy minden maradjon a régiben.

– November 12-én adtam postára az igénybejelentésemet, és kértem az összeget az OTP-től. A tértivevény vissza is érkezett. Sem végtörlesztési nyomtatványt, sem választ nem küldtek arról, hogy mennyi a tartozásom. Most azzal próbáltak elutasítani, hogy „túl későn" jöttem. Csak arra fel voltak hajlandók mozdulni, hogy elkezdtem velük üvölteni…

– Akadályoznak és ellehetetlenítenek. És még ők kérnek számon! Az idiotizmus most csúcsosodik ki, és a bankok a szokásos stílusukat adják. Hogy ebből mi lesz? Végtörlesztés biztosan kevés!

– A jogszabály a határidőt december 30-ban szabta meg. Ezen a banki ügyintéző nem változtathat. Adjátok postára, és kész – ajánlotta sorstársainak az egyik hitelkárosult.

 

    A Magyar Szociális Fórumhoz eljuttatott üzenetek többsége olvasható a hitelkarosultakert.hu weboldalon is

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.