Virtualizációval a KKV-k versenyképességének növeléséért avagy a T-systems virtualoso szolgáltatása
6 perc olvasás2009. október 7-én a győri és Győr környéki kis- és középvállalkozások részére tartottak előadást a T-Systems szakértői a legújabb IT innovációkról, amelyeket a cégek versenyképességük növelése érdekében, alacsony költség mellett tudnak alkalmazni a mindennapi munkájukban.
2009. október 7-én a győri és Győr környéki kis- és középvállalkozások részére tartottak előadást a T-Systems szakértői a legújabb IT innovációkról, amelyeket a cégek versenyképességük növelése érdekében, alacsony költség mellett tudnak alkalmazni a mindennapi munkájukban.
A bemutatott megoldásokkal a vállalkozások – a víz-, gáz- és áramszolgáltatáshoz hasonlóan – közműként tudnak igénybe venni infokommunikációs szolgáltatásokat.
Az infokommunikációban paradigmaváltás zajlik világszerte. A vállalatok versenyképességük növelése, illetve költségeik csökkentése érdekében strukturális változásokat hajtanak végre saját IT rendszereiken.
Az iparági tendenciák is azt mutatják, hogy a rugalmas, az üzleti igényekhez jobban igazodó és biztonságos szolgáltatás nyújtó infokommunikációs alkalmazások iránt megnövekszik az igény a kis- és középvállalkozások körében.
Egyúttal olyan megoldásokat keresnek, amelyek az IT kiadásaikat a jelenleginél tervezhetőbbé teszik. A Gartner piackutató idei előrejelzése szerint a szoftverek szolgáltatásként való igénybevétele éves szinten közel 20 százalékkal emelkedik a következő esztendőkben.
A Magyar Telekom Vállalati Üzletága, a T-Systems ezért 2009-ben szegmentált szolgáltatási portfoliót és csomag ajánlatokat dolgozott ki, amelyek egyszerűsítik a különböző ICT megoldások igénybevételét a vállalkozások számára.
Ezen szolgáltatások kimondottan olyan kis- és középvállalkozásoknak készültek, amelyek hatékony, ugyanakkor alacsony költség mellett elérhető infokommunikációs (ICT) megoldásokat keresnek.
A portfólióba tartozó termékek úgynevezett alkalmazásszolgáltatások, amelyekkel a T-Systems ügyfelei beruházás nélkül élhetnek a mindenkori legkorszerűbb infokommunikációs megoldásokkal.
Az ICT alkalmazások bérlésével a kkv-k kiválthatják az eddig önállóan üzemeltetett, költséges rendszereiket, illetve használhatnak eddig számukra nem elérhető szolgáltatásokat.
A T-Systems Virtualoso szolgáltatásai többek között Microsoft alkalmazásokat, a Cisco WebEx nevű webes csoportmunka megoldását, virtuális szerverszolgáltatást és jogtiszta szoftvereket biztosítanak az ügyfeleknek, akik használat-arányosan fizetnek az igénybe vett szolgáltatásokért, így könnyen tervezhetővé tudják tenni a költségeiket, amelyek jóval alacsonyabbak lesznek annál, mintha saját maguk működtetnék a rendszereket.
A virtualizáció a környezet megóvásának szempontjából is rendkívül előnyös megoldás. Ha a vállalat saját telephelyén működteti szervereit, akkor a magas áramfogyasztás mellett, géptermének külön légkondicionálásáról, és tűzoltó-berendezéséről is gondoskodni kell.
Ez sokkal drágább és környezetszennyezőbb, mint amikor a számítógépek koncentráltan, adatparkokban működnek. Ezáltal csökken a rendszerek összes áramfelvétele. A virtualizáció egyértelműen környezetbarát megoldás!
A T-Systems számára kiemelkedően fontos a fenntartható fejlődés, a környezettudatos működés. IT szolgáltatásaikkal is hozzá kívánnak járulni a környezet megóvásához. Ezen megoldásokkal kiválthatóak a káros anyag kibocsátással járó utazások, valamint az energiafogyasztás mértéke is csökkenthető.
A Virtualoso szolgáltatások
– Virtualoso eMail
A szolgáltatás segítségével a felhasználók a Microsoft Exchange 2007 funkciók előnyeit élvezhetik. Cégük kommunikációs rendszerét tehetik hatékonnyá a profi levelezőrendszerrel, a naptár funkcióval és a címjegyzékkel, amelyeket a munkatársak egymás között is megoszthatnak, számítógépen és mobiltelefonon egyaránt elérhetnek.
A felhasználók adatai folyamatosan mentésre kerülnek és visszatölthetők. A vállalkozások ezzel a szolgáltatással, beruházás nélkül jogtiszta szoftverhez és magas szintű támogatáshoz jutnak.
– Virtualoso Meeting
A meeting szolgáltatás keretében telefonkonferencia és közös online munka valósítható meg. A felhasználók számítógépeiken keresztül virtuális tárgyalót hozhatnak létre, azaz ugyanabban a dokumentumban egyidejűleg dolgozzanak az egymástól távol lévő résztvevőkkel, folyamatos telefonos kapcsolat mellett.
– Virtualoso WorkPlace
A WorkPlace egy olyan online felület, amely a közös dokumentumok tárolására és megosztására alkalmas.
A szolgáltatással lehetőséget biztosítunk arra, hogy a felhasználók az arra felhatalmazott kollégák, partnerek, ügyfelek számára akár távolról is elérhetővé, vagy szerkeszthetővé tegyenek dokumentumokat – például közérdekű hírek kollégáknak, formanyomtatvány tár, jogszabály tár vagy projekt oldal.
– Virtualoso Server
A szerver szolgáltatás igénybe vétele esetén, a vállalkozásoknak nem szükséges saját szervert vásárolniuk, illetve azt magas költséggel és kockázattal üzemeltetniük.
A szerver kapacitás folyamatosan bővíthető a cég IT igényeinek megfelelően. A távolról üzemeltethető, virtuális szerver kiemelkedő biztonságot, az adatok korszerű tárolását és leállás-mentes működést garantál.
Elérhetőség
Az online felületen megrendelhető Virtualoso szolgáltatások elindításához, a vállalkozásoknak nem kell hűségnyilatkozatokat tenniük és belépési díjjal sem kell számolniuk, így az alkalmazásszolgáltatást bármelyikük igénybe tudja venni, kockázat nélkül. A folyamatosan változó előfizetői igényekhez a T-Systems rugalmasan alkalmazkodik, így mindig a legideálisabb feltételek mellett működhetnek a szolgáltatások.
A T-Systems felügyelete alatt, az ügyfelek adatai, a lehető legnagyobb biztonságban vannak, hiszen az adattárolást és adattovábbítást a mindenkori legkorszerűbb körülmények között végzik. Az alkalmazásszolgáltatások hátterében álló alkalmazásokat a T-Systems folyamatosan frissíti, így állandó versenyelőnyt biztosítanak ügyfeleiknek.
Az alkalmazásszolgáltatások könnyen kezelhető felhasználói felülettel rendelkeznek, így használatukhoz az alapvető informatikai jártasság elegendő, a T-Systems ügyfélszolgálata pedig a nap 24 órájában a felhasználók rendelkezésére áll.
Magyarországon ehhez hasonló szolgáltatások eddig csak nemzetközi honlapokon voltak elérhetőek, és kizárólag szolgáltatói kapcsolat (ügyfélszolgálat) nélkül működtek. A hazai infokommunikációs piacon a T-Systems valósította meg elsőként ezt a teljes körű szolgáltatást.