2008-as ETARGET tervek
4 perc olvasásAz Etarget internetes reklámszolgáltató cég 2008.január 24-én tartott tájékoztatóján a 2007-es üzleti évet értékelte Kálmán Tamás ügyvezető. Eszerint; az elmúlt év fordulópontot jelentett a kattintás alapú (PPC) hirdetési piacon, mind nemzetközi, mind hazai szinten folyamatos bővülést hozott.
Az Etarget internetes reklámszolgáltató cég 2008.január 24-én tartott tájékoztatóján a 2007-es üzleti évet értékelte Kálmán Tamás ügyvezető. Eszerint; az elmúlt év fordulópontot jelentett a kattintás alapú (PPC) hirdetési piacon, mind nemzetközi, mind hazai szinten folyamatos bővülést hozott.
Nemhivatalos adatok szerint az egész keresőmarketing piac bevétele elérte az 1 milliárd Ft-ot.
A dinamikus fejlődés és növekedés a magyar hirdetési hálózatok vezető szereplőjét, az Etargetet is jellemezte, összforgalmában 230%-os bővülést ért el az előző évhez képest, a cégcsoport a hét közép-kelet-európai országban 4,6 millió eurós árbevételt realizált. A partnerek száma elérte a 11 ezret, a magyarországi partner-portálok száma 500-ra bővült, közéjük számítható már az év első hetében csatlakozó Origo, ill a leglátogatottabb magyar oldal, az iWiW is, legújabban a myVIP.
Az ügyvezető az ügynökségekkel való szoros együttműködést helyezte a piac további bővítésének előterébe, ezen belül is az edukáció fontosságát hangsúlyozta.
Az elért növekedés elsődlegesen a kis- és közepes vállalatok érdeklődésének köszönhető.
Az ok; a KKV-k, ellentétben a nagyvállalatokkal, rá vannak kényszerülve olyan eszközök és megoldások alkalmazására, amelyek gyors, akár néhány nap alatt megtérülő eredményt hoznak.
Korán felismerték a keresőoptimalizálásban rejlő lehetőségeket, azt, hogy néhány tízezer Ft-os reklámköltéssel akár több száz vásárlót lehet szerezni olymódon, hogy weboldalukat a keresőmotor a kulcsszavak megadására jó helyen listázza.
A cég ügyvezetője az egyik szerzője annak a szakkönyvnek, melyet Célzott online reklám címmel most jelentettek meg és a keresőmarketing gyakorlati alkalmazásáról szól, közérthető formában.
A kiadvány abban kíván segítséget adni, főleg a KKV-k számára, hogyan érdemes felépíteni egy PPC kampányt. Egy teljes fejezet foglalkozik az Etarget hirdetési rendszerének használatával.
Új fejlemény, hogy a nagyvállalatok és a multinacionális cégek is elkezdték használni a kattintás alapú (pay-per-click, PPC) célzott hirdetési formát.
Az Etarget Magyarország partnere az iProspect Hungary, igazgatója, Keresztúri Gergely szerint a PPC hazai forgalma jövőre elérheti a 2 milliárd Ft-os határt is. A keresőreklám világpiacon a Google a domináns szereplő, de a PPC egyre erősödik, az USA-ban 42%, az Egyesült Királyságban 57%, egész Nyugat-Európában 45% részesedést szerzett az online reklámból. Magyarországon ez mintegy 8-9%, nagy fejlődési lehetőséget, jó befektetést ígér, 2009-re 5 milliárd Ft is lehet.
2007. óta zajlik idehaza a tartalomszolgáltatók megnyerése, ebben a küzdelemben az Etarget jó pozíciókra tett szert, az értékesítésben nagy küzdelemre lehet számítani idén is. Nagy fejlődés előtt áll a szakma, az ügynökségek jó partnerként állnak az Etarget mellett.
Fazekas László, az Arcus Interactive ügynökség ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, 2008-ban a keresőhirdetés további térhódítása várható, a PPC pedig meg fog jelenni az integrált marketing kampányokban és az un. média-mixekben. Az online reklám-üzletben a hazai versenyben három Etarget- és három Google-partner ügynökség vesz részt. Jellemző, hogy a csúcson levő 100 nagy cég nem figyelt fel a PPC megoldásra, annál inkább a KKV-k. A verseny kiéleződött, a multik már csak 2-3-szoros áron juthatnak látogatókhoz. A látogató előtérbe fogja helyezni a minőséget, a számára adódó nyereséget és szolgáltatást. A weboldalak egyre inkább profit-szerző, értékesítő hellyé alakulnak, ahol fontossá válnak az integrált média-mix megoldások, a látogató "fogyasztásra" keresi fel az oldalt.
A kereső hirdetés önmagában nem fog jól működni, csak integrált módon.
Harmat Lajos