A Philips új ötéves, 2011 – 2015-ös időszakra vonatkozó stratégiai jövőképének célpontjában a növekedés, a márkapreferencia és a piaci vezető szerep megerősítése áll az egészségügyi és well-being ágazaton belül.

 

A Philips új ötéves, 2011 – 2015-ös időszakra vonatkozó stratégiai jövőképének célpontjában a növekedés, a márkapreferencia és a piaci vezető szerep megerősítése áll az egészségügyi és well-being ágazaton belül.

A  Royal Philips Electronics (AEX: PHI, NYSE: PHG) a 2010 november18-án a szokásos éves sajtótájékoztató keretében a hazai sajtó képviselőinek is bemutatta a Vision 2015 névre keresztelt stratégiai jövőképét, amely pozíciójának erősítését célozza az egészségügyi- és well-being ágazatok terén. A piaci kilátások és befektetési lehetőségek bemutatásán túl a Vision 2015 az elkövetkező években a cég megerősödését és versenyképességének fokozását szolgálja a befektetői haszon növelése mellett.

„A Philips számára már megszokott, hogy bizonyos időközönként felvázolja befektetőinek a fejlődéssel kapcsolatos elképzeléseit" – nyilatkozta az eredeti közleményben Gerard Kleisterlee, a cég vezérigazgatója.  „A 2015-ös tervek tulajdonképp a 2010-re előirányzott mutatók továbbfejlesztett változatai. Követve a nemzetközi trendeket, az otthoni egészségügy, az energiahatékony világítástechnika és a személyes jó közérzethez kapcsolódó életstílus termékeinek piacán tovább szeretnénk növelni előnyünk. Hisszük, hogy a Philips sajátos helyzete lehetővé teszi ezt a növekedést, miután cégünk ésszerű és fenntartható újításai valóban megkönnyítik az emberek életét."

A következő öt évet tekintve a következő prioritásokat jelölte meg a Philips Vision 2015 jövőképe. A Philips célja, hogy tovább erősítse vezető pozícióját a globális GDP-nél gyorsabban növekvő piaci részesedés mellett, ugyanakkor vezető márka kíván lenni azokon az egészségügyi és a well-being iparági piacok többségében, ahol jelen van. A Philips a fenntarthatóság elkötelezett híve: ezt a területet a vállalat különböző ágazatain keresztül vizsgálja, külön célokat állapít meg a részükre, mint ahogy arról a Philips nemrég elindított EcoVision5 programja is beszámol. Végül, de nem utolsósorban, a Philips minden befektetője számára egy olyan vállalatként kíván megnyilvánulni, amely pozitív változásokat hoz az emberek életébe.

„A Philips 2015-ös terveinek megvalósításban a vállalat közép és dél-kelet európai országai valamint Magyarország is kulcsfontosságú szerepet játszik, egyrészt a régióban jelen lévő számmottevő gyártási és beszállítói hátterünkön, másrészt az egészségügyi és világítástechnikai modernizáción, valamint a háztartások elektronikai és kisháztartási vásárlásain keresztül" – mondta Benedikt Laux a vállalat regionális és egyben magyarországi vezérigazgatója.

A Vision 2015 alapját a következő cégcsoportra vonatkozó középtávú stratégiai célok képezik: folyamatos nyereségnövekedés a 2011-2015-ös időszakban, évi legalább 2%-os különbséggel a nemzetközi GDP-hez képest; 10-13% között mozgó EBITA az említett időszakban; az össznyereséghez képest kétszeresen növekvő egy részvényre jutó nyereség (EPS) szintén ebben az öt évben; a súlyozott átlagos tőkeköltséget 4%-kal meghaladó befektetett tőkehozam.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük