25 kilométerrel és egy Tisza-híddal bővült az M43
3 perc olvasásVölner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára adta át az M43 autópálya a 47. sz. főút és a 4415. j. út között megépült két új szakaszát 2011. április 20-án. A fejlesztésekkel teljessé vált és egy Tisza-híddal gyarapodott az autópálya Szeged és Makó között.
Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára adta át az M43 autópálya a 47. sz. főút és a 4415. j. út között megépült két új szakaszát 2011. április 20-án. A fejlesztésekkel teljessé vált és egy Tisza-híddal gyarapodott az autópálya Szeged és Makó között.
Az államtitkár az átadáson hangsúlyozta: az M43 autópálya kiépítése a legfontosabb közlekedésfejlesztési feladat Csongrád megyében. A beruházással megszűnik a kamionok átmenő forgalma a 43. sz. főút menti településeken. Az elmúlt években kimutatott napi két-háromezres tehergépjármű forgalom Magyarországon ugyan nem egyedülálló, de kimagasló terhelésnek számít. Az összes gépjárműforgalom a határnál 4000, Szegeden belül közel 30 ezer jármű naponta.
Völner Pál aláhúzta, hogy belátható közelségbe került az M43 Makó és országhatár közötti szakaszának megépítése is. A Szeged és Arad közötti autópálya-kapcsolat határmetszéspontját rögzítő kétoldalú megállapodás szövegét a magyar és román szaktárcák képviselői 2011 februárjában szakértői szinten elfogadták. A kormány a közeljövőben kormányhatározatban adhat felhatalmazást a nemzeti fejlesztési miniszternek a dokumentum véglegesítéséhez, aláírásához. Magyar oldalról az M43 még hiányzó szakaszának építése a tervek szerint az idén megkezdődik. Az autópálya 2013 második felében érheti el a román határt.
A nemzetközi összeköttetés mielőbbi megépítése azért is fontos, mert az M43 autópálya az európai tranzittengelyek közül a legjelentősebb Magyarországon áthaladó folyosó befejező eleme lesz. Ez az útvonal biztosítja majd a legrövidebb kapcsolatot Európa központi térsége felé Romániából, Bulgáriából (és szárazföldön Görögországból is) az Unió határainak átlépése nélkül – emelte ki Völner Pál.
Az Új Széchenyi Terv a Magyarországon áthaladó európai közlekedési folyosókra figyelemmel kiemelten foglalkozik a tranzitszerepből adódó lehetőségekkel. A régiók közötti egyensúly és egyenletes fejlődés feltételeinek biztosítása érdekében a kormány az Új Széchenyi Tervben meghirdetett nemzeti programok között számos útfejlesztést is nevesített. E projektek előkészítése nagy erőkkel, gyors ütemben zajlik. Az M2 autóút Budapest és Vác közötti szakasza bővítésének kivitelezése 2011 harmadik-negyedik negyedévében megkezdődhet. Folyamatban van a 62. sz. főút Perkáta elkerülőjének építése, és az idei évben várható két Ipoly-híd átadása is – tette hozzá az államtitkár.
Magyarországon jelenleg összesen 29 közútfejlesztési projekt megvalósítása és 125 előkészítése van folyamatban. A kivitelezés alatt álló projektek összértéke 254 milliárd forint, összes hosszuk 330 km. A már folyamatban lévő beruházásokat is beleértve 2012 végéig 77, összesen 710 km hosszúságú és 420 milliárd forint értékű új vagy felújított gyorsforgalmi úti és főúti útszakasz átadása tervezett – fejtette ki Völner Pál.