36 fokos (Vers)Lázban égett Magyarország -Két és fél hónap alatt több mint 4.200 költő közel 24.000 verset írt
A Rubophen Versíró Versenyre 2008. augusztus 1. óta bármilyen témában elküldhették alkotásaikat a versírók.
A Rubophen Versíró Versenyre 2008. augusztus 1. óta bármilyen témában elküldhették alkotásaikat a versírók.
Nevezni lehetett az interneten (http://www.versiroverseny.hu/ ) vagy levélben, illetve személyesen. Az elmúlt hónapokban több megyeszékhelyen (Győr, Debrecen, Pécs, Szeged) és a fővárosban járt a Rubophen Versíró Verseny Nevezési Turnéja – a TÁP Színház közreműködésével -, ahol a résztvevőknek lehetőségük volt a helyszíni versírásra és a személyes nevezésre is.
A http://www.versiroverseny.hu/ oldalon csaknem 44.000 látogató járt. A verseny honlapján több mint 4.200 költő regisztrált, és közel 24.000 verset küldött be. Erre eddig sehol a világon nem volt példa. November 14-ig bárki nevezhetett. A verseny kiemelt témája a láz és a fájdalom. November 14. éjfélkor a nevezési határidő lejárt.
Szavazásindító beszédében Vernyik Imre, a Versíró Verseny ötletgazdája elmondta:
„Ez is csak egy egyszerű versenynek indult. A Rubophenesek csak annyit vártak tőle, hogy mindenki nevezzen rá, akinek van egy verse a fiókjában, a gépén vagy a szívében. Arra nem számítottak, hogy létrejön Magyarország legnagyobb kortárs versgyűjteménye. Pedig létrejött. Ahogy az egyik levélíró fogalmazott: „Ez már nem is egy verseny. Ez egy mozgalom!" Amikor megszületett a Versíró Verseny gondolata, a Rubophenesek és a szervezők abban reménykedtek, hogy a versenyzők legalább 500 verset küldenek majd. A merészebbek ezer, a legeslegmerészebbek 5 ezer versre tippeltek. (De őket őrültnek nézték a többiek.) Ma közel 24.000 vers olvasható a verseny weboldalán."
A Rubophen Versíró Verseny zsűritagjai:
Fenyő Iván, színművész
Péterfy Bori, színésznő, énekesnő
Karafiáth Orsolya, író, költő
Turczi István, író, műfordító, irodalomszervező és egyetemi doktor
Bogáthy Judit, a Zentiva HU Kft. HR-vezetője
„Anyavállalatunk Csehországban évek óta partnere a kulturális eseményeknek, különböző komolyzenei fesztiválok, filmes produkciók kiemelt támogatója." – nyilatkozta Bogáthy Judit. „A magyarországi leányvállaltunknál több hónapja elindult Rubophen Versíró Verseny ötletének kidolgozásával és megvalósításával cégünk egy igen fontos szlogenje kelt életre. Ez így hangzik angolul: "Be Unique , Be Zentiva", ami azt sugallja , hogy aki a Zenitvánál, a Zenitvával dolgozik egy olyan céggel találkozik, amely megjelenésével, munkatársaival, vállalati kultúrájával és marketing kommunikációjával is különbözni kíván a többi gyógyszeripari cégtől. Ennek egyik megvalósulása számomra a Rubophen Versíró Verseny. Éppen ezért izgalmas és egyben felemelő érzés nekem – mint a vállalat HR szakemberének és mint a kultúra iránt erős vonzalmat érző embernek – részt venni a versek zsűrizésében."
„Nagyon fontos dolognak tartom, hogy olyan cégek, akik anyagilag megtehetik, támogassanak fontos és jó dolgokat." – hangsúlyozza Péterfy Bori. „Azért vállaltam a zsűrizést, mert érdekel, hogy mi van az emberek fejében, nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit jelent ma egyáltalán az, hogy vers, és hogy találok-e a beküldött munkák között olyat, ami igazán eltalál. Számomra a jó vers: egy igazi találkozás két ember között. Az egyik, aki írta és a másik, aki olvassa. Mindegy, hány évtized választja el őket egymástól, a vers olvasásának pillanatában találkozik a lelkük valahol az univerzumban!"
„Azt mondják, nincs átjárás sem a különböző művészeti ágak, sem a különböző generációk, sem pedig az ún. profik és amatőrök között. Ebben persze van valami, de az egyetlen költészeti folyóirat alapító szerkesztője, aki lazán feltette az életét arra, hogy a fiatalokat, a pályakezdőket fórumhoz juttassa és sínre tegye, nem mondhat nemet egy ilyen típusú, mint menet közben kiderült, tömegeket megmozgató kezdeményezésre." – teszi hozzá Turczi István. „Az már egy más kérdés, hogy irigy, tülekvő, velejéig önző világunkban milyen hírét viszik azok, akik nem elégednek meg a részvétel, a tapasztalatszerzés és az esetleg kialakuló netbarátságok apró örömeivel. De ez legyen az ő egyéni szociális problémájuk. Mi azért jól elvagyunk, és nem felejtjük el, hogy az igazi meló a pályázók számára az eredményhirdetés után kezdődik: mert a költészet nem vasárnapi autózás, nem hobbi-kertészet, vagy önkielégítés. A költészet egész embert kívánó életforma, világszemlélet, önkép."
„Rendkívül fontosnak tartom, hogy a mai rohanó világban – ahogy sok más mindet se veszünk észre – ne menjünk el a versek mellett. Éljünk velük! Ki így, ki úgy. Van, aki írja, szüli a verseket; van, aki gyógyítja magát/másokat velük; van, aki olvassa, akit szórakoztat, aki sír rajtuk, és még hosszasan sorolhatnám. A lényeg, hogy tudjuk, igenis vannak körülöttünk versek; és fontos, hogy „használjuk" is őket. A Versíró Versenyt ezért is tartom egy nagyszerű kezdeményezésnek, és megtiszteltetés számomra, hogy az egyik zsűritag lehetek, hiszen ez a program a versek szélesebb körben történő megismertetését, megszerettetését tűzte ki céljául.
Én pedig teljes mellszélességgel állok ki mellette, és adom a nevem e nemes ügyhöz, hogy segítsem a vers, e gyönyörű, tömör, lényegre törő, de mégis érzelem dús és ezerszínű kis műfaj terjesztésében. Ennek van értelme a mai világban." – mondta Fenyő Iván.
A Rubophen Versíró Verseny bajnokaira példátlan megbecsülés és jutalom vár. A 3 millió forint összdíjazású vetélkedő legjobbjait 2009. január 16-ig választják ki a nevezők közül. A zsűri által kiválasztott 30 versből albumformátumú antológia készül. A győztes verset 100 ezer példányban freecardon (országosan forgalomba hozott ingyenes képeslapon) terjesztik. Ezeken kívül további nagyon értékes nyereményeket osztanak ki.
A közönség 2008. november 15-től szavazhat az általa legjobbnak talált versre, a legtöbb szavazattal rendelkező vers a közönségdíjat kapja majd.Díjak:
A Zsűri által kiválasztott 30 versből albumformátumú antológia készül, amit az Alexandra könyvhálózat fog forgalmazni 2009 tavaszától.
Első díj
A győztes vers kinyomtatása és terjesztése 100 ezer példányban freecardon (országosan forgalomba hozott ingyenes képeslapon)
A győztes vers szerzőjét nagy összegű pénznyereményt kap a Rubophen láz- és fájdalomcsillapító hazai forgalmazójától, a Zentiva HU Kft-től.
Olajfestmény a győztes vers szerzőjéről
Részvétel költészet táborban
Színvonalas versblog fejlesztése, működtetése és népszerűsítése egy évig
Második díj
Színházbérlet
Egyéves előfizetés 6 irodalmi folyóiratra
Színvonalas versblog fejlesztése, működtetése és népszerűsítése egy évig
Harmadik díj
200 ezer forintos Alexandra-könyvutalvány
Színvonalas versblog fejlesztése, működtetése és népszerűsítése egy évig
Közönségdíj
Laptop
Láz és Fájdalom Különdíj
Egyéves kétszemélyes masszázsbérlet vagy kétszemélyes wellness hétvége
Montblanc toll
Versmondó Guinness-rekord
A Magyar Versmondók Egyesülete a Rubophen Versíró Versennyel karöltve, a Kaleidoszkóp Versfesztivál keretein belül, a budapesti Merlin Színházban 2008. október 10-én megállás nélküli versmondásba kezdett, hogy bekerüljön a Guinness-rekordok könyvébe. 100 felolvasó váltotta egymást, és olvasott fel folytonosan több mint 6.500 verset, melyek zömmel a Versíró Versenyre érkezett pályaművek közül kerültek ki. Összesen 102 órán és 38 percen keresztül zajlott a felolvasás, amely október 17-én este zárult.
A RUBOPHEN VERSÍRÓ VERSENY IGAZ TÖRTÉNETE
Egy férfi vagy egy nő őrült homlokráncolásba kezd. Aztán elárulja a nézőknek, hogy ő most rettenetesen szenved.
A hazai láz- és fájdalomcsillapítók többnyire ilyen képekkel kezdik reklámfilmjeiket. Aztán a szóban forgó férfi vagy nő bevesz egy tablettát, és a homlokráncolás abbamarad. A reklámfilm végén pedig jön a felirat, hogy melyik tablettát kell bevennie a nézőnek, ha jót akar.
Ez silány. Ez unalmas. Ez lealacsonyítja a Nézőket. Erre gondoltak a Zentiva magyarországi vezetői. Meg arra, hogy de jó volna magasabb színvonalon, értelmesebben és izgalmasabban kommunikálni a Vásárlókkal.
A Zentiva egy egyszerű multinacionális nagyvállalat. Abból él, hogy gyógyszereket gyárt és forgalmaz. Magyarországon ő forgalmazza a Rubophen láz- és fájdalomcsillapítót.
Mind a gyógyszer-, mind a reklámiparban úgy tartják, hogy minél több homlokráncolós reklámfilmet vetítenek a tévében, a Nézők annál több gyógyszert vesznek az adott márkából. Minél több százmilliót és milliárdot költenek reklámkampányokra, annál több százmillió és milliárd jön vissza bevétel formájában.
A Zentivások tudták ezt – mégsem hagyta őket nyugodni a gondolat, hogy lehetne ezt magasabb színvonalon, értelmesebben és izgalmasabban is…
Néhány órával 2007 karácsonya előtt aztán meghozták a döntést – amivel vagy történelmet írnak… vagy kínos hibát követnek el…
Úgy döntöttek ugyanis, hogy a Rubophen 2008-ban kiszáll a versenyből.
Egy egész évig nem szőnyegbombázza a Nézők agyát homlokráncolós reklámfilmekkel.
2008-ban egészen új alapokra helyezi a kommunikációt a Vásárlóival. Magasabb színvonalon, értékesebb tartalommal és izgalmasabban szólítja meg őket:
A költészethez fordul. Egy teljes évig nem beszél a Rubophen márkáról. Csak a lázról és a fájdalomról. Versben és versekkel.
A döntést pedig Vásárlói kezébe helyezi. Ha 2008-ban nő a Rubophen piaci részesedése, akkor 2009-ben marad az Új Stílus. Ha viszont csökken, akkor jövőre jönnek újra a homlokráncolós reklámkampányok.
A Rubophenesek indításképpen megszponzoráltak egy televíziós miniprogramot, amiben két remek színész (Szamosi Zsófi és Nagy Ervin) a lázról és a fájdalomról szóló verseket mondott el.
2008-ban Magyarországon 20 millió forintot fordítottak arra, hogy az RTL KLUB nézői februártól áprilisig minden áldott délután meghallgathassanak és megnézhessenek egy Kosztolányi-, József Attila- vagy Ady-verset.
20 millió forintot. Valószínűleg kevés olyan költészeti projekt volt Magyarországon az utóbbi időben, amire ennyit költöttek.
Vagyis szembe mentek az árral – példátlan módon nem a mennyiségért, hanem a minőségért fizettek.
Az eredmények pedig bíztatóak.
2008 első negyedévében a Rubophen-eladások meghaladták a tervezettet:)
Az ok-okozati összefüggés persze még nem 100 százalékos. Mert lehet, hogy a Nézők hálásak voltak, amiért a Mónika Show reklámszünetében nem (csak) a szokásos mocsok zúdult rájuk. De az is lehet, hogy „csak" a téli influenzavírus tehet róla. És persze még az is lehet, hogy mindkettő.
A Rubopheneseknek mindenesetre felcsillant a szeme.
Talán tényleg érdemes magasabb színvonalon, értékesebb tartalommal és izgalmasabban kommunikálni!
Úgy döntöttek hát, hogy tovább merészkednek, és még egy Nagy Lépést tesznek a Vásárlóik felé.
Összedugták a fejüket a barátaikkal és üzletfeleikkel, hogy végiggondolják a lehetőségeket.
Először egy olyan versíró verseny gondolata merült fel, amire a lázról és fájdalomról szóló versekkel lehetne pályázni. De az olyan kínosnak tűnt… Mintha a McDonald's egy olyan versenyt szponzorálna, amire csak a hamburgerről és a sült krumpliról szóló versekkel lehetne jelentkezni… Nem volna elegáns:)
Ezért a Rubophenesek úgy döntöttek, hogy ha már csinálják, akkor csinálják rendesen. Inkább egy olyan Versíró Versenyt támogatnak, amire bármilyen témájú és műfajú verssel pályázni lehet. Amire bárki jelentkezhet – főállású és alkalmi versíró egyaránt. Aminek győztesei olyan megbecsülésben és jutalomban részesülnek, amilyenre Magyarországon még nem volt példa. Ami olyan példányszámban juttat el kortárs magyar verseket a Közönséghez, amilyenben még senki. Soha.
Szóval, a vállalkozás egyre izgalmasabb és izgalmasabb lett… Egyre gazdagabb és gazdagabb…
Addig-addig, hogy a Rubophen Versíró Verseny teljes költségvetése elérte a hihetetlen 125 millió forintot.
125 millió forint! Emberemlékezet óta nem költött senki ennyit egyetlen költészeti eseményre Magyarországon.
Amikor pedig elköltesz 125 millió forintot a saját zsebedből, többnyire meghatározol valamilyen célt, amit szeretnél elérni.
A Rubophenesek is meghatároztak ilyet.
Ők azt szeretnék elérni, hogy Mindenki nevezzen a Versenyre, akinek Van Egy Verse (a fiókjában, a gépén vagy a szívében). Azt szeretnék, ha Mindenki, akinek Egy Kicsit Is Szimpatikus ez az Új Stílus, jobban szeretné a Rubophen márkát.
Minél többen küldenek ugyanis verset, és minél többen szeretik a Rubophen márkát – annál valószínűbb, hogy jövőre eggyel kevesebb homlokráncolós reklámfilmet vetítenek majd a tévék.
Minden Vers és Minden Doboz Rubophen Számít!
(A versek és a gyógyszer szedéséhez kérje ki gyógyszerésze, orvosa és irodalomtanára tanácsait, utasitásait. A túlzásba vitt versfogyasztás súlyos mellékhatásokat okozhat: allergia, láz, kiütés, bél-és hasgörcsök, alvászavar, rászokás.)