A korábbi jelentéseknek megfelelően újra jó évet zárt a dm. Hazánkban a vállalat forgalomnövekedése nagyobb volt a versenytársakénál, így piacrészesedésben növekedést értek el (Teljes piacon 13,3%, drogériákon belül 51,7%-os a jelenlegi piacrész). A hűséges vásárlóinak és elhivatott munkatársainak köszönhetően konszernszinten náluk a legnagyobb a növekedés mértéke mind a forgalom, az üzletnyitások és az alkalmazottak számát tekintve is. Az üzletlánc Magyarországon a 2007/2008-os évben 60.4 milliárd forintos bevétellel büszkélkedhet, ami 18,4%-kal több, mint előző évben.

 

A korábbi jelentéseknek megfelelően újra jó évet zárt a dm. Hazánkban a vállalat forgalomnövekedése nagyobb volt a versenytársakénál, így piacrészesedésben növekedést értek el (Teljes piacon 13,3%, drogériákon belül 51,7%-os a jelenlegi piacrész). A hűséges vásárlóinak és elhivatott munkatársainak köszönhetően konszernszinten náluk a legnagyobb a növekedés mértéke mind a forgalom, az üzletnyitások és az alkalmazottak számát tekintve is. Az üzletlánc Magyarországon a 2007/2008-os évben 60.4 milliárd forintos bevétellel büszkélkedhet, ami 18,4%-kal több, mint előző évben.

A dm drogerie markt az idei üzleti évben ismét jelentős mértékben növelte forgalmát: a dm Ausztria és dél-kelet-európai partnerországai alkotta dm Ausztria csoport (az ausztriai dm 100 százalékos magyarországi, csehországi, szlovákiai, szlovéniai, horvátországi, szerbiai, bosznia-hercegovinai, romániai és bulgáriai leányvállalatai) a tavalyi 1,133 milliárd euróról több mint 18 százalékkal 1,344 milliárd euróra növelte forgalmát. A dm Ausztria forgalma 545 millió euró volt – ez közel hat százalékos növekedést jelent -, a partnerországoké 799 millió euró. A dm Németországot is magába foglaló konszern forgalma elérte a 4,705 milliárd eurót, amit 13 százalék fölötti növekedésnek felel meg.

Erről az örömteli eredményről Günter Bauer, a dm – drogerie markt igazgatótanácsának elnöke a következőképpen beszél: „Mint munkaközösség nagyon büszkék lehetünk rá. Azt ugyanis, hogy eljutottunk oda, ahol jelenleg tartunk, a dm kultúrájának köszönhetjük: közösen fogalmazzuk meg céljainkat, és közösen, nagy elkötelezettséggel követjük őket. A dm-nél a belső továbbképzés és továbbfejlesztés áll az első helyen – mert mindig az ember van középpontban. A munkatársak csak akkor tudnak foglalkozni az ügyfelek igényeivel, ha úgy érzik, komolyan veszik őket. A dm ezen a sikeres úton halad tovább."

Az első dm üzletet 1993-ban nyitották meg Magyarországon. Az elmúlt 15 évben, a drogerie markt egy üzletes diszkont üzletből országos hálózattá fejlődött, és idén októberben nyitotta meg hazánkban a 225. üzletét. A dm büszke arra, hogy polcain 10 ezer termék található, a jövőben is ezt a politikát követve kívánja vásárlóit kielégíteni.  Saját márkás termékek kínálata is folyamatosan bővül minden kategóriában, jelenleg 1400 termék kapható Magyarországon. A dm mára több mint 10 000 terméket forgalmaz, és beszállító cégeinek száma közel 160. Az üzletek polcain széles választékban megtalálhatók szépségápolás és az egészséges életmódhoz kapcsolódó, a bio ökológiai gazdálkodásból származó termékek, továbbá már egy éve 150-féle vény nélkül kapható (OTC) gyógyszert is forgalmaz.

Több mint 340 iskola indult a dm „Együtt a mozgás öröméért" pályázatán

A dm családbarát munkahelyként vallja, hogy gyermekeink támogatása az egyik legfontosabb társadalmi feladat, melyben egy felelős vállalatnak részt kell vállalnia. Az országos hálózattal rendelkező drogérialánc az egészségmegőrzés és az egészségtudatosság fejlesztését idén az „Együtt a mozgás öröméért" pályázat lebonyolításával is segíti. Az adományozási kampány keretében 40 000 000 forinttal támogatja az általános iskolák sportszervásárlását.

A dm 2008 februárjában 500 fős lakossági mintán telefonos megkérdezést végzett arról, hogy a lakosságnak mi a véleménye a cégek társadalmi felelősségvállalásáról, valamint a dm támogatói tevékenységéről. A megkérdezettek többsége a gyermekek egészségre nevelését, és a környezetvédelem támogatását várja a dm-től.

Ennek a kutatásnak az eredményeit figyelembe véve a dm 2008 tavaszán felhívást intézett az alapfokú oktatási intézményekhez, hogy szervezzenek legalább egy sport- vagy egészségnapot, amelybe a kisiskolásokon kívül, azok rokonait és a tantestületet is bevonják. A kampány ideje alatt az „Együtt a mozgás öröméért" programjára az ország minden területéről több mint 340 iskola pályázott, így három hónap alatt sok ezer gyermeket sikerült megmozgatni szüleikkel és a pedagógusokkal együtt. A legjobb 40 pályázatot benyújtók nagyértékű sportszervásárlási utalványban részesülnek, hogy további sportolási lehetőséget biztosíthassanak a kicsiknek és a jövőben is ösztönözhessék őket az egészséges életmódra.

Katus Attila aerobic világbajnok, a pályázat fővédnöke elmondta, „Külön öröm számomra, hogy ilyen sok iskola részt vett a pályázaton, hogy ezen intézmények, a pedagógusok, fontosnak érzik a mozgás megszerettetését a diákokkal. Az elnyerhető támogatás mértéke egy-egy iskola számára óriási lehetőségeket rejt, mely segítségével tovább javíthatják a gyermekek sportolási körülményeit."

A drogérialánc az iskolák támogatásában a vásárlók segítségére is számított. A 70.000 START-csomag értékesítéséből, és a „20 SULIFORINT" emblémával jelölt termékek utáni 20 forintokból befolyt 40 millió forintot egyenlő arányban, a szakmai zsűri bírálata alapján a mai napon 40 iskola kapott meg.

A program kidolgozásánál és értékelésénél nagy szerepet kaptak a szakmai partnerek is. A pályázatot az Óbudai Sport és Szabadidő Nonprofit Kft. állította össze, amely több éves szakmai tapasztalattal rendelkezik a sport és a gyereknevelés területén. A kampány fővédnöke Katus Attila aerobic bajnok, életmód szakértő volt, továbbá pályázat kiírásában és kezelésében a Kurt Lewin Alapítvány segédkezett.

A beadványok elbírálásánál a szakmai zsűri az alábbi szempontokat vette kiemelten figyelembe:

  • Minimális eszközökkel valósít meg kreatív programot
  • Dokumentáltan részt vettek benne szülők, nagyszülők
  • Kitalálásában és megvalósításában a diákok is részt vettek
  • Többféle készséget érintő programok valósultak meg
  • A diákok magas arányban vettek részt a sportnapon
  • Hosszú távon biztosított a diákok hozzáférése
  • Konkrét elképzeléseket tartalmaz az esetleges támogatás felhasználásáról
  • Lehetőség szerint a program magába foglalja az egészséges táplálkozás, a káros szenvedélyek hatásának ismertetését, a sportos életmód népszerűsítését, hasznos információk terjesztését

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük