Ötvenöt magyar élelmiszeripari kis- és középvállalkozással találkoztak a Tesco munkatársai csütörtökön Pécsett, hogy együttműködési lehetőségekről egyeztessenek. Az áruházlánc egy éven belül – az észak-magyarországi és a nyugat-magyarországi régió után – harmadszor kezdeményezett Regionális Beszállítói Fórumot, ezúttal Baranya, Somogy és Tolna megyében működő potenciális partnerek részére.

Ötvenöt magyar élelmiszeripari kis- és középvállalkozással találkoztak a Tesco munkatársai csütörtökön Pécsett, hogy együttműködési lehetőségekről egyeztessenek. Az áruházlánc egy éven belül – az észak-magyarországi és a nyugat-magyarországi régió után – harmadszor kezdeményezett Regionális Beszállítói Fórumot, ezúttal Baranya, Somogy és Tolna megyében működő potenciális partnerek részére.

2010. november 18-án Pécsett került megrendezésre a harmadik Tesco Regionális Beszállítói Fórum. Az eseményt nagy érdeklődés kísérte, hiszen 55 kis- és középvállalkozás vett részt az egyeztetésen Baranya, Somogy és Tolna megyéből. A jelentkező vállalatok között voltak sütőipari és húsipari vállalkozások, borászatok, illetve más alkoholos italokat gyártó cégek, valamint konzerveket, sütési alapanyagokat és tésztaféléket előállító beszállítók is.

A Tesco kereskedelmi és beszerzési vezetői elsősorban azt egyeztették a résztvevő régiós termelőkkel, hogy milyen gyártási kapacitással bírnak, milyen minőségű termékeket és mekkora mennyiségben tudnának szállítani a Tesco áruházaiba. A résztvevők egyetértettek abban, hogy egy olyan példaértékű kezdeményezésnek lehettek részesei, amikor egy nagy áruházlánc szervezetten és tudatosan keresi lehetséges helyi partnereit.

„A Tesco a Regionális Beszállítói Fórumok révén arra törekszik, hogy támogassa a magyar kis- és középvállalkozások fejlődését, közvetetten a munkahelyek teremtését, valamint elősegítse, hogy a hazai termékek egyre nagyobb szerepet játsszanak a nemzeti – és lehetőség szerint a nemzetközi – piacokon. A fórum során kialakult új kapcsolatok következményeként ugyanis a megfelelő kapacitással rendelkező beszállítók esélyt kapnak arra is, hogy ne csak Magyarországon belül, hanem regionálisan ellássák áruikkal a Tesco csoport áruházait", mondta el az eseményen Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország beszerzési igazgatója.

A Tesco kezdeményezése lehetővé teszi, hogy a fogyasztók kedvenc helyi specialitásukat is megtalálják a hozzájuk legközelebb eső áruházban.

A Tesco a hazai beszállítók legnagyobb partnereként már ma is közel 800 magyar beszállító termékeit értékesíti. A hipermarket-lánc 2009 novemberében indított egyedülálló párbeszédsorozatot regionális kis- és középvállalkozásokkal. Első alkalommal Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zemplén és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéből, másodszorra pedig Győr-Moson-Sopron, Zala, Vas és Veszprém megyéből hívott meg lehetséges beszállítókat egy olyan eseményre, ahol azok bemutathatták cégüket, termékeiket, termelési kapacitásukat.

A két korábbi Regionális Beszállítói Fórum eredményeként 2010 októbere óta mintegy 40 új, hazai beszállító több mint 130 terméke kapható a Tesco áruházaiban – egyes termékek országosan elérhetők, míg mások az érintett régióban található hipermarketekben vásárolhatók meg. Az új termékeket kivétel nélkül az egyes régiókban működő kis- és középvállalkozások állítják elő. Olyan különlegességek is találhatók az újonnan forgalmazott élelmiszerek között, mint a bio olaj, a rozsos parasztkenyér, az almachips vagy a sajtos kolbász. A pécsi fórumnak köszönhetően belistázott termékek többsége is a már sok áruházban jól ismert „Finomságok a régióból" figyelemfelhívó kihelyezéssel kerül az üzletekbe.

„A kiskereskedelem – a tulajdonosoktól függetlenül – mindig is helyi üzlet volt és marad. Ezért is célunk, hogy minden körülmény közt az adott vásárlói közösség igényeire találjuk meg a megfelelő válaszokat. Legyen szó akár arról, hogy a boltjaink könnyen elérhetők legyenek, hogy széles választékban jó áron kínáljunk termékeket, vagy hogy minél több helyi, regionális specialitásból válogathassanak a vásárlók. Ez az immár országos jelentőségű kezdeményezés a Tesco hazai vásárlók és beszállítók melletti elkötelezettségének újabb példája. Ahogyan az elmúlt 16 évben, úgy a jövőben is mindig a magyar vásárlókat, a gazdaság fejlődését szolgáljuk, és tovább kívánjuk bővíteni azoknak a körét, akik ebben partnereink lehetnek", mondta el Iglódi-Csató Judit, a Tesco kommunikációs igazgatója.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük