Magyar szarvasszalámit belga, hazai meggybefőttet ausztrál kereskedelmi lánc forgalmazhat a jövőben
3 perc olvasásAusztráliából, Kínából és a Közel-Keletről is érdeklődtek a magyar termékek iránt a kereskedelmi márkát gyártó termelők egyik legnagyobb kiállításán, a World of Private Label-en (PLMA) Amszterdamban. A kétnapos kiállításon a Magyar Turizmus Zrt. közösségi standján tíz hazai cég mutatta be termékeit.
Ausztráliából, Kínából és a Közel-Keletről is érdeklődtek a magyar termékek iránt a kereskedelmi márkát gyártó termelők egyik legnagyobb kiállításán, a World of Private Label-en (PLMA) Amszterdamban. A kétnapos kiállításon a Magyar Turizmus Zrt. közösségi standján tíz hazai cég mutatta be termékeit. A presztízskiállításnak számító rendezvényt idén 10.000 kiállító és 12.000 szakmai látogató kereste fel.
. A magyar résztvevők a termékek széles spektrumát mutatták be. Többek között fagyasztott késztermékekkel, füstöltáruval, édesipari termékekkel, kekszekkel, teakészítményekkel, konzerváruval találkozhattak a látogatók, de olyan különlegességeket is kóstolhattak, mint a máklikőr, vagy a csíráztatott szójababból készült lapkenyerek. Több magyar terméket is beválogattak a PLMA által legizgalmasabbnak és leginnovatívabbnak tartott új termékek közé, az ún. Idea Supermarket-be. A vásár lehetőséget nyújt arra, hogy a hazai gyártók bekerülhessenek a nemzetközi kis- és nagykereskedelmi áruházláncok beszállítói közé úgy, hogy a terméket az adott áruházlánc a saját márkaneve alatt forgalmazza. A cégek szerint ezzel nem csak fölös kapacitásaikat köthetik le, hanem referenciát szerezhetnek, és később – kvázi árukapcsolással -, más termékeiket már könnyebben vezethetik be az adott piacon. Több kiállító is eredményes tárgyalásokat bonyolított le. A nemzetközi díjjal is elismert magyar szarvasszalámit például egy belga áruházlánc forgalmazhatja a jövőben, egy ausztrál kereskedelmi hálózat pedig magyar meggybefőttet is kínálhat vásárlóinak.
Bíztató tárgyalásokat folytattak arról is, hogy gyógyhatású teakészítmények, vagy éppen természetes kozmetikumok jelenjenek meg a kínai piacon, skandináv és német kereskedelmi láncok pedig magyar cukorkákat és édesipari termékeket forgalmaznának.A cégek szerint előfordul, hogy a külföldi igények miatt akár még a receptúrán is változtatnak, vagy teljesen új terméket fejlesztenek ki a nemzetközi piacra. A kiállítók azt is elmondták, hogy a külföldi partnerek elsősorban az egyenletes, megbízható minőséget keresik, amelynek a magyar gyártók ma már szinte minden téren megfelelnek.