Amikor a vendégek értékelnek
Az utazás tervezésekor az online értékelő portálok jelentősége az elmúlt években meghatározó lett. A legtöbb utazási oldal a szálláshelyek részletes leírása mellett közzéteszi a felhasználók véleményét is.
Az utazás tervezésekor az online értékelő portálok jelentősége az elmúlt években meghatározó lett. A legtöbb utazási oldal a szálláshelyek részletes leírása mellett közzéteszi a felhasználók véleményét is.
Vajon mennyire bízhatunk a szálláshelyek értékelésekben? – tesszük fel a kérdést, a különböző szálláskereső portálokon a vendégelégedettség olvasása során. Utánajártunk.
A szálláskereső oldalak felépítése a legtöbb esetben nagyon egyszerű és logikus, használatuk gyorsan elsajátítható. A magyar nyelvű oldalakon, éves szinten több tízezer értékelést adnak le a hazai utazók, míg a nemzetközi portálokon évi több millió vendégvélemény alapján jelennek meg az elért pontszámok. A valótlan hozzászólások kiküszöbölésére több módszer is létezik: az online utazási irodák többsége csak olyanok értékelését „fogadja el", akik valóban foglaltak az adott oldalon szállást, mások pedig szűrők segítségével igyekeznek kizárni a valóságot nem tükröző véleményeket.
Természetesen az értékelés nem kötelező, de mint ahogy mi is elolvassuk a meglévő véleményeket és ez segít a döntésben, úgy saját tapasztalatink megosztásával befolyásolhatunk másokat a döntésük meghozatalában.
Az értékelés folyamatában jelölni kell, hogy átlagosan mennyire tetszett a szálláshely, továbbá, pontozni kell a személyzetet, a tisztaságot, az ár/érték arányt, a kényelmet, a szolgáltatásokat, az étkezést, valamint az elhelyezkedést. Az így kapott pontok átlagát látjuk a szálláshelyek mellett.
Az egyik vezető magyar utazási portál (szállásvadász) felmérése alapján, a magyar vendégek két fő szempont szerint választanak a szálláshelyet: a szolgáltatások és a vendégvélemények alapján.
A szálláshelyek értékeléseit pedig nem csak a már konkrét úti céllal rendelkező vendégek böngészik, sok esetben ezeknek az értékeléseknek a segítségével választják ki pihenésük helyszínét azok, akikben még nem körvonalazódott, hova szeretnének utazni.
Tudtad?
A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) által publikált tanulmányok szerint, a szállodai foglalást megelőzően a potenciális utazók átlagosan 14 utazási honlapot keresnek fel, és kilenc keresést indítanak a különböző keresőportálokon. A hivatalos – csillag szerinti – szállodai besorolást a turisták szűrőként használják a foglalási folyamat során, a végső döntésben pedig a vendégértékelések kapnak szerepet. A szállodák besorolása a felszereltséget, az elérhető szolgáltatásokat tükrözi, a vendégértékelések pedig az előzetes elvárások teljesüléséről adnak képet. Fontos, hogy a vendégértékelések nem helyettesítik a szállodák osztályba sorolását.
Kigyűjtöttük a hazai szállodaláncok értékelését a vendégelégedettség alapján:
*2016. január 20. és február 10. közötti adatok alapján |