A European Le Mans Series a kihívásokkal teli Paul Ricard pályán
4 perc olvasásA European Le Mans Series (ELMS) versenysorozat hat fordulója közül ez a negyedik, melynek a franciaországi Le Castellet-beli pálya adott otthont augusztus 28-án. A négyórás versenyen 8 Dunlop csapat vett részt a 12-ből a kiemelt LMP2 kategóriában, a márkánkénti LM GTE osztályban pedig mind a 8 csapat. Mivel ez a pálya híres a változékony körülményekről, a konstrukció itt kulcsfontosságú.
A European Le Mans Series (ELMS) versenysorozat hat fordulója közül ez a negyedik, melynek a franciaországi Le Castellet-beli pálya adott otthont augusztus 28-án. A négyórás versenyen 8 Dunlop csapat vett részt a 12-ből a kiemelt LMP2 kategóriában, a márkánkénti LM GTE osztályban pedig mind a 8 csapat. Mivel ez a pálya híres a változékony körülményekről, a konstrukció itt kulcsfontosságú.
A sorozat felénél három csapat húzott el a kiemelt LMP2 pontversenyben: a G-Drive Racing (Gibson) 58 ponttal vezet, a Thiriet-TDS Racing Ligier pedig csak 7 ponttal marad el mögötte. A harmadik helyen álló AF Corse-run BR01 szintén komoly trónkövetelő. Ebben a szezonban már három szoros verseny ment le, és még bőven van esély, hogy felkavarják az állóvizet a pontozótáblán. A Dunlop a 2016-os szezonban eddig 100%-ban dobogós helyezéseket ért el, a legközelebbi versenytárs pedig az ötödik helyen áll.
A Dunlop a közepes és a közepes-kemény abroncsokat indította az LMP2-ben.
Mindkettő köztudottan jó teljesítményt nyújt a gyors és nagy tapadású pályán. A Silverstone-ban és Imolában megrendezett első fordulók után a Dunlop mindent megtesz azért, hogy megőrizze az ELMS dobogóján elfoglalt helyeket.
Az LM GTE osztályban, melyet jelenleg az AT Racing (Ferrari) vezet, az idény standard gumiabroncsait, a közepes és a közepes-kemény abroncsok összeállításait használják. A #99 Aston Martin versenyautó csak egy ponttal van lemaradva, a JMW Motorsport Ferrarija pedig a harmadik helyen áll.
A pálya gumiabroncsok szempontjából remek stratégiai lehetőségeket kínál a gyors jobbkezes Signes és Beausset kanyarokban fellépő bal-első terhelésnek köszönhetően, a csapatok számára a fő kihívást mégis a konstrukció finomhangolása jelenti. Bár márciusban már kipróbálták a pályát, a körülmények nagyon eltérőek lehetnek. Nemcsak a várhatóan magasabb hőmérséklet miatt, hanem amiatt is, mert a pálya változó jellemzői miatt akár körönként is nagy kihívás lehet az optimális teljesítmény eltalálása.
Mike McGregor, a Dunlop teszteléssel és pályával kapcsolatos feladatokért felelős vezetője
„A Paul Ricard sok meglepetést tartogat a csapatok számára, még úgy is, hogy sok tesztadat áll rendelkezésünkre. Számos elmélet született arról, hogy ennek mi lehet az oka, például a misztrál szél, de bármi is legyen az ok, most rendkívül fontos, hogy segítsük csapatainkat a konstrukció összeállításában. Jó kiindulási pontot biztosítanak az év korábbi szakaszából származó adatok, a jóval magasabb hőmérséklet de a pálya kiszámíthatatlansága miatt azonban minden csapatnak bőven akad dolga az edzések során. Itt sokkal nehezebb a mérnökök dolga, mint bármelyik másik versenyen a naptárban, és mi egész hétvégén mellettük leszünk és támogatjuk őket."
A European Le Mans Series verseny négyórás Le Castellet-beli futama augusztus 28-án, közép-európai idő szerint 14:00 órakor rajtolt.
A nevezési lista a Dunlop csapatokkal :
http://www.europeanlemansseries.com/en/4-hours-of-le-castellet-2016/entry/6/0?race=118&year=2016
European Le Mans Series Dunlop 2016 abroncsok
LMP2 – Meghatározott garnitúrák (lágy, közepes, közepes-kemény, köztes, nedves aszfaltra alkalmas abroncs)
- Nyílt verseny a különböző abroncsok között
- Versenyenként háromból kettő száraz aszfaltra való abroncsgarnitúra
- Az abroncsok megengedett száma a négyórás versenyen: 5 abroncsgarnitúra plusz két abroncs
Az LMP2 termékcsalád megegyezik a WEC bajnokságon szereplő új kínálattal. Európában mások a körülmények. Általában hűvösebb van, ami az ELMS-en a lágy és közepes változatoknak kedvez.
LMGTE – Valamennyi Dunlop osztály (közepes, közepes-kemény, köztes, nedves aszfaltra alkalmas abroncs)
- Ellenőrzött/egyedi abroncsok mindhárom gyártótól
- Az abroncsok megengedett száma a négyórás versenyen: korlátlan
- Bemutatkozott a 2016-os köztes gumiabroncs
- Eddig még be nem mutatott 2016-os abroncskínálat – ellenőrzött használat, jobb teljesítmény
A vadonatúj 2016-os ELMS LMGTE Pro termékkört kimondottan az ELMS világbajnoksághoz tervezték, a teljesítményre és a konzisztenciára fókuszálva. A Dunlop köztes gumiabroncsának bevezetésével a csapatok költségei csökkennek, stratégiai lehetőségeik pedig növekednek a vegyes időjárási körülményeket felvonultató versenyek során.
Lantai József