Csúcstechnológiájú tanterem utazik a jövő generációjához
3 perc olvasás
Páratlanul sikeres volt a MOBIDIK pilot programja, aminek keretében 15 héten át az ország minden részén high-tech környezetben tanulhatott a jövő generációja.
Páratlanul sikeres volt a MOBIDIK pilot programja, aminek keretében 15 héten át az ország minden részén high-tech környezetben tanulhatott a jövő generációja.
A Mobidik segítségével a gyerekek a jövő digitális oktatási környezetében izgalmas tanórákon vehettek részt. A diákok a modern felszerelések használata mellett számos különleges tananyaggal ismerkedhettek meg, például nyomtathattak 3D-ben, tanulhattak LEGO robotikát, pénzügyi tudatosságot, programozást, ismerkedhettek a fenntarthatóság fogalmával, de akár egy különleges biológia órán is részt vehettek. A diákok mellett a tanároknak is jutott a jóból, a Mobidikben számos digitális pedagógiai módszertani oktatás is zajlott. A program Czunyiné Dr. Bertalan Judit kormánybiztos védnöksége alatt a PontVelem Nonprofit Kft. szervezésében, a Digitális Mintaiskola projekt keretében indult útjára.
2016. októberében elfogadásra került Magyarország Digitális Oktatási Stratégiája (DOS). A stratégiában foglalt digitális fejlesztéseket megelőzően elindult a Digitális Mintaiskola projekt, aminek keretében jött létre a Mobidik program. A Mobil Digitális Iskola egy minden digitális eszközzel felszerelt, tanteremnek berendezett speciális irodakonténer, ami hétről hétre más városban tette megélhetővé a jövő oktatását általános- és középiskolások, illetve tanáraik számára. A Mobidik esetén nem pusztán informatika oktatásáról beszélünk, hanem arról a szemléletváltásról, hogy a különböző tantárgyak miként oktathatók, tehetők izgalmasabbá, komplexebbé a 21. század eszközrendszerével és pedagógiai módszertanával. A Mobil Digitális Iskola közel 17.000 megtett kilométerrel, 15 városban 15 iskolába jutott el a tanév második felében. Ezen időszak alatt, több mint 5.000 diák járt és tanult a Mobidikben és több mint 600 pedagógus vett részt a módszertani foglalkozásokon. Mindezt egy 6 fős lebonyolító csapat biztosította, akik járták az országot a Mobidikkel együtt.
A Mobidikben tartott tanórákon a diákok és tanárok által kitöltött digitális kérdőívek segítségével egyedülálló kutatás készült az internet és a digitális eszközök használatáról. Ennek eredményeként például megtudhattuk, hogy a diákok leggyakoribb digitális időtöltése a filmnézés, a játék és a chat, alig használnak e-mailt, de a tanulással töltött idő is elég alacsony. A diákok 89%-a naponta legalább egyszer fenn van a neten, de több mint 50%-uk szinte folyamatosan online van. A tanulmány részletes eredményei rövidesen publikálásra kerülnek.
„Nagy izgalommal és várakozással indítottuk útjára a Mobidik országjáró okos tantermet. A siker kulcsa a digitális eszközök, a pedagógiai módszertan, a digitális tananyagok és a kiváló tanárok együttes jelenléte. Az érdeklődés rendkívüli, így a tanév végén sem állunk meg, a Mobidik a tervek szerint nyáron a fonyódligeti Erzsébet táborban lesz. A Mobidik nyári tábort a Pénziránytű Alapítvány és a Telenor szakmai és pénzügyi támogatásával tudtuk megszervezni. A Mobidik program létrejöttében szerepet vállaló összes támogatónknak kiemelt köszönet jár. 15 szervezet példátlan összefogásának eredménye ez a sikertörténet."- mondta el Matolcsy Miklós a PontVelem Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója, a Mobidik program vezetője.