Már több mint 6 órája: megállt az UNAS.HU webshop szolgáltatás
5 perc olvasásKissé ingerült olvasói – UNAS.HU felhasználói – megkeresésekből tudjuk, hogy megállt a méltán nagy népszerűségnek örvendő UNAS leíró nevén a „Megbízható bérelhető webáruház rendszer.” A hibát a felhasználók már 9 óra körül kezdték észlelni és dél körül már bekövetkezett a most is fennálló hiba. A rendszerük nem engedi be az ügyfelet, nem tudnak fizetni, de még a webshop tulajdonosok sem tudnak belogolni.
Hiba az hiba, de miért hallgat mindenki?
Számos szakmai és baráti telefon, több tucat ellenőrző tesztelés és a végén a tanácstalanság, majd a felháborodás lett úrrá azokon akikkel beszéltünk.
Az UNAS egyetlen sorral sem jelzi a felhasználói felé, hogy a bérelhető webáruház rendszerükben hiba lenne. A weboldal cikkünk írásakor a főoldal képét mellékeljük is cikkünkhöz: egyetlen betű sem adja tanújelét, hogy valami leállt. A weboldalak látszólag működnek. Azok kezdik észre venni, hogy valami nem működik akik egy tranzakciót végig akarnak vinni és kapnak egy szimpatikus hibaüzenetet.
A tanácstalan UNAS felhasználó
A felhasználók amikor érzékelik, hogy hibaüzenetre „fut” a tranzakciójuk, fogják magukat és neki állnak a webshop telefon számán lévő céget hívni, érdeklődni. A cég értetlenül áll, hiszen sehol nem lát hibát. Kezdi azt hinni a meleg megártott ügyfelének. Aztán újabb majd újabb telefon. A hiba még sem a felhasználók meleg érzetében van, a hiba ott van, de még sem látszik addig amig végig nem visszük azt a fránya termék kiválasztás, kosár gomb megnyom és fizetés: bumm és már is ott a fenti hiba üzenet.
Ekkor ugrik a majom a vízbe! A weboldal tulajdonos hívja az UNAS ügyfélszolgálatát és egy kedves hölgy már is bemondja azt, hogy hiba van és hamarosan működni fog a szolgáltatás.
A tanácstalan UNAS weboldal tulajdonos
A weboldal tulajdonosa aki az UNAS-nál hostolja webshopját ill. üzemelteti és adja hozzá a domain nevét és a munkáját, ennél cifrább helyzetben van. Az UNAS számára nem teszi lehetővé, hogy ha az ügyfél aki elsétál és nem vásárol, kétkedne a hibában, annak forrásában, az valóban megismerhesse mi is történt. Egyszerűen idegesen keresgél, felhív itt-ott szakmai kollégákat, barátokat. Ezek a barátok pedig fogják magukat és végig ellenőrzik a …de már fentebb megismertük, mit és hogyan részét a problémának. Aztán marad a várakozás.
Jelenleg több mint 6 óra áll az UNAS a „Megbízható bérelhető webáruház rendszer” és számos konfliktus fültanúja lettünk ez idő alatt. Titkon reméljük, mihamarabb megoldás születik a kialakult helyzetre. Több webshop kiadótól tudjuk ma 9-órától már akadozott az UNAS és fél 11-től megállt: azóta is üzemképtelen.
Az egyik webáruház tulajdonos szavait idézzük, aki csalódottsága mellett elmondta: az UNAS eddig tökéletesen működött, ezért berendelt cégünk több tíz millió forint értékű klíma berendezést. Ilyenkor a nagy melegben hirtelen sok igény mutatkozik az adhoc beszereléssel történő telepítésre. Ez üzletileg is kifizetődő. Most éppen a körmét rágja az egész csapat, hogy mihamarabb induljon újra az UNAS.
Azt azért megjegyzete, hogy egy ilyen hibát, a webshop tulajdonosok érdemi kiértesítésén túl, a vázszerkezetében teljes egészében UNAS-ként üzemelő shopok esetében a vásárlók érdemi tájékoztatása hatalmas bizalom építés lenne.
Egy banner a vásárlók tájékoztatására, hatalmas könnyebbség lenne, lehetne és ezt a mostani esetből tanulva: talán nem is ártana központilag előállítani. Ezt több UNAS shop tulajdonos mondta el beszélgetésünkkor – lévén a vásárlói bizalom a fő elem itt, a hiba előfordul, megérthető lenne, ha ez nem fordul a jelen helyzetbe. A vásárló ott áll és tárogatja kezét, egyetlen kontaktja a shop kiadója pedig elnézéseket kéreget. Mi lesz azokkal akik lelépnek és máshol vásárolnak? Ezeket a kérdéseket biztosan felteszik a shop tulajdonosok az UNAS-nak mint tették nekünk is.
Az UNAS-os webshop tulajdonos megpróbálta orvosolni a tájékoztatási problémát de nem sikerült neki sem
Azt gondoljuk, hogy ha hiba akkor magunk is beavatkozhatunk ha a cég aki több mint 5500 ügyfelet szolgál ki szerverein a szerverek publikus adatai alapján: a problémát központilag megoldja. Kezeli a vásárlókat, kiírja a hiba meglétét, türelmet kér az elhárításig, hogy ügyfeleik ne sérüljenek erkölcsileg is. Sem ez a tájékoztatás sem az UNAS főoldalára betérők tájékoztatása, nem kapott teret.
Próbáltunk telefonon érdeklődni mi is: kedves hang bemondta a rendszerükben problémát észleltek és dolgoznak a hiba kijavításán – de ezt az üzenetet több órája hallani…
Végül pedig arra a kérdésre, hogy akkor miért nem tesz ki mindenki – tehát minden UNAS shopot bérlő – egy figyelmeztető táblát a válasz a következő volt: „megpróbáltam, én sem tudok belépni” -írta az egyik shop üzemeltetője.
Az ez idáig töretlen népszerűséggel üzemelő UNAS most egy picit felkészületlenül kezelte, kezeli a problémát, pedig erre 2007-es alapításuk óta, azért lett volna idő felkészülni. Titkon reméljük, hogy kompenzációban sem lesz hiány az ügyfelek ugyan is most, igen feszültek a tájékozatlanság közepette. Magunk részéről ha a rend helyre áll a cikkünket frissítjük.
Az utolsó módosítás : 2022.07.01. (18.35 perc)
A hibát sikerült elhárítania az UNAS munkatársainak és a telefonáló shop tulajdonosok megelégedettséggel vették tudomásul, hogy a weboldaluk újra a régi.
/ cikk szerkesztve és lezárva: 2022.07.01. 18.55-kor/