Mobil Világkongresszus 2008 Barcelona: a Nokia együttműködési szövetségek kötésével erősít
6 perc olvasásA Nokia és a Google világszerte Google Search keresőt biztosít a Nokia ügyfelei számára. Együttműködésük révén az iparágvezetők gyors és egyszerű hozzáférést biztosítanak a mobilfelhasználókat érdeklő információkhoz. A helyfüggő információs üzlet hátterét a France Telécom-Telecom Orange-val kötött egyezményekkel biztosítják
A Nokia és a Google világszerte Google Search keresőt biztosít a Nokia ügyfelei számára. Együttműködésük révén az iparágvezetők gyors és egyszerű hozzáférést biztosítanak a mobilfelhasználókat érdeklő információkhoz. A helyfüggő információs üzlet hátterét a France Telécom-Telecom Orange-val kötött egyezményekkel biztosítják
A Nokia és a Google bejelentette, hogy a Google népszerű keresőmotorját beépítik a Nokia Search alkalmazásba. A programot elsőként egyes piacokon a Nokia N96, a Nokia N78, a Nokia 6210 Navigator és a Nokia 6220 classic készülékeken találhatjuk meg. A Google kereső a későbbiekben további Nokia modelleken is megjelenik majd. A Nokia a jövőben a Google keresőt világszerte száznál is több országban elérhetővé teszi majd ügyfelei számára, így a program több mint negyven különböző nyelven beszélő felhasználót fog kiszolgálni.
A most már a Google-lel kibővült Nokia Search a mobilkészülékről gyors és egyszerű hozzáférést biztosít a webes információkhoz. A felhasználók a Nokia Search megoldással a tartalmakat a saját telefonjukon is kereshetik, helyi keresőkkel pedig teljes körű keresést végezhetnek. A több készüléken megtalálható Nokia Search az aktív készenléti kijelzőről közvetlenül elérhető, így a felhasználók időt takaríthatnak meg. Ha a felhasználó megtalálta a keresett adatot, az a Nokia Search-ből a készüléken található további eszközök, például térképek, az üzenetküldés vagy a böngésző révén egy kattintással azonnal fel is használható.
"A Nokia internetszolgáltatás-stratégiájának fontos alapelve, hogy biztosítsuk a vásárlóknak a választás szabadságát – mondta Ilkka Raiskinen, a Nokia szoftverekért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. – A kereső beépítésével a felhasználók mostantól azt az innovatív keresőtechnológiát használhatják majd, amelynek köszönhetően a Google neve mára szinte egyet jelent az internetes kereséssel."
"A Nokia Search-be beépített Google révén a mobilfelhasználók olyan gyors, praktikus és átfogó keresőhöz jutnak, amely már ismerős lesz az asztali számítógépen is Google-t használók számára – mondta Vic Gundotra, a Google mobilkészülékekre szánt termékekért és azok fejlesztéséért felelős alelnöke. – A Nokia készülékeken található magas színvonalú alkalmazásokkal együtt a Google kereső bárhol nagyszerű élményt nyújtva segít majd a Nokia készülékeket használóknak elérni az információkat."
A Nokia és a Google most bejelentett közös munkája a két vállalat közötti korábbi együttműködésen alapul. A Google kereső már feltűnt a Nokia internet-tábláin, tavaly pedig a Nokia N95 8GB a mobilkészülékek közül a világon elsőként támogatta a Google videomegosztó platformját, a YouTube-ot.
A Nokia Search száznál is több országban negyven feletti nyelvváltozatban és több mint 40 Nokia készüléken található meg. A kompatibilis Nokia készülékek legfrissebb listája a http://www.mobilesearch.nokia.com/ címen olvasható.
Az Orange és a Nokia egyezményt írt alá, amelynek értelmében a két vállalat együttműködik az értéknövelt szolgáltatások, többek között a helyspecifikus szolgáltatások, térképek, a mobil hirdetés és a játékok területén. A vállalatok részéről a 2008 közepéig kialakítandó stratégiai partnerség határozott szándéka is felmerült.
Az Orange marketing, ügyfélkapcsolati és szolgáltatói tapasztalatának és a Nokia eszközfejlesztés és integráció terén szerzett szakértelmének ötvözésével a két cég tovább tágítja a mobilkészülékek használatának és élményének horizontját. A Nokia ezentúl is támogatja az Orange Signature készülékstratégiáját, amely közös alkalmazásokra is kiterjed.
A partnerséget a két vállalat között már fennálló együttműködésre alapozó és azt elmélyítő, közös reklám- és értékesítési lépések is jelzik.
Az Orange Signature sorozat portfoliójában a Nokia készülékek széles skálája szerepel. Az Orange a Signature termékskálába a legjobb alkalmazásokat válogatja be és próbálja ki, megfelelő árcsomagokat dolgoz ki, valamint felhasználóbarát felületet, integrált számlázást és ügyféltámogatást kínál. Konvergáló szolgáltatóként az Orange stratégiája arra irányul, hogy a mobil, az internetes és az IPTV-s reklámmegoldások terén egyaránt vezető pozíciót szerezzen. Az Orange eltökélt amellett, hogy tevékenységi területén a mobil hirdetési piac első számú szereplőjévé váljon.
A partnerségi megállapodással kapcsolatban Olaf Swantee, az Orange globális mobilmegoldásainak ügyvezető alelnöke elmondta: "Örömmel mélyítjük a Nokiával folytatott sikeres kapcsolatunkat annak érdekében, hogy fokozzuk a szolgáltatások elterjedésének ütemét. Együttműködésünk a Nokiával szilárd és régóta tartó. Ezzel a megállapodással a mobil internet erejét szeretnénk ügyfeleinknek felmutatni egy olyan felhasználóbarát élmény és alkalmazáscsokor keretében, amely megváltoztatja az életüket."
"Örömmel dolgozunk együtt az Orange-zsal új készülékek és mobilszolgáltatások piaci bevezetésén – mondta Kai Öistämo, a Nokia Devices üzletágának ügyvezető alelnöke. – Hosszú és szilárd stratégiai kapcsolatunk már a kilencvenes évek eleje óta tart."
Az Orange a világ egyik legkiemelkedőbb távközlési szolgáltatójának, a France Telecomnak a kulcsfontosságú márkaneve. A France Telecom 2007. december 31-i adatok szerint öt földrészen több mint 170 millió felhasználót szolgál ki, amelyek kétharmada Orange-ügyfél. A csoport konszolidált értékesítései 2007-ben 52,9 milliárd eurót tettek ki. 2007. december 31-től a csoport 109,6 millió mobilügyféllel és 11,6 millió szélessávú Internet-(ADSL) ügyféllel rendelkezik.
A 2005 júniusában elindított NExT program (New Experience in Telecommunications, újfajta élmény a távközlésben) révén a France Telecom csoport integrált szolgáltatóvá fejlődik, új mércét teremtve Európában az új telekommunikációs szolgáltatások terén. 2006-ban a legtöbb országban, ahol a cégcsoport működik, az Orange vált a csoport egyetlen internet-, televízió- és mobilszolgáltatás-márkájává, míg az Orange Business Services világszerte vállalatoknak szánt szolgáltatásokat kínál. A France Telecom Európában a harmadik mobilszolgáltató és vezető a szélessávú internetszolgáltatások terén, a multinacionális vállalatoknak biztosított távközlési szolgáltatásokat tekintve pedig egyike a világ elsőszámú cégeinek.