Tízéves a Citibank Hitelkártya az első valódi hitelkártya Magyarországon
8 perc olvasásA Citibank Magyarország első valódi hitelkártyáját bocsátotta ki tíz évvel ezelőtt. Az MNB legfrissebb hivatalos jelentése szerint a hazai pénzintézetek összesen 1,7 millió hitelkártyát bocsátottak ki a magyar piacon 2007 végéig. A Citibank hitelkártyáinak száma 2008 májusában elérte a 230 ezret, a költések tekintetében nagyarányú piaci részesedést tudhat magáénak a bank.
A Citibank Magyarország első valódi hitelkártyáját bocsátotta ki tíz évvel ezelőtt. Az MNB legfrissebb hivatalos jelentése szerint a hazai pénzintézetek összesen 1,7 millió hitelkártyát bocsátottak ki a magyar piacon 2007 végéig. A Citibank hitelkártyáinak száma 2008 májusában elérte a 230 ezret, a költések tekintetében nagyarányú piaci részesedést tudhat magáénak a bank.
Az új termék megértéséhez és gyakorlati használatának elsajátításához elengedhetetlen volt a Citibanknak a média támogatásával folytatott ismeretterjesztő és tájékoztató tevékenysége, amely a kezdetektől segítséget nyújtott a magyar fogyasztóknak, hogy megismerjék és kihasználják a kártyában rejlő előnyöket és lehetőségeket. A Citibank ma is vezető szerepet tölt be a magyar hitelkártya-piacon, az ügyfeleknek a legtöbb típusú saját, illetve közös márkajelzésű hitelkártyát kínálja: Arany és Ezüst Citibank hitelkártya, Arany és Ezüst T-Mobile-Citibank közös márkajelzésű hitelkártya, Arany és Ezüst Malév-Citibank közös márkajelzésű hitelkártya, Arany és Ezüst Shell MasterCard a Citibanktól hitelkártya, valamint a nagy presztízsértékű Platinum Hitelkártya.
A Citibank egyedülálló biztonsági intézkedésekkel védi ügyfeleit a kártyahasználat során, melynek részei a kártyabirtokos portréfotójának megjelenítési lehetősége a plasztikon, a kártya elején szereplő gravírozott aláírás, az ügyfél által választható PIN-kód, mely egyszerűen és kényelmesen bármikor díjmentesen változtatható, ingyenes azonnali kártyaletiltás a hét minden napján és órájában a CitiPhone Banking telefonos ügyfélszolgálaton, valamint a szolgáltatásra előfizetett ügyfelek számára azonnali SMS-üzenet a tranzakciókról. Mindemellett, a bank egy szofisztikált biztonsági, csalásmegelőzési figyelőrendszert üzemeltet, mely több kockázatkezelési folyamat támogatásával lehetővé teszi, hogy a bank szakemberei a leghatékonyabban akadályozhassák meg, illetve a lehető legrövidebb időn belül deríthessék fel az esetleges visszaéléseket. Ennek köszönhetően a Citibank-hitelkártyákkal való visszaélések megakadályozásának aránya közel 100 százalékos.
Batara Sianturi, a Citibank Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: „Büszkén ünnepeljük a hitelkártya bevezetésének tízéves évfordulóját, hiszen egy addig ismeretlen fizetőeszközt kínáltunk a magyar ügyfeleknek 1998-ban. Persze akkor már ismerték a betéti kártyát, de azt nehezen hitték el, hogy a hitelkártyával nem a saját, banknál elhelyezett pénzüket használják, hanem a bank által meghatározott hitelkeretből szabadon gazdálkodva költhetnek. Kezdetben érzékeltük az ügyfelek eladósodás miatti aggodalmát, azonban segítségünkkel a hitelkártya-birtokos ügyfelek megismerték és megértették a kártya működését, és rájöttek, hogy milyen kényelmes, ha mindig ott lapul a zsebükben a kis plasztik, s így nem szükséges minden egyes megvásárolandó áruhoz hosszas, bonyolult folyamat során személyi kölcsönt igényelniük. Sőt, bizonyos feltételek mellett egy ideig kamatmentesen vásárolhatnak a hitelkártyával. Ez egy nagyon fontos mérföldkő volt a magyar pénzügyi piacon."
„Kezdetben két éven át kizárólagos hitelkártya-kibocsátók voltunk a magyar piacon, s az első három évben évente megdupláztuk a kártyáink számát. 2002 után sorra jöttek ki a pénzintézetek saját hitelkártyájukkal, ám mi újabb s újabb értéknövelő szolgáltatásunk bevezetése révén továbbra is megőriztük vezető piaci szerepünket. Páratlan termékek és szolgáltatások bevezetésére helyeztük a hangsúlyt. Ehhez társult az a változatos oktatási tevékenység – tévében, rádióban, a sajtóban, interneten, tájékoztató füzetekben -, amellyel az elmúlt évtizedben segítettük az ügyfeleket abban, hogy aktív kártyahasználóként a lehető legtöbb értéket és előnyt hozzák ki önmaguk számára a kártyahasználatból." – tette hozzá Sianturi úr.
Thomas Matthew, a Citibank Zrt. hitelkártya-üzletágának vezetője hozzátette: „Új hitelkártyáink bevezetése és szolgáltatásaink fejlesztése során mindig az ügyféligényeket vettük figyelembe. Elhoztuk Magyarországra páratlan globális kártyaüzletágunk tapasztalatait. Így jutottunk el mára odáig, hogy a magyar piacon a legváltozatosabb a termékkínálatunk és a legtöbb egyedi szolgáltatást kínáljuk. Amikor például azt tapasztaltuk, hogy számos ügyfél éjjel-nappal szeretne élő ügyfélszolgálati kapcsolatot pénzügyei intézésére, bevezettük a 24-órás CitiPhone Banking hitelkártyákra kiterjedő szolgáltatását, amelyet aztán folyamatosan fejlesztettünk. Amikor ügyfeleink jelezték, hogy szeretnének telefondíjat és egyéb közüzemi díjat fizetni a kártyával, bevezettük a csoportos beszedési fizetési lehetőséget, mellyel segítettünk elkerülniük a sorbaállást és a késedelmes fizetést. Amikor azt vettük észre, hogy ügyfeleink havi részletekben szeretnének fizetni, bevezettük a Könnyített Törlesztést, majd nem sokkal később az Egyből Kölcsön szolgáltatást is kifejlesztettük annak érdekében, hogy ügyfeleink gyorsan, kedvezőbb kamattal készpénzhez juthassanak hitelkártyájukkal."
„Ezek mellett, természetesen kiemelkedő fontosságú számunkra partnerkapcsolatunk a T-Mobile-lal, a Shell Magyarországgal és a Malévvel. A maguk iparágában vezető vállalatokkal együttműködésben dolgoztuk ki az ügyfeleknek számos hozzáadott értékkel szolgáló közös márkajelzésű hitelkártyáinkat." – folytatta Matthew úr.
A Citibank az elmúlt tíz évben a következő innovációkat hozta el a magyar ügyfeleknek:
1. Elsőként vezette be a valódi hitelkártyát a magyar piacra 1998 végén.
2. Elsőként vezette be a hitelkártya-birtokos ügyfelek számára is igénybe vehető szolgáltatásokat a 24-órás CitiPhone Banking telefonos ügyfélszolgálat keretében 1998-ban.
3. Elsőként vezetett be közös márkajelzésű (co-brand) hitelkártyát a magyar piacon az akkori Westel Magyarország, ma T-Mobile Magyarország mobilszolgáltató céggel 1999-ben.
4. Elsőként épített ki országos üzletkötői hálózatot a hitelkártya közvetlen értékesítésére 1999-ben.
5. Elsőként vezetett be csoportos beszedési fizetési lehetőséget a hitelkártyán 1999-ben, ekkor a Westel-Citibank kártyabirtokos ügyfelek mobilszámlájuk fizetését intézhették ily módon, majd 2004-ben kibővítette ezt a szolgáltatást a teljes ügyfélbázisra és egyéb közüzemi számlákra is, így a villany-, gáz- és vezetékes telefonszámlákat is automatikusan fizethetik az ügyfelek a hitelkártyájukról.
6. Elsőként vezetett be a magyar piacon közös márkajelzésű hitelkártyát egy gáz- és olajipari céggel, a Shell Hungaryvel 2003-ban, amelyhez az országban elsőként hűségprogram kapcsolódott, lehetővé téve a kártyahasználattal a Shell SMART pontok gyűjtését. Ezt a terméket 2006-ban teljesen megújították Shell MasterCard a Citibanktól néven, új hűségkedvezménnyel az ügyfelek számára.
7. Elsőként vezetett be részletfizetési lehetőséget a hitelkártyán 2004-ben, az ötvenezer forint feletti vásárlási és készpénzfelvételi tranzakciókra. A Könnyített Törlesztés lehetőséget biztosít, hogy a választható futamidők egyike alatt egyenlő részletekben, alacsonyabb kamattal törleszthessék tartozásaikat a kártyabirtokosok. Ez a szolgáltatás máig is egyedülálló a magyar piacon.
8. Elsőként vezette be 2006-ban a máig is egyedülálló Egyből Kölcsön szolgáltatást a hitelkártyán, mely lehetővé teszi a hitelkártya-birtokos ügyfelek számára, hogy egyetlen telefonhívással kérjék, hogy a hitelkeretük készpénzben felvehető részének terhére egy összeget egy általuk meghatározott bankszámlára megkaphassanak szintén kedvezőbb kamattal.
9. Elsőként vezetett be széles körű Platinum Klub privilégiumszolgáltatásokkal kiegészített Platinum Hitelkártyát 2006-ban.
10. Elsőként vezetett be a magyar piacon közös márkajelzésű hitelkártyát légitársasággal 2006-ban. A Malév-Citibank hitelkártya-birtokos ügyfelek kártyájuk rendszeres használatával értékes bónuszpontokat gyűjthetnek a Malév Duna Club Törzsutas Program keretében, amelyek a világ minden tájára szóló bónusz repülőjegyre válthatók a Malévnél és partner légitársaságainál.
Mára a hitelkártya már több, mint egyszerűen rugalmas, kényelmes és biztonságos fizetőeszköz, hiszen számos olyan egyéb szolgáltatást kínál – mint például a Malév Duna Club törzsutas pontok gyűjtése, vásárlások és Shell-kutaknál történő tankolások utáni jóváírások, kedvezményes vásárlás partnerüzletekben, stb. -, amelyek növelik az ügyfeleknek nyújtott értéket és hasznosságot.
A tízéves évforduló alkalmából az év során számos akcióval és promócióval ünnepel együtt a bank az ügyfeleivel. Így többek között azzal a „cash back" promócióval, melynek keretében az április 15-e után Citibank saját márkajelzésű hitelkártyát igénylő ügyfelek egy évig éves díj nélkül használhatják a hitelkártyájukat, s ezen felül a kártyaigénylés jóváhagyásától számított 30 napon belül végzett vásárlási tranzakciók értékének 10 százalékát, maximum 10 ezer forintot jóváír a bank az ügyfél kártyaszámláján.