Töretlen lendületben az Euronics
3 perc olvasásÚj dizájnt és átláthatóbb üzletteret kapnak az Euronics Műszaki Áruházlánc üzletei. 2010-ben elsőként az egyik legnagyobb forgalmú boltjuk, a Győr Plázában található egység újult meg, amely február 11-én nyitotta meg újra kapuit a vásárlók előtt.
Új dizájnt és átláthatóbb üzletteret kapnak az Euronics Műszaki Áruházlánc üzletei. 2010-ben elsőként az egyik legnagyobb forgalmú boltjuk, a Győr Plázában található egység újult meg, amely február 11-én nyitotta meg újra kapuit a vásárlók előtt.
Az Euronics ügyvezetője, Rohrböck András megnyitó beszédében elmondta: „Igen nehéz év van a cég háta mögött, hiszen a kiskereskedelmi és azon belül a műszaki piac is jelentős, 20%-os visszaesést volt kénytelen elkönyvelni. Ugyan nem az év elején, de 2010 második félévében viszont már jelentős emelkedést várunk".
Az Euronics a tavalyi visszaesés dacára lényegesen a piaci eredmények fölött teljesített. A nagy háztartási gépek – amely kategóriában egyébként piacvezető a cégcsoport – valamint a szórakoztató elektronikai készülékek eladásában sikerült megközelíteni a 2009-es bázis forgalmat.
Ezzel az Euronics annak dacára tudta növelni a piaci részesedését, hogy a hazai piac közben 20%-kal zsugorodott. A panel- és LED TV-k között a piacrész 30%-át az Euronics adta, míg a hagyományosan erős nagy háztartási termékek szegmensben is tovább nőtt a cég előnye.
A 2010-es várakozásoknak kedvez az idei futball világbajnokság is, amely várhatóan fel fogja éleszteni a keresletet a TV-k és házimozik iránt. A nagy háztartási készülékek esetében pedig a zöld technológiák megjelenése és a használatukból adódó takarékoskodás növelheti az eladásokat.
Az Euronics Műszaki Áruházlánc hazánkban 126 üzlettel képviselteti magát a háztartási és szórakoztató elektronikai piacon. Az új üzletbelsők kialakítása kapcsán, a győri megnyitón
Fliszár Balázs, az Euronics-Vöröskő Kft. másik ügyvezetője elmondta: „Az elgondolás lényege, hogy a teljes üzlettér könnyen bejárható, átlátható legyen a vásárló számára. A termékeket úgy helyezzük el, hogy az egyes termékkategóriák körbevezessenek a teljes üzlettéren. Ezáltal a bejárt útnak, így a vásárlásnak is van eleje és vége. A vásárló útja során találkozik az akciós és időszaki termékekkel is, de azok nem bántóan és vásári módon vannak elé pakolva."
A koncepciót a tavalyi év során már 7 üzletében vezette be az Euronics. Nagy előnye, hogy az üzlet teljesen átlátható, így a vásárló azonnal megtalálhatja a keresett termékcsoportot, az értékesítő-szakértő pedig a segítségre váró nézelődőt. „A boltkép is letisztult és igényes lehet ezáltal" – tette hozzá Fliszár Balázs.
A 126 Euronics üzlet több mint 70 százaléka a 40 ezer léleknél kisebb településeken található, ahol a nagy alapterületű hipermarketeket és plázákat üzemeltető multik nem tudnak hatékonyan működni. Az Euronics Műszaki Áruházlánc boltjainak összes eladótere eléri a 35 ezer négyzetmétert, a legkisebb üzlet 300, míg a legnagyobb 800 négyzetméter alapterületű. Az Euronics alkalmazottainak száma meghaladja a 850 főt.
http://www.euronics.hu/