A ProSiebenSat.1 Csoport 2010 1. negyedévében jelentős mértékben növelte árbevételét és eredményét
5 perc olvasásA ProSiebenSat.1 Csoport folytatta jó üzleti teljesítményét 2010 első negyedévében: A javuló reklámkörnyezetben – különösen Németországban – a Csoport árbevétele 5,0 százalékkal, 658,4 millió euróra nőtt 2009 1. negyedévéhez képest. Az EBITDA 128,6 millió EUR lett, ami 37,1 százalékkal volt magasabb, mint az előző év azonos negyedévében. A konszolidált nettó eredmény 21,2 millió euróra nőtt, szemben a tavalyi 1,7 millió eurós veszteséggel.
A ProSiebenSat.1 Csoport folytatta jó üzleti teljesítményét 2010 első negyedévében: A javuló reklámkörnyezetben – különösen Németországban – a Csoport árbevétele 5,0 százalékkal, 658,4 millió euróra nőtt 2009 1. negyedévéhez képest. Az EBITDA 128,6 millió EUR lett, ami 37,1 százalékkal volt magasabb, mint az előző év azonos negyedévében. A konszolidált nettó eredmény 21,2 millió euróra nőtt, szemben a tavalyi 1,7 millió eurós veszteséggel.
Thomas Ebeling, a ProSiebenSat.1 Media AG vezérigazgatója az eredmények kapcsán elmondta: "A 2010-es év jól indult, azaz sikerült megőriznünk a 2009 utolsó negyedévi jó teljesítményünket. Ez is bizonyítja, hogy a stratégiai prioritásainkat megfelelően választottuk ki."
A februári olimpiai közvetítések nagy nézőszámokat vonzottak a közszolgálati csatornákhoz. Ennek ellenére 2010 első negyedévében a ProSiebenSat.1 Csoport rendkívül erős verseny mellett is javítani tudta közönségarányát a tavalyihoz képest legfőbb piacán, Németországban. A Csoport németországi adói, a SAT.1, a ProSieben, a kabel eins és az N24 0,6 százalékponttal 29,7 százalékra növelték első negyedévi közönségarányukat.
Előrejelzés: óvatos optimizmus
A gazdasági helyzet javulása – amely már 2009 negyedik negyedévében is érzékelhető volt – tovább folytatódik, különösen Németországban, a ProSiebenSat.1 Csoport legfontosabb árbevétel-termelő piacán. A piacok kiszámíthatósága azonban továbbra is alacsony szintű.
A ProSiebenSat.1 vezérigazgatója Thomas Ebeling szerint „a reklámpiacon most tapasztalható fellendülés némileg optimistábbá tesz bennünket a 2010-es év egészét tekintve, mint amilyenek az év elején voltunk. Ugyanakkor még nem látható, mennyire marad tartós ez a trend. A gazdasági feltételektől függetlenül feladataink az idén változatlanok: továbbra is költséghatékonyan kell működnünk, javítanunk kell nézettségi teljesítményünket, és folytatnunk kell az újabb árbevételi források előteremtését. Az idei évre a célunk az eredmény további növelése, költségeink változatlan szinten tartásával vagy kismértékű csökkentésével egyidejűleg."
Jelentős árbevételek 2010. 1. negyedévében
A Csoport összárbevétele 31,4 millió euróval, azaz 5 százalékkal, 658,4 millió euróra emelkedett. Miután a reklámpiac kedvezőbb irányba fordult, a Csoport növelni tudta tévés reklámbevételeit, különösen a német piacon. A szabadon fogható német nyelvű tévés szegmens (Németország, Ausztria, Svájc) jelentése szerint a külső árbevételek 27,9 millió euróval, azaz 7,2 százalékkal, 416,7 millió euróra nőttek a tavalyi azonos negyedévhez képest.
A szabadon fogható nemzetközi tévés szegmens, amelybe a hollandiai, belgiumi, valamint az észak- és kelet-európai régiók tévés piacai tartoznak, szintén 4,5 százalékos növekedéssel indította az évet, így az árbevétel-160,8 millió euró volt (2009 1. negyedév: 153,9 millió EUR). Az árbevétel-növekedés nagy része magasabb forgalmazási bevételekből származott, amely – különösen a skandináviai piacokon – meghaladta a tavalyi szintet.
Az elmúlt néhány hónapban a ProSiebenSat.1 Csoport széleskörű tervcsomagot fogadott el a további árbevétel-források bevonása érdekében. A Csoport bővítette programértékesítési tevékenységét, új csatornákat indított, új árbevétel-forrásokat teremtett, beleértve azt az új üzleti modellt is, amelyben a reklámidőt az árbevétel egy bizonyos részéért cserébe adják. Ezek a stratégiai kezdeményezések hozzájárulhatnak a jövőbeli növekedéshez.
Nagyobb eredmény, jobb költségszerkezet
Az árbevétel-növekedés és a költségek szinten tartása együttesen azt eredményezte, hogy a Csoport EBITDA mutatója 34,8 millió euróval, azaz 37,1 százalékkal 128,6 millió euróra emelkedett. Az EBITDA-hányad 15,0 százalékról 19,5 százalékra nőtt. Az EBITDA mutató 31,9 százalékkal 119,2 millió euróra nőtt (2009 1. negyedév: 90,4 millió EUR). Az adók és nem ellenőrző érdekeltségek nélkül a ProSiebenSat.1 Csoport eredménye 21,2 millió EUR volt 2010 első negyedévében, ami 22,9 millió eurós növekedést jelent az előző évhez képest.
Az összes költség 574,2 millió euró volt (2009 1. negyedév: 577,6 millió EUR). A Csoport üzemi költségei – azaz az összes költség csökkentve a nem ismétlődő kiadásokkal, az amortizációval és értékvesztéssel – majdnem a tavalyi szinten voltak, 532,2 millió euróval (2009 1. negyedév: 536,3 millió EUR).
Tavaly a ProSiebenSat.1 Csoport határozott lépéseket tett a költségek csökkentése és folyamatainak hatékonyabb szervezése érdekében. Különösen Németországban sikerült megtakarítani üzemi költségeket azzal, hogy a cégcsoport berlini tevékenységének nagy részét átköltöztette Münchenbe, és hogy a szabadon fogható tévés tevékenységnél egy keresztfunkciós mátrix szervezetet vezetett be. A költségszerkezet tartós javulása hatással volt a szegmens árbevétel-teljesítményére is: az EBITDA 2009 1. negyedévéhez képest a ProSiebenSat.1 Csoport mindhárom üzleti szegmensében növekedett.