Jeges széllel szemben küzd a budapesti szállodaipar
2 perc olvasásA sok újonnan nyíló szálloda, az elhúzódó kedvezőtlen gazdasági környezet a már bevezetett szállodáknak is nehéz helyzetet teremt. Az elmúlt években kemény munka árán elért kihasználtságot most nagyon nehéz tartani. A gazdasági problémák európai megjelenése óta jeges széllel szemben küzd a budapesti szállodaipar- nyilatkozta Robert Jöbstl a Starlight Suiten tulajdonosa Budapesten.
A sok újonnan nyíló szálloda, az elhúzódó kedvezőtlen gazdasági környezet a már bevezetett szállodáknak is nehéz helyzetet teremt. Az elmúlt években kemény munka árán elért kihasználtságot most nagyon nehéz tartani. A gazdasági problémák európai megjelenése óta jeges széllel szemben küzd a budapesti szállodaipar- nyilatkozta Robert Jöbstl a Starlight Suiten tulajdonosa Budapesten.
A trend 2011-ben, a következő üzleti évben is folytatódik. Az árak esése sajnálatos módon minden szegmensben és kategóriában jellemző. A legkönnyebb út, hosszú távon a leginkább meggondolatlan lépés, a komplikált gazdasági helyzet ellen csupán az erőteljes árcsökkentéssel és nagy árengedményekkel védekezni. Bár tendencia, hogy a szobaárak a szállodák ádáz árversenyének esnek áldozatául, néhány profi módon üzemeltetett szálloda mégis elmondhatja, hogy sikeresen zárta az elmúlt éveket.
A Mérleg utcában található Starlight Suiten Hotel Mérleg teljesen más irányt próbál mutatni. A ma már 10 éves múltra és kitűnő üzleti eredményekre visszatekintő 54 szobás hotel, szilárd helyet szerzett magának a budapesti 4 csillagos üzleti hotelek között.
A Starlight a válság kezdete és az eredmények visszaesése óta messzebbre tekintő vállalkozói szemlélettel, célzottan a szálloda minőségébe fektet, arra helyezve a hangsúlyt. Úgy gondoljuk, emelte ki Madarász Melinda a hotel igazgatója, hogy az adott gazdasági helyzetben a Business Suite minőségen túl, egy motivált, szakmailag magas szinten képzett személyzet is segíti a vállalatot, nemzetközi törzsvendégeinek megtartásában, valamint új partnerek szerzésében. 2010-ben stratégiánk sikerét a 70 %-os éves kihasználtság, a terméknek megfelelő átlagár és mindenekelőtt az elégedett törzsvendégek bizonyítják.
A hotelek rövidlátó vezetői döntései átgondolatlanok, évekbe telhet majd a szolgáltatást megfelelő, a befektetők elvárásait is kielégítő szintre hozni. Ugyanakkor a jóval alacsonyabb szobaárak mellett nehezebb lesz a megszokott szállodai színvonalat is fenntartani – tette hozzá Robert Jöbstl.