VT-SOFT – 2011-es évértékelő
10 perc olvasás
Juliusz Żukowski, a VT-SOFT Kft. ügyvezető igazgatója 2012. március 9-én ismertette a cég 2011-es eredményeit. Eszerint; sikeres évet zárt tavaly a VT-SOFT Kft., az integrált HR szoftverek piacának meghatározó szereplője 2011-ben nem csak megtartotta, de bővíteni is tudta ügyfélkörét, 60 új szerződést írt alá, közte a Mercedes céggel.
Juliusz Żukowski, a VT-SOFT Kft. ügyvezető igazgatója 2012. március 9-én ismertette a cég 2011-es eredményeit. Eszerint; sikeres évet zárt tavaly a VT-SOFT Kft., az integrált HR szoftverek piacának meghatározó szereplője 2011-ben nem csak megtartotta, de bővíteni is tudta ügyfélkörét, 60 új szerződést írt alá, közte a Mercedes céggel.
Jelzi, hogy a kiemelt ügyfelek is értékes megoldások szállítójaként ismeri el a vállalatot. A jelentős ügyfelek nem csak a szállított szoftverekkel vannak nagyon megelégedve, de a VT-SOFT tanácsadó tevékenységével is.
A tárgyidőszakban a VT-SOFT a kiemelkedő minőségű, összetett és innovatív webes megoldások fejlesztése felé mozdult el.
A vállalat nagyobb projektjeinek értéke átlagosan 30%-al emelkedett, a saját szoftveres megoldásokból származó bevétel meghaladta az 1 milliárd Ft-ot, az értékesített szolgáltatások fenntartásával, működtetésével kapcsolatos bevétel aránya a teljes bevételen belül 10%-kal növekedett. Az EBIDTA értéke az egy évvel korábbi, kiemelkedő szintet tartotta.
Juliusz Żukowski rámutatott, a jelenlegi nehéz gazdasági helyzet ellenére is sikeres évet tudhat maga mögött a cég. Nagy ügyfeleiket megtartották, s értékes tendereket sikerült elnyeriük. Szélesítették megrendelőkörüket, januárban a VT-Constellation bevezetésére 20 céggel írtak alá szerződést. Mintegy ezer partnerük a gazdaság minden részterületét lefedi.Összegezve, az elmúlt év eredménye pozitív: mind az ügyfelek száma, mind az egy ügyfélre jutó költés értéke nőtt, és ez a jövőre nézve stabil helyzetet és növekedést vetít előre.
A Constellation összetett, nem olcsó megoldás, de nagyon sok előnyt biztosít a vevő számára. Ennek a középpontba állított terméknek a fejlesztésére az elmúlt évben 700 millió Ft-ot fordítottak.
A VT-SOFT termékek átlagára emelkedett az elmúlt évben, de a cég karbantartásból származó bevétele az, ami sokkal nagyobb, mint a megelőző évben, meghaladja az összes bevétel 10%-át.
A cégnél nagyon sokat fektetnek be a szoftveres megoldásokba, emellett meg vannak győződve a csomag-megoldások hatékonyságáról. Vallják, a szoftver megfelelősége mellett figyelmet kell fordítani az igények felmérésére, a rendszereket megfelelően kell telepíteni és implementálni, s azután a karbantartást is megfelelően el kell látni.
A HR szoftverek piaca a webes megoldások felé tolódik el, a VT-SOFT idén is kiemelt szerepet szán a kutatás-fejlesztésnek. Az elmúlt évek kiemelt befektetési projektje lezárult, de K+F tevékenységre további mintegy 110 millió Ft-ot fordít a cég. Folyamatosan frissítik és továbbfejlesztik a korábban értékesített szoftvereket, pl. az OPUS-t, s a legújabb változatokat elérhetővé teszik a meglévő ügyfeleknek.
A stabil működéshez hozzájárul a VT-SOFT anyavállalata által nyújtott biztonságos háttér is. A 24 országban jelen lévő UNIT4 Csoport tavaly is növelte eredményét, nettó profitja 11,1%-kal emelkedett, a kutatás-fejlesztésbe pedig 50 millió eurót fektetett. A cégcsoport éves szinten a Software as a Service (SaaS) ágazat további erősödését könyvelhette el. A szolgáltatás iránti keresletnövekedés a magyar piacon is megfigyelhető, a VT-SOFT ügyfelei közül főleg a kisebb vállalatok részéről érkezett az átlagnál nagyobb érdeklődés az SaaS megoldás iránt.
(A vállalati méretekre utaló megjelölés a hazai értelmezésre vonatkozik.)
Egyre nagyobb szerepet kapnak a webes megoldások.Ebben az évben és jövőre is több webes megoldást kívánnak a piacra dobni az emberi erőforrás-kezelés területén, olyanokat, amelyek az alkalmazottak és a vezetés területén egyaránt segítséget tud biztosítani.A VT-SOFT terveivel kapcsolatban a vezetés a hangsúlyt a fenntarthatóságra és a hosszú távú eredményekre helyezi. A VT-Constellation iránt érdeklődő ügyfelek között többségben vannak a nagyvállalatok, a kisebb cégek részéről felmerülő igényekre az OPUS standard és személyre szabott változatával kínál a VT-SOFt megoldást.
A VT-SOFT termékeivel a felhasználó back-office-os tevékenységeket tud végezni; bérszámfejtést, társadalombiztosítással kapcsolatos adminisztrációt, így több idő marad értékelésekre, ügyféladatok elemzésére.
Általánosságban, nem a tetszetős, hanem az értékes megoldás a cél, a folyamatos, zökkenőmentes működtetés, az emberi erőforrás területének összetett funkciókkal való támogatása.
A speciális igények, egyedi fejlesztések rugalmasságot és könnyű testre-szabhatóságot kívánnak meg az informatikai rendszerektől. Az elvárásoknak kiváló minőségű termékekkel és további fejlesztésekkel lehet megfelelni, a vállalat ezután sem szeretne belépni a piacon tapasztalható árversenybe.
A termékfejlesztések esetében a szoftverek mellett a továbbfejlesztett, felhasználóbarát megoldások, a különböző webes alkalmazások kerülnek előtérbe, és várhatóan nagyobb szerephez jut majd a szállított szoftverhez kapcsolódó tanácsadás is.
A UNIT4 TETA tavasszal újdonsággal jelentkezik a piacon: online hozzáférési lehetőséggel bővíti jól ismert Constellation szolgáltatását. A web alapú csomag a Constellation megoldásaival együtt, integráltan lesz elérhető az ügyfelek számára. A terméket elsősorban közép- és nagyvállalatok számára dolgozták ki, hogy megkönnyítsék az alkalmazottak, ügyfelek, partnerek és a vállalatvezetés közötti kommunikációt, együttműködést, valamint a szervezeten belül az információk áramlását.
Sławomir Piwko, a UNIT4 TETA szoftverfejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettese a sajtóbeszélgetésen elmondta: az új webes megoldások nagy előnye, hogy a rendszert a cég valamennyi munkatársa használhatja. Eddig az ERP-csomag biztonsági okokból és a licenszek miatt csak a felhasználók egy részének engedett hozzáférést. A legújabb webtechnológiáknak köszönhetően, a munkafolyamatok során a dokumentumok jóváhagyása, a munkaidő tervezése, az eljárások vagy felmerült problémák folyamatos figyelése már böngészőből, online is lehetséges, anélkül, hogy a felhasználó gépén üzleti szoftvert kellene telepíteni vagy frissíteni. Ez a lehetőség a kommunikáció és az üzleti együttműködés új útjait nyitja meg.
Az elkövetkezendő hónapokban a VT-SOFT a VT-Constellation további fejlesztései során szeretné az új webes technológiát beilleszteni a termékbe, jövő évi célkitűzésének megfelelően, mely a teljesen web-alapú megoldás bevezetését célozza a magyar piacon.
A WebCafe szoftver a béren kívüli juttatások kezelését és adminisztrációját könnyíti meg a humánpolitikai osztályok munkatársai, valamint a bérszámfejtés számára. A WebCafe online alkalmazás segítségével a munkatársak a világ bármely pontjáról, önkiszolgáló rendszerben végezhetik cafeteriával kapcsolatos adminisztrációjukat. Bevezetése nem igényel különleges infrastruktúrát vagy költséges IT beruházást. A rendszer használatához csak webes böngészőre van szükség az egyes munkaállomásokon. A szoftver kiszervezett szolgáltatásként is igénybe vehető, használati joga bérelhető. Előnyök: egyszerű webes elérés, az adó- és járulékszabályok figyelése, rugalmas paraméterezhetőség, kimutatások egyszerűen készíthetők vele, hibakeresés és lekérdezés indítható, szűrhető listákkal működtethető, csökkenthetők az adminisztrációs költségek és a rájuk fordított idő, a cafeteria elemek egyedileg és csoportosan is rögzíthetők, könnyen meghatározható a keretösszeg és a keret-típus, a dolgozói nyilatkozatok és riportok kinyomtathatók, több nyelvű működtetés lehetséges, bármely HR és bér-programmal összeköthető.
A WebÍv modul segítségével egy vállalatnál az összes alkalmazott munkaidejét, távollétét, adatainak folyamatos ellenőrzését, ezeknek a bérszámfejtő programmal való egybevetését, vezetői jóváhagyását el lehet végezni.
A WebÍv internetes .NET technológiára épül, a távoli felhasználók biztonságosan, jogosultság-helyesen férhetnek hozzá a rendszerhez, akár több ezren is egyszerre. A modul segítségével a HR szakemberek, s maga a vállalatirányítás hatékonyabban alakíthatja a foglalkoztatást.
A VT-SOFT újításai közé tartozik a cég egyik legfrissebb fejlesztése, a WebHire toborzó szoftver. A piacon szinte egyedülálló toborzási modul a belső és külső toborzás folyamatában segíti a HR szakembereket, egyszerűsítve napi feladataikat. Az innovatív megoldás adatbázisba rendezi az új és meglévő dolgozók adatait, valamint segíti a megfelelő jelölt gyors kiválasztását. Előnyei: a jelentkezők adatai automatikusan rögzíthetők, támogatja az elektronikus levelezést, automatikus közzétételre ad lehetőséget, kapcsolódik az Outlook naptárához, nyilvántartja a megüresedett helyeket, riportolást nyújt, beilleszthető a HR és bérszámfejtő rendszerbe. Erősödik a cégcsoporton belüli együttműködés. A holland cégóriás, a UNIT4 Csoport stabil hátterével régiós szinten is biztos alapot nyújt a VT-SOFT számára. A csoport másik magyarországi leányvállalata, a UNIT4 VT-Coda Hungary és a VT-SOFT közötti megerősített együttműködés, az ügyfelek felé a közös ajánlat-nyújtás a további piaci részesedés növelését célozza. Ebben és a következő évben is ilyen közös ajánlatokat terveznek, a nagyvállalatok különösen előnyösnek tartják az ilyesfajta komplex ajánlatokat, ami különös előnyöket biztosít, pl. pályázatok elbírálásánál. A UNIT4 Coda vállalatirányítási ERP megoldásokat szállít, elsősorban a pénzügyi szféra számára nyújt széleskörű termék-, és szolgáltatás-választékot, a díjnyertes számviteli és beszerzési rendszerektől, a tervezésen, költségvetés készítésén, a konszolidáláson, a jelentéskészítésen és az analitikus nyilvántartásokon át a folyamatfigyelésig, valamint vezetői információk nyújtásáig. A Coda Hungary-nak több mint 100 ügyfele van Magyarországon, kiemelt ügyfele pl. a Magyar Telekom.
A két cég hosszú távon is meg fogja tartani különállását, egyfajta stratégiai szövetség köti össze őket.
Magyarország bár kis ország, de nagyon fontos piacot jelent számukra. Ösztöndíj programot is indítottak nálunk, a társadalmi felelősség-vállalás szellemében. Egy, már elindított pilot projekt tapasztalatainak felmérése után szélesíteni kívánják ezirányú tevékenységüket.
Szoftver mint szolgáltatás (Software as a Service – SaaS).A szolgáltatás lényege, hogy az ügyfélnek nincs szüksége HR rendszere üzemeltetéséhez saját hardverre, szoftverre, IT személyzetre, bevezetéséhez nincs szükség költséges IT beruházásra. Igénybe vételekor a cég saját szerverén futtatja az alkalmazást, amit a felhasználók az interneten keresztül érnek el. A SaaS biztosítja az adatok konzisztenciáját, védelmét, és egyszerű exportálását. A szolgáltatást elsősorban azon vállalatok számára ajánlják, amelyek jelentős IT költségek nélkül kívánnak beszerezni olyan egyszerűen és gyorsan bevezethető, kedvező árú szoftvert, melynek üzemeltetési kiadásai hosszú távon is jól tervezhetők.
Harmat Lajos