Juliusz Żukowski, a VT-SOFT Kft. ügyvezető igazgatója 2012. március 9-én  ismertette a cég 2011-es eredményeit. Eszerint;  sikeres évet zárt tavaly a VT-SOFT Kft.,  az integrált HR szoftverek piacának meghatározó szereplője 2011-ben  nem csak megtartotta, de bővíteni is tudta ügyfélkörét,  60 új szerződést írt alá, közte a Mercedes céggel. 

Juliusz Żukowski, a VT-SOFT Kft. ügyvezető igazgatója 2012. március 9-én  ismertette a cég 2011-es eredményeit. Eszerint;  sikeres évet zárt tavaly a VT-SOFT Kft.,  az integrált HR szoftverek piacának meghatározó szereplője 2011-ben  nem csak megtartotta, de bővíteni is tudta ügyfélkörét,  60 új szerződést írt alá, közte a Mercedes céggel. 

Jelzi, hogy a kiemelt ügyfelek is értékes megoldások szállítójaként ismeri el a vállalatot. A jelentős ügyfelek nem csak a szállított szoftverekkel vannak nagyon megelégedve, de a VT-SOFT tanácsadó tevékenységével is.   

A  tárgyidőszakban a VT-SOFT a kiemelkedő minőségű, összetett és innovatív webes megoldások fejlesztése felé mozdult el.

A vállalat nagyobb projektjeinek értéke átlagosan 30%-al emelkedett, a saját szoftveres megoldásokból származó bevétel meghaladta az  1 milliárd Ft-ot,  az értékesített szolgáltatások fenntartásával, működtetésével kapcsolatos bevétel aránya a teljes bevételen belül  10%-kal növekedett.  Az EBIDTA értéke az egy évvel korábbi, kiemelkedő szintet tartotta.

 Juliusz Żukowski  rámutatott, a jelenlegi nehéz gazdasági helyzet ellenére is sikeres évet tudhat maga mögött a cég. Nagy ügyfeleiket megtartották, s értékes tendereket sikerült elnyeriük.  Szélesítették megrendelőkörüket, januárban a VT-Constellation bevezetésére 20 céggel írtak alá szerződést.  Mintegy ezer partnerük a gazdaság minden  részterületét lefedi.Összegezve, az elmúlt év eredménye pozitív:  mind az ügyfelek száma, mind az egy ügyfélre jutó költés értéke nőtt, és ez a jövőre nézve stabil helyzetet és növekedést vetít előre.  

 A Constellation összetett, nem olcsó megoldás, de nagyon sok előnyt biztosít a vevő számára.  Ennek a középpontba állított terméknek a fejlesztésére az elmúlt évben 700 millió Ft-ot fordítottak.

A VT-SOFT termékek átlagára emelkedett az elmúlt évben, de a cég karbantartásból származó bevétele az, ami sokkal nagyobb, mint a megelőző évben, meghaladja az összes bevétel 10%-át.

A cégnél nagyon sokat fektetnek be a szoftveres megoldásokba, emellett meg vannak győződve a csomag-megoldások hatékonyságáról. Vallják,  a szoftver megfelelősége mellett figyelmet kell fordítani az igények felmérésére, a rendszereket megfelelően kell telepíteni és implementálni, s azután a karbantartást is megfelelően el kell látni.

 A HR szoftverek piaca a webes megoldások felé tolódik el,  a  VT-SOFT idén is kiemelt szerepet szán a kutatás-fejlesztésnek. Az elmúlt évek kiemelt befektetési projektje lezárult,  de  K+F tevékenységre további mintegy  110 millió Ft-ot fordít a cég.  Folyamatosan frissítik és továbbfejlesztik a korábban értékesített szoftvereket, pl. az OPUS-t,  s a legújabb változatokat elérhetővé teszik a meglévő ügyfeleknek.

A stabil működéshez hozzájárul a VT-SOFT anyavállalata által nyújtott biztonságos háttér is.  A 24 országban jelen lévő  UNIT4 Csoport  tavaly is növelte eredményét, nettó profitja  11,1%-kal emelkedett, a kutatás-fejlesztésbe pedig 50 millió eurót  fektetett. A cégcsoport éves szinten a Software as a Service (SaaS) ágazat további erősödését könyvelhette el. A szolgáltatás iránti keresletnövekedés a magyar piacon is megfigyelhető, a VT-SOFT ügyfelei közül főleg a kisebb vállalatok részéről érkezett az átlagnál nagyobb érdeklődés az SaaS megoldás iránt.  

(A vállalati méretekre utaló megjelölés a hazai értelmezésre vonatkozik.)

Egyre nagyobb szerepet kapnak a webes megoldások.Ebben az évben és jövőre is több webes megoldást kívánnak a piacra dobni az emberi erőforrás-kezelés területén, olyanokat, amelyek az alkalmazottak és a vezetés területén egyaránt segítséget tud biztosítani.A VT-SOFT terveivel kapcsolatban a vezetés a hangsúlyt a fenntarthatóságra és a hosszú távú eredményekre helyezi.  A  VT-Constellation iránt érdeklődő ügyfelek között többségben vannak a  nagyvállalatok,  a kisebb cégek részéről felmerülő igényekre az OPUS standard és személyre szabott változatával kínál a VT-SOFt megoldást.   

A VT-SOFT termékeivel a felhasználó back-office-os tevékenységeket tud végezni; bérszámfejtést, társadalombiztosítással kapcsolatos adminisztrációt, így több idő marad értékelésekre, ügyféladatok elemzésére.

Általánosságban, nem a tetszetős, hanem az értékes megoldás a cél, a folyamatos, zökkenőmentes működtetés, az emberi erőforrás területének összetett funkciókkal való támogatása.

A speciális igények, egyedi fejlesztések rugalmasságot és könnyű testre-szabhatóságot kívánnak meg az informatikai rendszerektől. Az elvárásoknak kiváló minőségű termékekkel és további fejlesztésekkel lehet megfelelni, a vállalat ezután sem szeretne belépni a piacon tapasztalható árversenybe.

A termékfejlesztések esetében a szoftverek mellett a továbbfejlesztett, felhasználóbarát megoldások, a különböző webes alkalmazások kerülnek előtérbe, és várhatóan nagyobb szerephez jut majd a szállított szoftverhez kapcsolódó tanácsadás is.

A UNIT4 TETA tavasszal újdonsággal jelentkezik a piacon: online hozzáférési lehetőséggel bővíti jól ismert Constellation szolgáltatását. A web alapú csomag a Constellation megoldásaival együtt, integráltan lesz elérhető az ügyfelek számára. A terméket elsősorban közép- és nagyvállalatok számára dolgozták ki, hogy megkönnyítsék az alkalmazottak, ügyfelek, partnerek és a vállalatvezetés közötti kommunikációt, együttműködést, valamint a szervezeten belül az információk áramlását.

Sławomir Piwko, a UNIT4 TETA szoftverfejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettese a sajtóbeszélgetésen elmondta:  az új webes megoldások nagy előnye, hogy a rendszert a cég valamennyi munkatársa használhatja. Eddig az ERP-csomag biztonsági okokból és a licenszek miatt csak a felhasználók egy részének engedett hozzáférést. A legújabb webtechnológiáknak köszönhetően, a munkafolyamatok során a dokumentumok jóváhagyása, a munkaidő tervezése, az eljárások vagy felmerült problémák folyamatos figyelése már böngészőből, online is lehetséges, anélkül, hogy a felhasználó gépén üzleti szoftvert kellene telepíteni vagy frissíteni. Ez a lehetőség a kommunikáció és az üzleti együttműködés új útjait nyitja meg.

Az elkövetkezendő hónapokban a VT-SOFT a VT-Constellation további fejlesztései során szeretné az új webes technológiát beilleszteni a termékbe, jövő évi célkitűzésének megfelelően, mely a teljesen web-alapú megoldás bevezetését célozza a magyar piacon.

A WebCafe szoftver a béren kívüli juttatások kezelését és adminisztrációját könnyíti meg a humánpolitikai osztályok munkatársai, valamint a bérszámfejtés számára.  A WebCafe online alkalmazás segítségével a munkatársak a világ bármely pontjáról, önkiszolgáló rendszerben végezhetik cafeteriával kapcsolatos adminisztrációjukat. Bevezetése nem igényel különleges infrastruktúrát vagy költséges IT beruházást. A rendszer használatához csak webes böngészőre van szükség az egyes munkaállomásokon. A szoftver kiszervezett szolgáltatásként is igénybe vehető, használati joga bérelhető.  Előnyök:  egyszerű webes elérés, az adó- és járulékszabályok figyelése, rugalmas paraméterezhetőség, kimutatások egyszerűen készíthetők vele, hibakeresés és lekérdezés indítható, szűrhető listákkal működtethető, csökkenthetők az adminisztrációs költségek és a rájuk fordított idő, a cafeteria elemek egyedileg és csoportosan is rögzíthetők, könnyen meghatározható a keretösszeg és a keret-típus,  a dolgozói nyilatkozatok és riportok kinyomtathatók, több nyelvű működtetés lehetséges, bármely HR és bér-programmal összeköthető.

A WebÍv modul segítségével egy vállalatnál az összes alkalmazott munkaidejét, távollétét, adatainak folyamatos ellenőrzését, ezeknek a bérszámfejtő programmal való egybevetését, vezetői jóváhagyását el lehet végezni.

A WebÍv internetes  .NET  technológiára épül, a távoli felhasználók biztonságosan, jogosultság-helyesen férhetnek hozzá a rendszerhez, akár több ezren is egyszerre.  A modul segítségével a HR szakemberek, s maga a vállalatirányítás hatékonyabban alakíthatja a foglalkoztatást.

A VT-SOFT újításai közé tartozik a cég egyik legfrissebb fejlesztése, a WebHire toborzó szoftver. A piacon szinte egyedülálló toborzási modul a belső és külső toborzás folyamatában segíti a HR szakembereket, egyszerűsítve napi feladataikat. Az innovatív megoldás adatbázisba rendezi az új és meglévő dolgozók adatait, valamint segíti a megfelelő jelölt gyors kiválasztását. Előnyei:  a jelentkezők adatai automatikusan rögzíthetők, támogatja az elektronikus levelezést, automatikus közzétételre ad lehetőséget, kapcsolódik az Outlook naptárához, nyilvántartja a megüresedett helyeket, riportolást nyújt, beilleszthető a HR és bérszámfejtő rendszerbe.  Erősödik a cégcsoporton belüli együttműködés. A holland cégóriás, a UNIT4 Csoport stabil hátterével régiós szinten is biztos alapot nyújt a VT-SOFT számára. A csoport másik magyarországi leányvállalata, a UNIT4 VT-Coda Hungary és a VT-SOFT közötti megerősített együttműködés, az ügyfelek felé a közös ajánlat-nyújtás a további piaci részesedés növelését célozza. Ebben és a következő évben is ilyen közös ajánlatokat terveznek, a nagyvállalatok különösen előnyösnek tartják az ilyesfajta komplex ajánlatokat, ami különös előnyöket biztosít, pl. pályázatok elbírálásánál.  A UNIT4 Coda  vállalatirányítási ERP megoldásokat szállít,  elsősorban a pénzügyi szféra számára nyújt széleskörű termék-, és szolgáltatás-választékot, a díjnyertes számviteli és beszerzési rendszerektől, a tervezésen, költségvetés készítésén, a konszolidáláson, a jelentéskészítésen és az analitikus nyilvántartásokon át a folyamatfigyelésig, valamint vezetői információk nyújtásáig. A Coda Hungary-nak több mint 100 ügyfele van Magyarországon, kiemelt ügyfele pl. a Magyar Telekom. 

A két cég hosszú távon is meg fogja tartani különállását, egyfajta stratégiai szövetség köti össze őket.   

Magyarország bár kis ország, de nagyon fontos piacot jelent számukra. Ösztöndíj programot is indítottak nálunk, a társadalmi felelősség-vállalás szellemében. Egy, már elindított pilot projekt tapasztalatainak felmérése után szélesíteni kívánják ezirányú tevékenységüket.

Szoftver mint szolgáltatás (Software as a Service – SaaS).A szolgáltatás lényege, hogy az ügyfélnek nincs szüksége HR rendszere üzemeltetéséhez saját hardverre, szoftverre,  IT személyzetre,  bevezetéséhez nincs szükség költséges IT beruházásra. Igénybe vételekor a cég saját szerverén futtatja az alkalmazást, amit a felhasználók az interneten keresztül érnek el. A SaaS biztosítja az adatok konzisztenciáját, védelmét, és egyszerű exportálását. A szolgáltatást elsősorban azon vállalatok számára ajánlják, amelyek jelentős IT költségek nélkül kívánnak beszerezni olyan egyszerűen és gyorsan  bevezethető, kedvező árú szoftvert, melynek üzemeltetési kiadásai hosszú távon is jól tervezhetők.  

http://www.vtsoft.hu/,  

http://www.unit4.com/

Harmat Lajos

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük