A gyors kárrendezés a biztosítási ügyfelek egyik legfőbb elvárása
A stabil megbízható háttér és az alacsony, járulékos költségektől mentes díjak mellett a gyors ügyintézést tartják a legfontosabb szempontnak hazai biztosítási ügyfelek – derült ki a Genertel direktbiztosító megbízásából végzett friss kutatásból.
A stabil megbízható háttér és az alacsony, járulékos költségektől mentes díjak mellett a gyors ügyintézést tartják a legfontosabb szempontnak hazai biztosítási ügyfelek – derült ki a Genertel direktbiztosító megbízásából végzett friss kutatásból.
A kárrendezési folyamattal elégedetlenek közül legtöbben (64 százalék) az eljárás hosszát és bonyolultságát kifogásolták. Nem véletlen, hogy a piacon egyes biztosítók kárrendezési garanciát vezetnek be: a Genertel például a lakáskárokat igazoló dokumentumok beérkezését követő öt napon belül garantálja a kártérítés utalását, és ezt szolgáltatását novemberben a cascóra is kiterjeszti.
Az ügyféligények részletes megismerésére koncentráló felmérés során megkérdezett 1000 főnek 12 különböző biztosítói jellemzőt kellett fontossági sorrendbe raknia, a legfontosabb elvárt tulajdonságok a következők voltak:
Tulajdonság |
Átlagos rangsor (1: legfontosabb) |
Megbízhatóság, stabilitás |
3,4 |
Kedvező ár/érték arány |
3,7 |
Pótlólagos költségek hiánya |
4,7 |
Gyors kárügyintézés |
4,8 |
Országos fiókhálózat |
6,7 |
Az ábrák forrása: NRC Piackutató a Genertel megbízásából
Fentiek olyan elvárásokat is maguk mögé szorítottak, mint például a komplex szolgáltatások elérhetősége, a nemzetközi biztosítói háttér vagy a személyes ügyfélmenedzser megléte.
A válaszadók, akiknek 61 százaléka rendelkezett már kárügyintézési tapasztalattal, átlagosan 15 napot jelöltek meg elvárható kárrendezési határidőnek – jelentős szórással:
„A kárrendezés során az ügyfél sokszor kiszolgáltatott helyzetben van, ami nagyfokú odafigyelést kíván a biztosítóktól. Különösen a lakások (viharkárok, árvizek) esetében gyors a helyreállítási igény, a lakhatás mielőbbi biztosítása miatt. Ezért a lakásbiztosításoknál vezettük be elsőként a kárrendezési garanciát – emelte ki Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója. – A piacon újszerűnek számító vállalásunk értelmében amennyiben a szükséges dokumentumok beérkezését követő öt munkanapon túl utaljuk csak a kártérítést, a garancia értelmében az ügyfelet a következő fél évre szóló díjának jóváírásával kompenzáljuk a késedelemért. A szolgáltatás körét folyamatosan bővítjük, november 1-től már a casco termékekre is kiterjesztjük."