A hazai bank-informatikai piac is átalakul a válság hatására
3 perc olvasásA banki informatikára specializálódott ApPello Kft. most hivta fel a figyelmet arra a bankinformatikai iparágat érintő speciális változásokra, amelyek a tavaly ősszel beindult világválság hatására mennek végbe a szektorban nemcsak külföldön, hanem hazánkban is.
A banki informatikára specializálódott ApPello Kft. most hivta fel a figyelmet arra a bankinformatikai iparágat érintő speciális változásokra, amelyek a tavaly ősszel beindult világválság hatására mennek végbe a szektorban nemcsak külföldön, hanem hazánkban is.
Naponta hallani a rossz hitelek számának ugrásszerű növekedéséről és a fizetési fegyelem romlásáról, Emellett egyre több vállalat – és sok magánszemély – akar továbbra is hitelhez jutni, a pénzügyi szolgáltatóknak pedig felelősségteljesen kell gondolkodniuk a hitelfelvételi gyakorlat alakítása és a kockázatok pontosabb felmérése terén.
Különösen fontos ez a KKV ügyfelek esetében, akiknél a forráshiány mellett gyakran a pénzügyi ismeretek hiánya is kockázati tényező.
Komolyabb figyelmet kell szentelni a hitelgondozásnak és a kockázatkezelésnek, nem csak a nemzetközi szabályoknak (lásd Basel II) való megfelelés, hanem a bank belső egyensúlyának és profitabilitásának megőrzése érdekében is.
Elengedhetetlenül szükséges az eddigieknél is szigorúbb hitel-elbírálási, és kockázatkezelési tevékenység, az ügyfelek helyzetének mélyebb elemzése, valamint a hitelek és a hozzájuk kapcsolódó biztosítékok és egyéb paraméterek folyamatos újraértékelése.
Az ApPello Kft. szerint a hannoveri CEBIT informatikai szakvásár, ahol a cég is kiállítóként volt jelen, jól tükrözte a bankinformatikai ágazatban végbemenő változásokat. Különösen erős érdeklődés volt tapasztalható a biztosítékkezeléshez illetve általában az ügyfélminősítéshez, valamint a kockázatelemzéshez kapcsolódó megoldások iránt. Idén kerültek igazán előtérbe a hosting jellegű szolgáltatások, a bankok is elkezdték ezt az irányt feltérképezni.
Alaposan megcsappant az igény azon fejlesztések tekintetében, amelyek a bankok közvetítő / ügynöki hálózatának kezelését tartották rendben.
„Ehelyett nem az értékesítés orientált, hanem a bankon belüli hatékony back-office (adminisztrációs) ügyintézést lehetővé tévő megoldások iránt nőtt meg a kereslet, és különösen nagy súllyal esik a latba a fejlesztések költséghatékonysága, a gyors megtérülés." – mondta el Vér Béla, az Appello Kft ügyvezetője.