A JÖVŐ ISKOLÁJA – INTELLIGENS ISKOLA PROGRAM: BEMUTATTÁK A DIGITÁLIS TANANYAGOKAT
3 perc olvasásAz európai uniós források a Nemzeti Fejlesztési Terv részeként támogatták az oktatási programcsomagok kidolgozását. Többek között ebből valósult meg – az „IKT alap és középfokon" című projekt során – 600 db Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT) tanórai foglalkozás és 300 db SDT tevékenység. Az oktatási programcsomagokat Magyar Bálint, a Miniszterelnöki Hivatal államtitkára az Educatio2008 szakkiállításon mutatta be először a szakmai közönségnek és az iskola élet többi szereplőjének.
Az európai uniós források a Nemzeti Fejlesztési Terv részeként támogatták az oktatási programcsomagok kidolgozását. Többek között ebből valósult meg – az „IKT alap és középfokon" című projekt során – 600 db Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT) tanórai foglalkozás és 300 db SDT tevékenység. Az oktatási programcsomagokat Magyar Bálint, a Miniszterelnöki Hivatal államtitkára az Educatio2008 szakkiállításon mutatta be először a szakmai közönségnek és az iskola élet többi szereplőjének.
Az iskolai informatika fejlesztése nem csak a korszerű oktatás alapfeltétele, hanem a földrajzi elhelyezkedésből és anyagi lehetőségek különbözőségéből adódó esélyegyenlőtlenség csökkentésében is jelentős szerepe van. Az iskolai informatikai eszközök segítségével használható digitális tananyagok, mindenki számára „ablakot nyitnak a világra".
Megváltozik egyúttal a pedagógus szerepe is. Így válik az ismeretátadó és számon kérő tanár az ismeretek közötti eligazodást segítő nevelővé.
Mindehhez elengedhetetlenül szükséges, hogy a tananyagok elkészüljenek digitális formában is. Erre uniós forrásból a Nemzeti Fejlesztési Terv keretében került sor a digitális taneszköz- és e-learning infrastruktúra-fejlesztés támogatásával. A feladatot a suliNova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kht., az EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht. valamint az Országos Közoktatási Intézet közösen valósította meg.
A digitális oktatási programcsomag legfőbb funkciója a tanítási-tanulási folyamatok segítése. Ha egy pedagógus ezt a megoldást választotta, és ennek megfelelően végzi munkáját, akkor sem „törvénykönyv" a számára, hiszen bármely része, egysége megváltoztatható, kreatív módon átalakítható.
Természetesen a digitális tananyagok kialakításával párhuzamosan – összhangban a magyar középtávú Közoktatás-fejlesztési Stratégiával – szükség van a tanárok és az oktatási szakértők továbbképzésére is.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében uniós forrásból már erre is lehetőség nyílik. A tananyagfejlesztés, az iskolai és tantermi info-technológiai eszközfejlesztés mellett kiemelt szerep jut a tanár-továbbképzésnek.