A legnagyobbak közül egyedüliként a Vodafone tudta növelni márkaértékét
2 perc olvasásAz "Eurobrand 2010" felmérés szerint a Vodafone Európa három legértékesebb márkájának egyike. 25,3 milliárd eurós márkaértékével a tavalyi évhez képest egy helyet előre lépve a telekommunikációs szolgáltató a rangsor harmadik helyén áll.
Az "Eurobrand 2010" felmérés szerint a Vodafone Európa három legértékesebb márkájának egyike. 25,3 milliárd eurós márkaértékével a tavalyi évhez képest egy helyet előre lépve a telekommunikációs szolgáltató a rangsor harmadik helyén áll.
Európa legmeghatározóbb márkáinak listáján az első helyet a luxuscikkeiről ismert francia LVMH (a Louis Vuitton, Hénnessy és Moët & Chandon márkák tulajdonosa) foglalja el (márkaértéke 27,6 milliárd euró). A második hely a tavalyi győztes Nokiáé, amelynek márkaértéke a Vodafone-hoz hasonlóan 25,3 milliárd euró. A spanyol távközlési szolgáltató, a Telefónica (21,9 milliárd euró) a hatodik helyre került, míg a Deutsche Telekom (18,0 milliárd euró) nyolcadik a sorban.
A felmérésben 24 ország 16 iparágának több mint 3000 márkáját vizsgálták meg. A gazdasági válság hatására 2009 után idén is folytatódott a vezető cégek márkaértékének erodálódása, hisz Európa 50 vezető márkájának értéke átlagosan 4,4 %-kal csökkent. Az egyetlen cég az első 5 között, amely a trenddel ellentétben növekedni tudott ebben a tekintetben, a Vodafone.
A Millward Brown 2010 áprilisában más módszerrel határozta meg a világ legértékesebb márkáit. Ebben a rangsorban Európában a Vodafone végzett az első helyen, megelőzve az SAP-t, a BMW-t és az LVMH-t. Globálisan a Vodafone a 10. helyet szerezte meg a Google, az IBM, az Apple, a Microsoft, a Coca Cola és a McDonalds mögött, azonban a Nokia, a Disney, a Mercedes, a T-Mobile, az Ebay és a Telefónica O2 előtt.