EuroAstra

A Levegőt az abroncsba! akció eredményei

 Az egyik életveszélyes fogás:: Egy erősen kopott téli abroncs, amelyen több kiszakadás látható a mintázaton (lehet, hogy egy erőteljes fékezés eredménye), valamint vállzónában repedések is vannak.Az egyik életveszélyes fogás:: Egy erősen kopott téli abroncs, amelyen több kiszakadás látható a mintázaton (lehet, hogy egy erőteljes fékezés eredménye), valamint vállzónában repedések is vannak.

A Michelin Levegőt az abroncsba! közlekedésbiztonsági akciója 2009. június 15-e és 20-a között zajlott, két OMV töltőállomáson.  Az akció során a Michelin szakemberei ingyenesen ellenőrizték az autósok abroncsnyomását, beállították a helyes értéket, műszaki tanácsokkal látták el a résztvevőket. Felhívták az autóvezetők figyelmét arra, ha túlságosan kopott volt a futó, ha bármilyen, a közlekedés biztonságát veszélyeztető hibát találtak a keréknél, de arra is felhívták a figyelmet, hogy a nyári melegben ideje lenne a téli abroncsokat cserélni.

 Az egyik életveszélyes fogás:: Egy erősen kopott téli abroncs, amelyen több kiszakadás látható a mintázaton (lehet, hogy egy erőteljes fékezés eredménye), valamint vállzónában repedések is vannak.Az egyik életveszélyes fogás:: Egy erősen kopott téli abroncs, amelyen több kiszakadás látható a mintázaton (lehet, hogy egy erőteljes fékezés eredménye), valamint vállzónában repedések is vannak.

A Michelin Levegőt az abroncsba! közlekedésbiztonsági akciója 2009. június 15-e és 20-a között zajlott, két OMV töltőállomáson.  Az akció során a Michelin szakemberei ingyenesen ellenőrizték az autósok abroncsnyomását, beállították a helyes értéket, műszaki tanácsokkal látták el a résztvevőket. Felhívták az autóvezetők figyelmét arra, ha túlságosan kopott volt a futó, ha bármilyen, a közlekedés biztonságát veszélyeztető hibát találtak a keréknél, de arra is felhívták a figyelmet, hogy a nyári melegben ideje lenne a téli abroncsokat cserélni.

A hat nap során összesen 651 gépjárművet ellenőriztek, a vizsgált járművek 35,3%-án találtak nem megfelelő nyomással futó abroncsot. Döntően, a helytelen abroncsnyomás az alulfújt állapotot jelentette, 29%, de túlfújt abroncson futó járművel is találkoztak az ellenőrzés során, 6,3%.

Aki törött futóművel autózik:: egy rugótörés, a kerék felfüggesztéséhez tartozó csavarrugó eltörtAki törött futóművel autózik:: egy rugótörés, a kerék felfüggesztéséhez tartozó csavarrugó eltört 

Az összes vizsgált gépjármű 39%-n volt legalább egy olyan abroncs, melynek nyomása a veszélyes, illetve a nagyon veszélyes nyomástartományba esett, azaz utóbbi esetben akár egy bart is meghaladó mértékben tért el a helyes értéktől.

A vizsgált autók 30,8%-ánál mind a négy abroncsnál helyes nyomásértéket mértek.

A június közepén zajló kampány során az összes gépjármű 6%-a téli abronccsal volt szerelve.

  

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük