EuroAstra

A liftben rekedteknek segít a Vodafone – Felvonó Távfelügyelet néven indít új szolgáltatást a mobilszolgáltató

A Vodafone új szolgáltatása, a Felvonó Távfelügyelet egy olyan mobilkapcsolaton alapuló szolgáltatás, amelyre minden lifttel rendelkező építményben szükség lehet. Ha a felvonó megáll, vagy nem működik, és az ott lakók, dolgozók nem tudják azt elhagyni, csak a vészhívót kell megnyomniuk. Ekkor a rendszer hangkapcsolatot létesít a Vodafone mentőcsapatával, amely a liftben rekedtek segítségére indul, miközben már távolról is segítséget próbál nyújtani.

 

A Vodafone új szolgáltatása, a Felvonó Távfelügyelet egy olyan mobilkapcsolaton alapuló szolgáltatás, amelyre minden lifttel rendelkező építményben szükség lehet. Ha a felvonó megáll, vagy nem működik, és az ott lakók, dolgozók nem tudják azt elhagyni, csak a vészhívót kell megnyomniuk. Ekkor a rendszer hangkapcsolatot létesít a Vodafone mentőcsapatával, amely a liftben rekedtek segítségére indul, miközben már távolról is segítséget próbál nyújtani.

 

A liftekben megtalálható elavult vészcsengők több tekintetben sem jelentenek ma már korszerű megoldást. Egyrészt többségük már nem működik megbízhatóan, másrészt áramszünet esetén az akkumulátor nélküli régi vészjelzők nem használhatók – az utas magára marad a sötét liftben. Ezen kívül a vészcsengők beépítésükkor általában a házmesterlakásban riasztottak, de ma már a legtöbb házban nincs folyamatosan az épületben mentésre jogosult személy. Egy segélyhívó mobilszám kiírása sem nyújt elegendő biztonságot: ha például csak a szemetet viszi le, nem biztos, hogy a liftben rekedt utasnál van mobiltelefon.

 

A folyamatosan szigorodó ellenőrzések kiterjednek a vészhívók működésére is. Ha nincs a jogszabályoknak megfelelő, megbízhatóan működő vészjelző, az időszakos ellenőrzést végző szakembernek le kell állíttatnia a felvonót. Erre a problémára is megoldást ad a Vodafone Felvonó Távfelügyelet, hiszen biztonsági rendszere a legújabb szabályozásnak is tökéletesen megfelel. Ráadásul a felvonóba szerelt rendszert a Vodafone folyamatosan felügyeli, és szükség szerint karbantartja. A központi rendszer a vészhívó esetleges hibáit távoli diagnosztikai rendszerén keresztül automatikusan, azonnal jelzi.

 

A vészjelző rendszer működéséhez szükséges térerőt a Vodafone szerelőcsapata a létesítéskor emeletenként ellenőrzi, így vészhelyzet esetén nem fordulhat elő, hogy a liftben rekedtek nem tudnak kapcsolatot teremteni a mentőcsapattal. A szolgáltatás a Vodafone-é mellett saját mentőcsapattal is igénybe vehető, ilyenkor vészjelzés esetén a vészhívó az ügyfél által megadott csapatot riasztja.

 

A minden vészhívást automatikusan rögzítő Felvonó Távfelügyelet ára egy belépési díjból és egy havidíjból áll össze:

 

Belépési díj[1]

Havidíj[2]

Mentéssel Budapesten

80 500 Ft

6 500 Ft

Mentéssel az ország más területén

80 500 Ft

9 400 Ft

Mentés nélkül

80 500 Ft

4 500 Ft

Mentéssel Budapesten 5 évre

0 Ft

8 000 Ft

Mentéssel az ország más területén 5 évre

0 Ft

11 000 Ft

Mentés nélkül 5 évre

0 Ft

6 000 Ft

 

 


[1] Nettó díj ÁFA nélkül.

[2] Nettó díj ÁFA nélkül. A havidíj havonta négy ingyenes kiszállást tartalmaz, az ötödiktől kezdve 3000 Ft-ot számláz kiszállásonként a Vodafone.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük