A Vodafone új szolgáltatása, a Felvonó Távfelügyelet egy olyan mobilkapcsolaton alapuló szolgáltatás, amelyre minden lifttel rendelkező építményben szükség lehet. Ha a felvonó megáll, vagy nem működik, és az ott lakók, dolgozók nem tudják azt elhagyni, csak a vészhívót kell megnyomniuk. Ekkor a rendszer hangkapcsolatot létesít a Vodafone mentőcsapatával, amely a liftben rekedtek segítségére indul, miközben már távolról is segítséget próbál nyújtani.
A Vodafone új szolgáltatása, a Felvonó Távfelügyelet egy olyan mobilkapcsolaton alapuló szolgáltatás, amelyre minden lifttel rendelkező építményben szükség lehet. Ha a felvonó megáll, vagy nem működik, és az ott lakók, dolgozók nem tudják azt elhagyni, csak a vészhívót kell megnyomniuk. Ekkor a rendszer hangkapcsolatot létesít a Vodafone mentőcsapatával, amely a liftben rekedtek segítségére indul, miközben már távolról is segítséget próbál nyújtani.
A Vodafone új szolgáltatása, a Felvonó Távfelügyelet egy olyan mobilkapcsolaton alapuló szolgáltatás, amelyre minden lifttel rendelkező építményben szükség lehet. Ha a felvonó megáll, vagy nem működik, és az ott lakók, dolgozók nem tudják azt elhagyni, csak a vészhívót kell megnyomniuk. Ekkor a rendszer hangkapcsolatot létesít a Vodafone mentőcsapatával, amely a liftben rekedtek segítségére indul, miközben már távolról is segítséget próbál nyújtani.
A liftekben megtalálható elavult vészcsengők több tekintetben sem jelentenek ma már korszerű megoldást. Egyrészt többségük már nem működik megbízhatóan, másrészt áramszünet esetén az akkumulátor nélküli régi vészjelzők nem használhatók – az utas magára marad a sötét liftben. Ezen kívül a vészcsengők beépítésükkor általában a házmesterlakásban riasztottak, de ma már a legtöbb házban nincs folyamatosan az épületben mentésre jogosult személy. Egy segélyhívó mobilszám kiírása sem nyújt elegendő biztonságot: ha például csak a szemetet viszi le, nem biztos, hogy a liftben rekedt utasnál van mobiltelefon.
A folyamatosan szigorodó ellenőrzések kiterjednek a vészhívók működésére is. Ha nincs a jogszabályoknak megfelelő, megbízhatóan működő vészjelző, az időszakos ellenőrzést végző szakembernek le kell állíttatnia a felvonót. Erre a problémára is megoldást ad a Vodafone Felvonó Távfelügyelet, hiszen biztonsági rendszere a legújabb szabályozásnak is tökéletesen megfelel. Ráadásul a felvonóba szerelt rendszert a Vodafone folyamatosan felügyeli, és szükség szerint karbantartja. A központi rendszer a vészhívó esetleges hibáit távoli diagnosztikai rendszerén keresztül automatikusan, azonnal jelzi.
A vészjelző rendszer működéséhez szükséges térerőt a Vodafone szerelőcsapata a létesítéskor emeletenként ellenőrzi, így vészhelyzet esetén nem fordulhat elő, hogy a liftben rekedtek nem tudnak kapcsolatot teremteni a mentőcsapattal. A szolgáltatás a Vodafone-é mellett saját mentőcsapattal is igénybe vehető, ilyenkor vészjelzés esetén a vészhívó az ügyfél által megadott csapatot riasztja.
A minden vészhívást automatikusan rögzítő Felvonó Távfelügyelet ára egy belépési díjból és egy havidíjból áll össze:
| 
 
  | 
 Belépési díj[1]  | 
 Havidíj[2]  | 
| 
 Mentéssel Budapesten  | 
 80 500 Ft  | 
 6 500 Ft  | 
| 
 Mentéssel az ország más területén  | 
 80 500 Ft  | 
 9 400 Ft  | 
| 
 Mentés nélkül  | 
 80 500 Ft  | 
 4 500 Ft  | 
| 
 Mentéssel Budapesten 5 évre  | 
 0 Ft  | 
 8 000 Ft  | 
| 
 Mentéssel az ország más területén 5 évre  | 
 0 Ft  | 
 11 000 Ft  | 
| 
 Mentés nélkül 5 évre  | 
 0 Ft  | 
 6 000 Ft  | 
[1] Nettó díj ÁFA nélkül.
[2] Nettó díj ÁFA nélkül. A havidíj havonta négy ingyenes kiszállást tartalmaz, az ötödiktől kezdve 3000 Ft-ot számláz kiszállásonként a Vodafone.
