A magyar férfiak a nagyobb méretű és teljesítményű, míg a magyar nők a ferdehátú, piros színű használt autókat kedvelik
4 perc olvasás
Az AAA AUTO 2016-ra vonatkozó csoportszintű értékesítési adatai szerint a magyar férfi használtautó-vásárlók kedvenc típusa az Opel Astra, míg a nőké a Suzuki Swift. A nők a ferde hátú modelleket preferálják, míg a férfiak – bár szintén ferde hátú autót választottak a legtöbben – nagyobb számban vásároltak szedánokat, kombikat és MPV-ket.
Az AAA AUTO 2016-ra vonatkozó csoportszintű értékesítési adatai szerint a magyar férfi használtautó-vásárlók kedvenc típusa az Opel Astra, míg a nőké a Suzuki Swift. A nők a ferde hátú modelleket preferálják, míg a férfiak – bár szintén ferde hátú autót választottak a legtöbben – nagyobb számban vásároltak szedánokat, kombikat és MPV-ket.
Az AAA AUTO magyar piacra vonatkozó 2016-os adatai szerint a magyar férfiak körében az Opel Astra, a Suzuki Swift, és a Ford Focus, míg a nőknél a Suzuki Swift, az Opel Astra és az Opel Corsa volt a három legnépszerűbb modell. A színeket tekintve mindkét nem körében a szürke a legnépszerűbb. Magyarországon jobban kedvelik ezt a színt, mint az AAA AUTO értékesítési hálózatának más országaiban: nálunk a férfiak 30 és a nők 26 százaléka vásárol szürke használt autót, miközben csoportszinten 22, illetve 20 százalék ez az arány. A magyar nők 12 százaléka választ piros használt gépkocsit, míg a férfiak körében 8 százalék a piros autót vásárlók aránya.
„Az AAA AUTO Csoport értékesítési adatai nekünk és ügyfeleinknek is fontos információkkal szolgálnak az egyes gépkocsik népszerűségének megítéléséhez, illetve a vételi és eladási preferenciák megismeréséhez" – nyilatkozta Karolína Topolová, az AAA AUTO International vezérigazgatója. „Így jól ismerjük a magyar nők és férfiak preferenciáit, amelyeket vevőink is figyelembe vehetnek, amikor döntést hoznak az általuk megvásárolni kívánt gépkocsi típusával, színével vagy karosszériájával kapcsolatban."
Magyarországon – ahogy más piacainkon is – a nők a kisebb teljesítményű gépkocsikat kedvelik. A női használtautó-vásárlók 17 százaléka, míg a férfiaknak mindössze 9 százaléka vásárol 50kW-os vagy annál kisebb motorteljesítményű autót. A magyar nők az átlagnál jobban szeretik a benzinmotort: Magyarországon a női vevők 74 százaléka választott benzinüzemű gépkocsit, szemben a csoportszinten jellemző 64 százalékkal. Az AAA AUTO magyar női vevői körében erősen preferáltak a ferdehátú modellek: a magyar nők 60 százaléka vett ilyen karosszériájú autót, míg csoportszinten ez az arány 49 százalék volt. A magyar férfiak mintegy 20 százaléka vásárolt szedánt, 19 százaléka kombit és 11 százaléka MPV-t.
Az AAA AUTO 2016-ban naponta összesen mintegy 14 ezer autót kínált eladásra négy országban – ebből a magyarországi napi kínálat közel ezer gépkocsi volt.
Magyarországi és csoportszintű nemek szerinti vásárlási preferenciák 2016-ban az AAA AUTO értékesítési adatai alapján
Legnépszerűbb modellek nemek szerint
|
Magyar férfiak |
Magyar nők |
Férfiak csoportszinten |
Nők csoportszinten |
1 |
Opel Astra |
Suzuki Swift |
Skoda Octavia |
Skoda Fabia |
2 |
Suzuki Swift |
Opel Astra |
Skoda Fabia |
Skoda Octavia |
3 |
Ford Focus |
Opel Corsa |
VW Passat |
Ford Focus |
4 |
VW Passat |
Ford Focus |
Ford Focus |
VW Golf |
5 |
VW Golf |
Toyota Yaris |
Ford Mondeo |
VW Passat |
6 |
Ford Mondeo |
VW Polo |
Opel Astra |
Opel Astra |
7 |
Renault Megane |
VW Passat |
VW Golf |
VW Polo |
8 |
Skoda Fabia |
Suzuki Ignis |
Skoda Superb |
Ford Mondeo |
9 |
Suzuki Ignis |
Ford Fiesta |
Renault Megane |
Renault Megane |
10 |
BMW 3 |
Peugeot 307 |
Hyundai i30 |
Hyundai i30 |
Színpreferenciák nemek szerint
|
Magyar férfiak |
Magyar nők |
Férfiak csoportszinten |
Nők csoportszinten |
Bézs |
1% |
1% |
2% |
2% |
Fekete |
17% |
17% |
15% |
15% |
Kék |
15% |
15% |
16% |
15% |
Barna |
4% |
3% |
4% |
4% |
Arany |
1% |
1% |
1% |
1% |
Zöld |
6% |
5% |
5% |
5% |
Szürke |
30% |
26% |
22% |
20% |
Narancs |
1% |
1% |
1% |
1% |
Lila |
1% |
0% |
0% |
1% |
Piros |
8% |
12% |
10% |
13% |
Ezüst |
7% |
7% |
12% |
12% |
Fehér |
8% |
9% |
10% |
10% |
Burgundi |
1% |
1% |
1% |
1% |
Sárga |
1% |
2% |
1% |
1% |
Karosszéria-preferenciák nemek szerint
|
Magyar férfiak |
Magyar nők |
Férfiak csoportszinten |
Nők csoportszinten |
Ferdehátú |
43% |
60% |
35% |
49% |
Szedán |
20% |
14% |
11% |
9% |
Kombi |
19% |
11% |
28% |
21% |
MPV |
11% |
8% |
11% |
10% |
SUV |
6% |
5% |
11% |
9% |
Sportkocsi |
1% |
2% |
1% |
1% |
Kereskedelmi |
1% |
1% |
4% |
2% |
Üzemanyag-preferenciák nemek szerint
|
Magyar férfiak |
Magyar nők |
Férfiak csoportszinten |
Nők csoportszinten |
Dízel |
35% |
26% |
47% |
36% |
Benzin |
65% |
74% |
53% |
64% |
Motorteljesítmény-preferenciák nemek szerint
|
Magyar férfiak |
Magyar nők |
Férfiak csoportszinten |
Nők csoportszinten |
50kW alatt |
9% |
17% |
10% |
16% |
51-100kW |
72% |
70% |
66% |
68% |
101-150kW |
17% |
12% |
21% |
14% |
151-200kW |
2% |
1% |
2% |
1% |
200kW felett |
0% |
0% |
0% |
0% |