Washingtonban a Fehér Házban első alkalommal rendezték meg azt a munkatalálkozót, ahol a résztvevők az élelmiszermarketing gyermekkori elhízás elleni küzdelemben betöltött szerepének fontosságát tárgyalták. A Burger King, a Coca-Cola, a Disney, a Kelloggs, a Mars, a Walmart, illetve média- és szórakoztatóipari vállalatok kaptak meghívást, hogy megvitassák ebben a küldetésben saját szerepüket, valamint a szórakoztatásban és a licencelt karakterekben rejlő óriási lehetőségeket, melyekkel a gyerekeket egészségesebb étkezési szokások kialakítására sarkalhatják. Az eseményen részt vett az egészséges táplálkozást célzó gyermekszórakoztatási márka, a Nutri Ventures is, amelynek edukációs célzatú Kaja-kalandok című rajzfilmsorozatát már két magyar csatorna, az M2 és a Megamax is vetíti.

 

Washingtonban a Fehér Házban első alkalommal rendezték meg azt a munkatalálkozót, ahol a résztvevők az élelmiszermarketing gyermekkori elhízás elleni küzdelemben betöltött szerepének fontosságát tárgyalták. A Burger King, a Coca-Cola, a Disney, a Kelloggs, a Mars, a Walmart, illetve média- és szórakoztatóipari vállalatok kaptak meghívást, hogy megvitassák ebben a küldetésben saját szerepüket, valamint a szórakoztatásban és a licencelt karakterekben rejlő óriási lehetőségeket, melyekkel a gyerekeket egészségesebb étkezési szokások kialakítására sarkalhatják. Az eseményen részt vett az egészséges táplálkozást célzó gyermekszórakoztatási márka, a Nutri Ventures is, amelynek edukációs célzatú Kaja-kalandok című rajzfilmsorozatát már két magyar csatorna, az M2 és a Megamax is vetíti.

 

Barack Obama megválasztása óta Michelle Obama karolta fel ezt az ügyet a gyermekkori elhízás elleni és a rendszeres testmozgásra ösztönző „Let's Move" programmal. A találkozón résztvevő vállalatokat együttműködésre, egészségesebb termékek piacra bocsátására és ezzel a gyermekkori elhízás irányvonalának visszafordítására ösztönözte.

 

Beszédében a First Lady felszólította a vállalatokat, hogy segítsenek a gyermekek érdeklődését felkelteni az egészséges ételek iránt. Ötleteket és stratégiákat vitattak meg azzal kapcsolatban, hogy hogyan lehetne a gyerekek számára a megfelelő tápanyagtartalmú élelmiszeripari termékeket vonzóbbá tenni.

 

„Mindig is tudtuk, hogy a Nutri Ventures jó úton halad a gyermekek táplálkozási szokásainak javításában, de még így is meglepett minket a Fehér Ház meghívása. Fontos mérföldkő ez számunkra" – nyilatkozta Rui Lima Miranda, a Nutri Ventures alapítója és ügyvezető partnere a vállalata munkáját ért elismerés kapcsán.

 

„Elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy világszerte segítsük megváltoztatni a gyermekek étkezési szokásait. A Nutri Ventures projekt megmutatja, hogy a szórakoztatás erős szövetséges lehet ebben. Fáradhatatlanul folytatjuk a munkát ezen a téren, és már folynak az előkészületei a következő munkatalálkozónak Michelle Obamával" – tette hozzá Rodrigo Carvalho, a Nutri Ventures alapítója és ügyvezető partnere.

 

A Nutri Ventures termékek szakmai hátterét az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) biztosítja Magyarországon.


 

 

A Rodrigo Carvalho és Rui Lima Miranda által, 2010-ben alapított Nutri Ventures az első gyermekszórakoztatási márka a világon, melyet kizárólag az egészséges táplálkozás népszerűsítésére fejlesztettek ki. Célja a gyermekeket egészséges táplálkozásra ösztönző, exkluzív szórakoztatási tartalom kidolgozása. Már rendelkezik a gyermekeknek szánt animációs sorozattal és digitális platformmal, melyen a gyerekek – a sorozat hőseihez hasonlóan – kipróbálhatják a Kaja-királyságok kalandjait, és ahol más szórakozási lehetőségeket, például játékokat, fejtörőket, fitnesz gyakorlatokat is találhatnak, vagy zenét hallgathatnak.

 

Korunkban, amikor az Egészségügyi Világszervezet (WHO) a 21. század járványának nevezi a gyermekkori elhízást, a Nutri Ventures egy szórakoztató és ugyanakkor hatásos válasz lehet a gyerekek egészséges táplálkozásának kérdésére. Lényege, hogy pozitív környezetet teremtsen, így a gyermekek kellemes érzéseket párosítsanak az egészséges ételekhez.

 

A Nutri Ventures világszerte 23 országban van jelen. A gyermekek számára készült animációs sorozatot már bemutatták Magyarországon (az M2 és a Megamax műsorán), Ukrajnában, Izraelben, Bulgáriában, Csehországban, Szingapúrban, Brazíliában, Portugáliában és Spanyolországban. Az Egyesült Államokban a sorozat részei elérhetők a Kabillion és Hulu digitális platformokon, illetve a Nutri Ventures YouTube csatornáján.

 

2013 decemberéig Albánia, Bosznia-Hercegovina, Kolumbia, Horvátország, Szlovákia, Szlovénia, Malajzia, Montenegró, Thaiföld és Szerbia televízióiban is adásba kerül a sorozat. Hogy minden egyes országban biztosítsa a táplálkozástudományi üzenet pontos megvalósulását, a Nutri Ventures az adott ország megfelelő egészségügyi és táplálkozási szerveitől – mint például az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet – tudományos megerősítést, jóváhagyást kér.

 

Ahhoz, hogy az egészséges táplálkozás kérdése helyet kapjon a gyermekek, szülők és pedagógusok mindennapjaiban, a szórakoztató televíziós, webes és mobil tartalmak mellett a Nutri Ventures, küldetésével összhangban, kiépít egy nemzetközi, intézményi szintű partnerséget is, és hisz abban, hogy csak a társadalom egészének bevonásával lehetséges a gyermekek étkezési szokásaiba pozitív változást hozni.

 

Nutri Ventures – Kaja-kalandok | A sorozat

 

Theo, Lina, Ben és a kis Nina egy szürke városban élnek, ahol nincsenek ételek. Az élelmiszerek változatosságának visszaállításához, a négy kis hősnek a 7 Kaja-királyságot bejárva kell felkutatni a hiányzó ételeket. Szórakoztató, akciódús kalandjaik során addig ismeretlen ételeket fedeznek fel, kipróbálják hihetetlen táperejüket, kemény küzdelmekben vesznek részt, és mindeközben sosem hiányzik mellőlük hű társuk, Guga.

 

nutri-ventures.com

facebook.com/NutriVentures

twitter.com/NutriVentures