A termékkínálat, a munkavállalói programok és a gyártás fenntarthatóságának támogatása érdekében a Panasonic teljesíti, sőt felül is múlja az 'ökoötletek'-ben megfogalmazott célkitűzéseit.

 

A termékkínálat, a munkavállalói programok és a gyártás fenntarthatóságának támogatása érdekében a Panasonic teljesíti, sőt felül is múlja az 'ökoötletek'-ben megfogalmazott célkitűzéseit.

A Panasonic bejelentette, hogy nem csupán elérte, hanem felül is múlta a 2008. október és 2010. március közötti időszakra kitűzött környezetvédelmi céljait. Úgynevezett ‘ökoötletei' három fő területre összpontosítottak: a termékekre, az emberekre és a gyártásra. Az ezeken a területeken megfogalmazott célkitűzések megvalósítása hozzájárul ahhoz, hogy 2018-ra a Panasonic a világ első számú "zöld" innovációs vállalatává váljon az elektronikai iparágon belül.

2009 legfontosabb fenntarthatósági célkitűzései a következők voltak:

  • ‘ökoötletek' a termékekhez: A Panasonic termékkategóriái közül húsz elérte a legjobb környezetvédelmi teljesítményért járó ‘Kiváló Zöld Termék' besorolást a vállalaton belül. Ezek között szerepel például a Panasonic SC-PT480 DVD-házimozirendszere, a DMR-EX83 HD DVD-felvevő, az NA-147VB2-es mosógép, és a DMC-FP1/FP2-es digitális fényképezőgép, melyek egyéb jellemzőik mellett alacsony energiafogyasztásuknak köszönhetik minősítésüket.
  • ‘ökoötletek' mindenkinek mindenhol: A Panasonic Europe több mint 40 olyan akciót kezdeményezett, amely a környezetvédelemhez kapcsolódott, és ezekben 3000-nél több alkalmazottja vállalt aktív szerepet. A környezetvédelmi tevékenységekben részt vevők többek között elültettek mintegy 12645 fát, örökbe fogadtak veszélyeztetett állatokat, szponzorálták a Catlin Arctic Survey elnevezésű északi-sarki felmérést, valamint a Panasonic európai irodái révén támogatták a WWF Earth Hour rendezvényét, illetve a sarkkörön túli munkáját.
  • ‘ökoötletek' a gyártáshoz: Európai gyáregységeiben a Panasonic 21,4 ezer tonnával csökkentette CO2-kibocsátását a 2009-es pénzügyi év végére. Ezen a területen 10%-os, azaz 6000 tonnának megfelelő csökkentést tűzött ki célul, de ezt sikerült jóval meghaladni, 34%-os javulást érve el.

"Nagyon büszke vagyok arra, hogy minden 2009-es célkitűzésünket sikerült megvalósítanunk, sőt – bizonyos területeken – túl is haladnunk. Ez annak köszönhető, hogy a környezet védelmét a kutatás-fejlesztéstől az ellátási láncon és a kész termékeken át egészen az alkalmazottaink számára ajánlott tevékenységekig minden szférában alapvető elemmé tettük – nyilatkozta Laurent Abadie, a Panasonic Europe elnök-vezérigazgatója. – Ennek ellenére nem szabad önelégültté válnunk, és nem is leszünk azok. Még mindig sok mindent kell tennünk, és az eddig elért sikerekre alapozva erre fogunk összpontosítani az elkövetkezendő években. A környezetvédelmi elkötelezettség továbbra is minden célkitűzésünk egyik alappillére, és a következő három év során arra fogunk törekedni, hogy a fenntarthatóságot a társadalom teljes keresztmetszetére kiterjesszük, a vállalatoktól egészen az otthonokig."

A Panasonic Csoport középtávú, hároméves üzleti tervének részét képező új cselekvési terv két további területet von be a vállalat környezetvédelmi politikájába: az életmódot, és az üzleti viselkedésmódot. Az életmóddal kapcsolatos ‘ökoötletek' középpontjában a fenntartható életvitel kialakítása áll, míg az üzleti szférában az üzleti tevékenységek káros környezeti hatásainak csökkentésén van a hangsúly. Ennek konkrét, kézzel foghatóbb tartalma, példái az év során kerülnek meghatározásra.

A Panasonic környezetvédelmi erőfeszítéseit a Dow Jones Fenntarthatósági Indexek, valamint a Financial Times és a londoni tőzsde FTSE4Good indexe is elismeri.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük