A sorban állás a múlté lehet az információtechnológia segítségével
2 perc olvasásEgy nemrégiben végzett felmérés szerint a vásárlás nélkül távozók mintegy 10%-a sorban állás miatt hagyja ott az üzletet. Sőt, ha egy vásárlónak 4 percnél többet kell sorban állnia, akkor a kiszolgálás színvonalát biztosan 80% alattinak értékeli. A sorban állás megszüntetése jelentősen megnöveli az ügyfelek elégedettségét és hűségét.
Egy nemrégiben végzett felmérés szerint a vásárlás nélkül távozók mintegy 10%-a sorban állás miatt hagyja ott az üzletet. Sőt, ha egy vásárlónak 4 percnél többet kell sorban állnia, akkor a kiszolgálás színvonalát biztosan 80% alattinak értékeli. A sorban állás megszüntetése jelentősen megnöveli az ügyfelek elégedettségét és hűségét.
Az IBM az igényekre reagálva piacra dobta az Anyplace Checkout elnevezésű, önkiszolgáló vásárlási rendszerét. Ezt alkalmazva a vásárló kézi szkennelővel olvassa le az vonalkódot, miközben a bevásárlókocsiba pakol, majd amikor a vásárlást befejezte, az üzletben tetszőleges pontokon elhelyezett fizető kioszkok egyikén lehúzza bankkártyáját, végül kisétál a boltból.
A piaci verseny a kiskereskedelemben nagyon kiélezett és vásárlókért folyó küzdelemben szinte nap mint nap új ötletekkel kell előállni. A sorban állás nélküli fizetés a kiskereskedelem mellett egyaránt alkalmazható szállodákban, benzinkutaknál, szolgáltatási számlák kiegyenlítésénél is.