A SPAR csoport 2010-es Magyarországi eredményei
10 perc olvasás
Összesítő adatok |
2009 |
2010 |
Változás 2010/2009 |
Konszolidált forgalom |
397,361 Mrd HUF (1.469,42 Mio EUR) |
381,315 Mrd HUF (1.384,11 Mio EUR) |
-4,04 % |
Dolgozói létszám (fő) |
14.107 |
13.390 |
-717 |
A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. a gazdasági helyzet kihívásai ellenére 2010-ben is megőrizte erős piaci pozícióját és versenyképességét úgy, hogy jelentős mértékű hálózatkorszerűsítést is végrehajtott. Három új SPAR szupermarket nyílt, 57 korábbi Plus üzlet teljes átépítése valósult meg. Megújult a tatabányai INTERSPAR.
Összesítő adatok |
2009 |
2010 |
Változás 2010/2009 |
Konszolidált forgalom |
397,361 Mrd HUF (1.469,42 Mio EUR) |
381,315 Mrd HUF (1.384,11 Mio EUR) |
-4,04 % |
Dolgozói létszám (fő) |
14.107 |
13.390 |
-717 |
A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. a gazdasági helyzet kihívásai ellenére 2010-ben is megőrizte erős piaci pozícióját és versenyképességét úgy, hogy jelentős mértékű hálózatkorszerűsítést is végrehajtott. Három új SPAR szupermarket nyílt, 57 korábbi Plus üzlet teljes átépítése valósult meg. Megújult a tatabányai INTERSPAR.
Az idén 20 éves SPAR 13 390 munkavállalónak nyújt biztonságos, jogtiszta munkahelyet, mintegy 1000 szállító partnernek biztosít piacot, s az akvizíciókon túl a 20 év során több mint 150 milliárd forint értékű beruházást valósított meg az országban. Mindezzel a SPAR jelentősen hozzájárul a magyar gazdaság fejlődéséhez.
Feiner Péter:
„Mindig azt vallottam, hogy a nehézségeket, változásokat nem csapásként, hanem kihívásként kell megélnünk, keresve a minél ötletesebb megoldásokat, törekedve a legeredményesebb, leghatékonyabb gazdálkodásra."
Tények, adatok
Üzlettípus |
Üzletek száma (db) |
Eladótér (m²) |
||
2009 |
2010 |
2009 |
2010 |
|
INTERSPAR |
31 |
31 |
131.960 |
132.160 |
SPAR |
347 |
348 |
238.909 |
240.926 |
Kaiser's |
20 |
20 |
26.444 |
26.444 |
Összesen |
398 |
399 |
397.313 |
399.530 |
A SPAR Magyarország 2010. évi konszolidált forgalma 381,32 milliárd forintot tett ki. Ez kis mértékben – 4,04 %-kal – elmarad a 2009. év forgalmától. E forgalomalakulás egyrészt a fogyasztás szűküléséből fakad, másrészt összefügg a nagyléptékű korszerűsítési folyamattal. Az elmúlt évben 57 korábbi Plus üzlet teljes átépítése történt meg, mely hosszabb-rövidebb ideig tartó zárva tartást jelentett, ami forgalomkieséssel járt.
2010-ben 3 új szupermarket nyitására is sor került (Újfehértó, Kazincbarcika, Martfű). Az év folyamán megújult a tatabányai INTERSPAR és az egri szupermarket. Év végén így a SPAR üzlethálózata 399 egységből állt, melyből 368 a szupermarketek, 31 pedig az INTERSPAR hipermarketek száma. A SPAR, a Kaiser's, az INTERSPAR és a City SPAR üzletek tejes eladótér nagysága 399.530 m2 -t tett ki.
A munkatársak
A SPAR sikerét a becsületesen dolgozó, szakmailag képzett munkatársak jelentik. A SPAR Csoport aktív dolgozói létszáma 2010 végén 13.390 főt tett ki, mellyel az ország egyik legnagyobb munkaadója volt. Utánuk minden adó és járulék befizetésre került, jogaikat Kollektív Szerződés biztosítja.
A minőségi kereskedelmi munka érdekében a SPAR súlyt helyez mind a munkatársak képzésére, mind az utánpótlás nevelésére. 2010-ben 2014-ig meghosszabbításra került a cég „Akkreditált Felnőtt-képző Intézmény" tanúsítványa.
Múlt évben a cégcsoport sokat tett a megváltozott munkaképességű dolgozók foglalkoztatása érdekében. Számuk ma 284 fő. A SPAR elnyerte a „Fogyatékos-barát munkahely" elismerést is.
Elkötelezettség a magyar áruk iránt
A SPAR évek óta elkötelezett a magyar termékek és hazai szállítók iránt. Hisz az ízlésünknek, hagyományainknak leginkább megfelelő itthoni termékekben, bízik a magyar gazdákban, termelőkben. Az egész éven át tartó, „A mi Magyarországunk, a mi SPAR-unk" kampány keretében sok nagyszerű magyar terméket népszerűsített, jelentősen megnövelve piaci forgalmukat, és ráirányítva a figyelmet valamennyi magyar árura. Az országos forgalmazású termékeken túlmenően, három regionális találkozó szervezésére is sor került kistermelőknek és -vállalkozóknak. Az ezek eredményeként kiválasztott, és valamennyi értékesítési kritériumnak megfelelő termékek már megvásárolhatók a SPAR üzleteiben. Ezek, valamint az igazi hungaricumnak minősülő „Makói piac" sikere bizonyítja, hogy mindezen intézkedés a vásárlók legnagyobb megelégedésére szolgál.
Középpontban a vásárlók
Sikeres SPAR márkatermékek
A SPAR a múlt évben is szem előtt tartotta a vásárlók árérzékenységét. A hetente megújuló akciók, az árukínálat sokfélesége és a kedvelt SPAR márkatermékek e vásárlói igényt szolgálták. A SPAR márkatermékek népszerűsége nagyon jó minőségükben és rendkívül kedvező ár-érték arányukban rejlik. E termékek száma megközelíti a kétezret és arányuk a teljes áruforgalomból már meghaladja a 20 %-ot.
A speciális táplálkozási igénnyel rendelkező vásárlók körében különösen kedveltek a SPAR Natur*pur bio-élelmiszerek, valamint a SPAR Vital, és SPAR free from termékek, melyek az egészséges életmódot népszerűsítő üzletpolitika fontos hordozói. Nagy siker a 2008-ban bevezetett S-Budget termékcsalád. Ezek a kiváló minőség és a különösen kedvező ár egyedüli kombinációját jelentik. E termékeink száma már 300.
A SPAR márkatermékeknél figyelemre méltó azok egyre igényesebb csomagolása. 2010-ben a SPAR Zöldfűszer termékcsalád Pakk-csomagolás design versenyt nyert.
SPAR Húsfeldolgozó üzem
Ugyancsak alapkövetelmény a vásárlók részéről az élelmiszerbiztonság garantálása. A cégcsoport egész tevékenységére kiterjedő minőségellenőrzésen belül ennek egyik fő hordozója a SPAR Húsüzeme, mely a már meglévő IFS és ISO 9001:2000 tanúsításokat hatékonyabbá téve, a hazánkban működő húsüzemek közül elsőként szerezte meg a legmagasabb szintű ISO 22000 élelmiszerbiztonsági szabvány szerint felépített rendszer tanúsítását.
A vásárlók hűségéért
2010-ben is több sikeres hűségpont akció zajlott a SPAR áruházaiban (Rosenthal Bianchi étkészlet, Villeroy & Boch törülközők, fürdőszobai felszerelések, Arzberg és Kaiser márkájú konyhai termékek).
Az elmúlt év folyamán tovább nőtt a SuperShop program népszerűsége. Az év végére a kártyatulajdonosok száma elérte a 2 milliót, az ilyen kártyával bonyolított vásárlások száma pedig több mint 75 millió volt. Az elmúlt évben az ERSTE Bank is csatlakozott a SuperShop rendszerhez, mellyel a vásárlóknak lehetőségük van Erste SuperShop bankkártyát és hitelkártyát is igényelni.
Innováció az üzletekben, innováció a kommunikációban
A SPAR története során mindig az új megoldások keresésének éllovasa volt. 2010-ben is bevezetett egy különleges szolgáltatást, mely által a vásárlók mobiltelefonjuk segítségével is fizethetnek a SPAR áruházak pénztárainál. A szolgáltatást a Telenor és a T-Mobil ügyfelei vehetik igénybe az FHB Bankkal történő szerződéskötést és a díjmentes SIM-kátya cserét követően.
A SPAR 2010-ben elhatározta, hogy a rohamosan fejlődő on-line kommunikáció bázisán megjelenjen az új típusú médiafelületeken, és ezen keresztül – az interaktivitás segítségével – képessé váljon a vásárlói igényekre való gyorsabb reagálásra. Ezért a különféle közösségi oldalakon, fórumokon – facebook, twitter, iwiw, Youtube – a regisztrációs folyamatot követően megtörtént a közösségi élet beindítása.
Társadalmi felelősségvállalás
A társadalmi felelősségvállalás – a környezeti szempontok szem előtt tartása és egyes jelentős események felkarolása révén – a SPAR üzletpolitikájának szerves részévé vált.
Az áruházakban megvalósult a szelektív hulladékgyűjtés, a csomagolóanyagokat újrahasznosítják. Az intézkedések által 2010-ben 25 %-kal csökkent a települési lerakókba kerülő szerves hulladékok mennyisége, és hálózati szinten 40-ről 47 %-ra sikerült növelni a hulladékok szelektálási arányát. A hulladékgazdálkodás területén tett különféle intézkedésekért Környezeti Díjat kapott a SPAR.
A cégcsoport a Nemzetközi Bor- és Pezsgőfesztivál támogatásával, valamint a SPAR Budapest Nemzetközi Maraton főtámogatói státuszával az országimázst pozitívan befolyásoló események mellé állt.
Karitatív tevékenység
A SPAR évek óta stratégiai együttműködés alapján segíti a Magyar Máltai Szeretetszolgálat karitatív tevékenységét. Ennek fő formái a SPAR áruházaiban megvásárolható adománykártyák, melyek 2010-ben 13.914.650.- forinttal járultak hozzá a Szeretetszolgálat rászorultakat segítő munkájához. A karácsony előtti hagyományos „Adni öröm" akció keretében több mint 140 tonna élelmiszeradomány gyűlt össze. A SPAR az általa forgalmazott környezetbarát bevásárlótáskák árából darabonként egy forintot ajánlott fel a Szeretetszolgálatnak. Az ily módon összegyűlt támogatás 2010-ben 13.721.903 forintot tett ki, mely összeg jelképes átadására a mai sajtótájékoztató keretében kerül sor.
2010-ben elsőként a SPAR nyerte el a Magyar Máltai Szeretetszolgálat által meghirdetett „Máltai Jótékonysági Pont" címet.
20 éve a magyar gazdaságért
A tevékenységét 20 évvel ezelőtt megkezdett magyarországi SPAR az ország egyik meghatározó kereskedelmi láncává fejlődött. A SPAR teljes egészében magyar menedzsmenttel és alkalmazottakkal dolgozó magyar vállalat. A cégcsoport több mint 13000 magyar munkavállalónak nyújt biztos, jogtiszta munkahelyet. A SPAR fennállása 20 éve alatt – nem számítva az akvizíciók értékét – több mint 150 milliárd forint értékű beruházást valósított meg az országban.
A cégcsoport 2010-ben mintegy 160 milliós vevőkapcsolati számot tudhatott magáénak.
A cég egész fennállása alatt mindennemű adó- és járulékfizetési kötelezettségének maradéktalanul eleget tett. Csupán 2010-ben – nem számítva a különadót – több mint 10 milliárd forintot fizetett be a költségvetésbe.
A SPAR 1000 magyarországi szállítóval, vállalkozóval áll üzleti kapcsolatban, biztos és megbízható piacot nyújtva számukra. A különféle cégekkel, terméktanácsokkal és más szakmai szervezetekkel együttműködve, hosszú évek óta előnyben részesíti a magyar szállítókat és termékeket, biztosítva ezek választékon belüli meghatározó arányát.
Mindezzel a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. értéket teremtő módon hozzájárult és hozzájárul a magyar gazdaság, és ezen belül az FMCG szektor fejlődéséhez.
2011 – Kitekintés
A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. magyar vállalatként hosszú távra elkötelezett a vásárlóközönség és a hazai piac iránt. Az elhúzódó válság hatásai miatt megnehezült gazdálkodási környezetben is keresi a továbbfejlődés leghatékonyabb módozatait, a vásárlók minél magasabb színvonalú és számukra minél előnyösebb kiszolgálása érdekében.
A vásárlók által is visszaigazoltan, a SPAR márkanév az elmúlt évek során eggyé vált az igényességgel és a minőségi kereskedelemmel. Elemzések mutatják ugyanakkor, hogy áraiban is versenyképes valamennyi versenytársával szemben.
Üzletpolitikája formálásakor mindig a vásárlók igényei a meghatározóak. A jelenlegi gazdasági körülmények és az ezzel összefüggő fogyasztói felmérések azt jelzik, hogy a vásárlásokat meghatározó legfontosabb szempontok – frissesség, választék, magyar termékek aránya – közül még mindig az árszint az elsődleges. A SPAR elmúlt hetekben végzett saját közvélemény kutatása is ezt támasztja alá.
A 20 éves évforduló alkalmat ad a számvetésre és a továbbvivő megújulásra is.
2011. évi üzletpolitikájával – a „SPAR – JÓ DÖNTÉS! – MÉG OLCSÓBB" üzenet által – azt kívánja biztosítani, hogy a SPAR kereskedelmi munkájának valamennyi elért és megszokott minőségi elemét megtartva, árait még kedvezőbbé téve bizonyítsa a magyar fogyasztóknak, hogy vásárlásaiknál, az eddiginél is jobban megéri a SPAR Csoport üzleteit választaniuk.