A válság nyomán felértékelődik az ügyfélkiszolgálás minősége
4 perc olvasásTovábbra is első számú partnerüknek tekintik a német kis- és középvállalkozások a Commerzbankot – derült ki a „Markt und Mittelstand" című német szaklap 2009 évi felméréséből.
Továbbra is első számú partnerüknek tekintik a német kis- és középvállalkozások a Commerzbankot – derült ki a „Markt und Mittelstand" című német szaklap 2009 évi felméréséből.
A lap által megkérdezett több mint 150 ezer olvasó – a korábbi évhez hasonlóan – a Commerzbankot választotta a kis- és középvállalkozások bankjának Németországban. A pénzintézet üzletpolitikájában stratégiai célként határozta meg a kkv-szektor kiszolgálását. A most másodízben elnyert elismerés mellett egyéb kitüntetések is – mint például a német Vállalkozói Szövetség (ASU) által tavaly megítélt, „a családi vállalkozások legnépszerűbb bankja" cím – is bizonyította, hogy a pénzintézet tudatosan a vállalkozások igényei alapján kialakított szolgáltatásai megfelelnek az érintett vállalkozói kör elvárásainak.
Az elismerések annak fényében számítanak kiemelkedőnek, hogy tudható: a kis- és középvállalkozások bankokkal szembeni minőségi elvárásai sokkal magasabbak, a mostani válság pedig kifejezetten felértékelte a bank és az ügyfél közötti bizalom fontosságát. A válaszadók számára megnyugvást jelent, hogy bízhatnak a pénzügyi partnerükben.
A felmérésben megkérdezettek a bankválasztásnál a hozzáértő tanácsadást tartják a legfontosabb szempontnak, majd ezt követően a személyes bizalmat, az ár/érték arányt és az átlátható költségstruktúrát. Különösen most, a pénzügyi válság idején kiemelkedően fontos a kompetens tanácsadás és a bizalom szerepe, a nehezebb gazdasági helyzet emellett arra kényszeríti a KKV-kat, hogy az ár/érték arányt és a transzparens költségstruktúrákat is a korábbinál jobban szem előtt tartsák, amikor bankot választanak. Ennek érdekében ugyanakkor hajlandóak lemondani a széles termékkínálatról, egyértelműen a cégük helyzetének, igényeinek megfelelő terméket keresik, nem fontos nekik annak „csomagolása".
A költségtudatos gondolkodás egyre nagyobb jelentőségre tesz szert
Kritérium |
Fontossági preferencia |
Tendencia 2007-hez viszonyítva |
Kompetens tanácsadás |
1 |
è |
Személyes bizalom |
2 |
è |
Ár/szolgáltatás arány |
3 |
é |
Költség-transzparencia |
4 |
é |
A vállalkozó alapos ismerete |
5 |
ê |
Tisztességes rating-besorolás |
6 |
ê |
Széleskörű kínálat |
7 |
ê |
Tanácsadás /támogatások közvetítése |
8 |
è |
Innovatív finanszírozási termékek |
9 |
ê |
Széleskörű fiókhálózat / közelség |
10 |
ê |
Külföldi tapasztalat |
11 |
è |
Jó hírnév / a bank mérete |
12 |
è |
Tanácsadás a privát vagyon kezelésével kapcsolatban is |
13 |
ê |
A gazdasági szaklap a gazdasági helyzetről is megkérdezte a válaszadókat, amelyből kiderült, hogy minden harmadik német cégvezető fél a válságtól, növekszik a bankválsággal kapcsolatos aggodalom is, ugyanakkor a KKV-k hitelintézetekhez fűződő viszonya azonban jóval kevésbé romlik, mint azt feltételezték.
A pénzintézetek számára talán a legfontosabb információ, hogy megnőtt a német KKV-k bankváltásra való hajlandósága is. Az idei évben felértékelődik a kompetens, egyéni igényekre alapozott tanácsadás szerepe, hiszen a megkérdezettek 82 %-a preferálja, ha egy bankban találja meg a pénzügyi szolgáltatások teljes körét. A vállalkozások számára azonban nem a széles pénzügyi kínálat a mérvadó, hanem a személyes ismeretség, a nyitottság a maghatározó.
A pénzügyi válságban a vállalati ügyfelek pénzügyi partnereként érezzük: jelentősen megnőtt a felelősségünk, hiszen pénzügyi tanácsainkkal erősen segítjük partnereinket stabil működési környezet megteremtésében – mondta Lovas Emese, a Commerzbank Zrt. üzletfejlesztési igazgatója. Akárcsak a német cégek, úgy a hazai KKV-k is a stabil, hosszú távú kapcsolatokra törekszenek a pénzintézetekkel és ez a kapcsolat különösen felértékelődik a jelenlegi, bizonytalan helyzetben. A partner „ismerete", a kölcsönös bizalom mind a banknak, mind az ügyfél számára kiszámíthatóvá teszi a kapcsolatot. Ez kockázatcsökkentő tényező, ami könnyebb hozzáférésben, cégre szabott feltételekben ölthet testet. Ennek egyik legjobb példája, hogy a bank szakértőivel együttműködő, az árfolyammozgásoknak érzékenyebben kitett ügyfeleink jelentős részénél sikerült időben megoldást találni pl. fedezeti ügyletek alkalmazásával, és így ezen cégeknek most nem kell veszteséget elkönyvelniük- vélekedik Lovas Emese.