24 ország IKEA áruházai közül az Örs vezér téri gyűjtötte a legtöbb adományt az „1 euró egy vagyon", puha állatfigura kampány segítségével. A tavaly november 2. és december 24. között újra meghirdetett akció során az áruház vásárlói 69 180 darab állatfigurát vásároltak, melyek árából darabonként 1 euróval az UNICEF és a Save the Children gyermekoktatási projektjeit támogatják. Az IKEA kampánya nem csak Magyarországon, hanem világszerte is rekordot döntött, az összegyűjtött 5,4 millió euró több ezer szegény gyermek életébe fog változást hozni.

 

24 ország IKEA áruházai közül az Örs vezér téri gyűjtötte a legtöbb adományt az „1 euró egy vagyon", puha állatfigura kampány segítségével. A tavaly november 2. és december 24. között újra meghirdetett akció során az áruház vásárlói 69 180 darab állatfigurát vásároltak, melyek árából darabonként 1 euróval az UNICEF és a Save the Children gyermekoktatási projektjeit támogatják. Az IKEA kampánya nem csak Magyarországon, hanem világszerte is rekordot döntött, az összegyűjtött 5,4 millió euró több ezer szegény gyermek életébe fog változást hozni.

A 2003-ban indult kampány során eddig 16,7 millió euró gyűlt össze, melynek segítségével összesen 20 országban 40 projekt valósult meg. A 2008. évi puha állatfigura kampány során az IKEA vásárlói a világ minden tájáról rekord összegű, 5,4 millió euróval járultak hozzá a Save the Children és az UNICEF projektjeinek támogatásához. Az összegből, ami a mostani puha állatfigura kampány során összegyűlt, egyrészt nyolc Save the Children projekt (Albániában, Bangladesben, Kínában, Indiában, Elefántcsontparton, Pakisztánban, Oroszországban és Vietnamban), másrészt nyolc UNICEF projekt részesül (Macedóniában, Moldovában, Sierra Leone-ban, Dél-Afrikában, Tádzsikisztánban, Üzbegisztánban és Vietnamban).

„Nagy örömünkre szolgál, hogy az Örs vezér téri és a budaörsi IKEA áruház ilyen szép eredményt ért el a kampány során. A két magyar áruház összesen 108 549 eurót gyűjtött össze, amely bizonyítja, hogy a magyarok szívükön viselik a rászoruló gyermekek sorsát, és ezúton köszönjük segítségüket" – mondta el Gerőcs Vendel, az IKEA regionális PR vezetője.

Az IKEA „1 euró egy egész vagyon, mely mosolyt csalhat egy gyermek arcára" akció egy jó lehetőség a vásárlóknak és az IKEA dolgozóinak, hogy együtt tegyenek a gyermekekért. Egy iskola számára az 1 eurós összeg 20 db ceruza és 2 db vonalzókészlet megvásárlását jelenti, és nem utolsó sorban megszámlálhatatlan mosolyt azoknak a gyermekeknek, akik tanulni és bizonyítani szeretnének.

„Az IKEA vásárlóinak köszönhetően idén is hathatós segítséget nyújthat az UNICEF gyermekvédelmi programjain keresztül a rászoruló gyermekeknek. Nagy büszkeség számunkra, hogy ismét jelentősen nőtt a magyarok támogatási kedve: csaknem 30 százalékkal több játékot vásároltak az IKEA 2008. évi jótékonysági akciójában, mint a megelőző évben" – mondta el Dr. Kecskeméti Edit az UNICEF Magyar Bizottságának igazgatója.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük