www.origo.huwww.origo.hu A könnyebb kereshetőség érdekében – az ún. címkézés (tagging) technológia segítségével – kulcsszavakkal ruházza fel tartalmait az Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. A portfólión belül először az [origo] hírportál felhasználóinak nyílik lehetősége arra, hogy az érdeklődési körüknek megfelelő cikkeket, képeket, videókat és termékeket egy gyűjtőoldalra listázva böngészhessék, vagy egy címke RSS-re feliratkozva az adott téma legfrissebb híreit kapják kézhez.

 

www.origo.huwww.origo.hu A könnyebb kereshetőség érdekében – az ún. címkézés (tagging) technológia segítségével – kulcsszavakkal ruházza fel tartalmait az Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. A portfólión belül először az [origo] hírportál felhasználóinak nyílik lehetősége arra, hogy az érdeklődési körüknek megfelelő cikkeket, képeket, videókat és termékeket egy gyűjtőoldalra listázva böngészhessék, vagy egy címke RSS-re feliratkozva az adott téma legfrissebb híreit kapják kézhez.

 

 Bár maga a technológia közel egyidős a blogok megjelenésével, a hazai meghatározó tartalomszolgáltatók mégsem használták ki eddig teljes mértékben annak lehetőségeit. Magyarországon elsőként az [origo] lép a piacra olyan automatikusan, kézi beavatkozás nélkül generált oldalakkal, amelyek minőségükben és megjelenésükben is tematizált rovatokként értelmezhetőek.

Az [origo] – élve a Web 2.0 egyik legfontosabb strukturálást segítő innovációjával – kulcsszavak segítségével teszi azonosíthatóvá és kereshetővé tartalmait, miközben egy oldalra csoportosítja a portfoliójából a tematikában összetartozó információkat. A vezető internetes portál címkézési logikája szerint címkének minősül minden olyan kulcsszó, amelyhez legalább egy cikk relevánsan kapcsolható. 2009. március 17-étől a felhasználók is láthatják már, hogy a hírszájt szerkesztői minden cikket felruháznak legalább egy, de jellemzően 4-5 olyan kulcsszóval, amelyek egyenként és összesített jelentésben is lefedik az anyagok témáját, vagyis a címkék alatt listázhatók lesznek azok a tartalmak, amelyek azonos kulcsszavak alá besorolva ugyanarról szólnak. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy pl. a Sport rovat mellett létrejön a jégkorong, az NBA, a Soproni Liga, illetve a Külföldön focizó magyarok tematikája. A felhasználók két, egymástól független címke – azaz tematika – tartalmait is egy oldalra listázhatják: vagyis a gazdasági válság és az autóipar címkéit vegyítve olyan találati oldalt kapnak majd, amelyen csak az autóipar recessziójáról szóló cikkek szerepelnek.

Az [origo] a fejlesztéssel a tudatosabb hírolvasók igényeit szeretné kiszolgálni, de azon hirdetők számára is megoldást nyújt, akik tematikák szerint targetálva, kontextuális környezetben kívánják kereskedelmi üzeneteiket megjelentetni, a jelenleginél is nagyobb hirdetési hatékonyságot elérve. Az innováció bevezetésével a hírportál maximalizálni kívánja a keresőkből érkező forgalmát, hiszen a tematikájában azonos tartalmakat – a cikkek mellett a videóit, szolgáltatásait, képeit és galériáit – egy oldalra gyűjtve várhatóan a keresők találati oldalain is jobb pozíciókat ér majd el tartalmaival. Az [origo] címkeoldalak megjelenésekor egyelőre csak a február 10-e óta keletkezett tartalmakat láthatják témák szerint csoportosítva a felhasználók, de folyamatban van a hírportál 1998. óta keletkezett teljes archívumának – mintegy 420 ezer cikknek – a címkék szerinti besorolása is. Ezt az [origo] a Szegedi Tudományegyetem Mesterséges Intelligencia Kutatócsoportjával közös munkában, számítógépes nyelvészeti és adatbányász algoritmusok segítségével végzi majd el. A felcímkézett archívum várhatóan június közepétől lesz elérhető, ekkor pedig a felhasználók időintervallum választásával is szűkíthetik a találatokat, tehát lehetőségük nyílik arra például, hogy a Tocsik-botrányról szóló cikkek közül csak az 1998-1999 között készülteket listázzák ki.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük