A VEKE elítéli a keresztülerőszakolt BKV tarifaemelést: káros, szégyenteljes, értelmetlen
4 perc olvasásÉrtelmetlen, káros és szégyenteljes a Bajnai-kormány által megfogalmazott feltétel, mely a jegyek és bérletek árának emeléséhez köti a BKV állami támogatását. A VEKE kitartóan küzdött azért az elmúlt hónapokban, hogy a fővárosi képviselők novemberi döntésükkel belássák: az újabb jegyáremelés csak a bliccelők számát növelné és az utasok számát csökkentené, a BKV pénzügyi helyzetén azonban semmit sem javítana.
Értelmetlen, káros és szégyenteljes a Bajnai-kormány által megfogalmazott feltétel, mely a jegyek és bérletek árának emeléséhez köti a BKV állami támogatását. A VEKE kitartóan küzdött azért az elmúlt hónapokban, hogy a fővárosi képviselők novemberi döntésükkel belássák: az újabb jegyáremelés csak a bliccelők számát növelné és az utasok számát csökkentené, a BKV pénzügyi helyzetén azonban semmit sem javítana.
Az áremeléssel együtt növekvő bliccelés és elpártolás hatásán túl a most a Kormány által javasolt februártól történő áremelés pénzügyi hatása azért is elenyésző, mert a BKV bevételeinek egyik legjelentősebb eleme, az éves bérletek eladása a 2009-es áron már zajlik, illetve január végére teljes egészében megtörténik.
Elszomorító, hogy a Bajnai-kormány rövid munkássága alatt kizárólag a tömegközlekedés rombolására adta a fejét. A vasútvonalak bezárása, a vasúti reformnak csúfolt káosz mellett a Kormány hatáskörébe tartozó helyközi jegyek és bérletek árát jóval az infláció felett, 10-15 százalékkal emelik. A VEKE ezen intézkedés ellen is felemelte már a szavát: a helyközi buszos és vasúti közlekedésben sem indokolt ilyen mértékű áremelés, ez csak utasvesztést, több autót és környezetszennyezést jelent, miközben az ilyen áremelésekről az elmúlt évek tapasztalatai alapján egyértelműen kijelenthető, hogy a bevételeket nem növelik, az emberek egy része ugyanis minden áremelés után más alternatíva (bliccelés, autózás, stb.) után néz és nem veszi meg a drágább jegyet.
Azon nem lepődünk meg, hogy a vasútvonalakat hamis utasszámok, hazug osztrák példák alapján bezáró közlekedési kormányzat ezt az elég nyilvánvaló és a pénzügyi számokkal is alátámasztott összefüggést sem érti meg. Az azonban arcpirító, hogy a rombolási szándékukat most a Fővárosra és a BKV-ra is rákényszerítik. Épp arra a BKV-ra, aminek az áremelések hatására a cég saját adatai szerint is csak csökkenne az utasszáma és romlana a pénzügyi helyzete, így végül csak még nagyobb állami mentőövre szorulna az újabb esztelen áremelés hatására.
A VEKE kéri a Fővárosi Közgyűlés frakcióit, képviselőit és a város vezetőit, hogy ne engedjenek a Kormány nyomásgyakorlásának és novemberi döntésükhöz ragaszkodva ne emeljék tovább a BKV európai összehasonlításban már ma is kiemelkedően magas jegy- és bérletárait!
A VEKE ezúton szólítja fel Bajnai Gordon miniszterelnököt és a legutóbbi közgyűlési ülésén még a saját maga által előterjesztett áremelési javaslatot leszavazó, most azonban „igazságosság" címén megint az áremelés mellett érvelő Horváth Csaba fővárosi kormánybiztost, hogy álljanak el a budapestiek számára és a BKV számára is egyaránt káros áremelési követelésüktől! A BKV állami költségtérítése nem valamiféle kegy, hanem a közszolgáltatás fenntartásához szükséges alapvető pénzügyi támogatás, melyhez önkényes, értelmetlen, a BKV bevételeire, utasszámára és a közszolgáltatás minőségére is negatív hatást gyakorló feltételeket egy kormány nem szabhat.