web 2.0A munkaadók a vállalati titkok kiszivárogtatásától, a munkavállalók a karrierjük derékba törésétõl rettegnek.A Web 2.0-ra épülõ szolgáltatások elterjedése kényelmetlen helyzetbe hozza a vállalatokat az egész világon – áll a BT friss kutatásában. A fiatal generáció számára természetes, hogy gondolatait blogokon, közösségi oldalakon osztja meg.

  web 2.0A munkaadók a vállalati titkok kiszivárogtatásától, a munkavállalók a karrierjük derékba törésétõl rettegnek.A Web 2.0-ra épülõ szolgáltatások elterjedése kényelmetlen helyzetbe hozza a vállalatokat az egész világon – áll a BT friss kutatásában. A fiatal generáció számára természetes, hogy gondolatait blogokon, közösségi oldalakon osztja meg.

A vállalatok attól rettegnek, hogy a titkos belsõ információk pillanatok alatt nyilvánossá válhatnak az internet segítségével. A munkavállalók sem érzik magukat biztonságban: a cégek egy egyszerû kereséssel utánanézhetnek, dolgozójuk milyen információkat oszt be, és milyen nézeteket hangoztat a közösségi oldalakon.

?A Web 2.0-ra épülõ szolgáltatások hihetetlen üzleti lehetõségetek kínálnak: minden eddiginél hatékonyabb, gyorsabb, és kreatívabb munkavégzést tesznek lehetõvé" – mondta el Ray Stanton, a BT biztonsági és felügyeleti szakcsoportjának vezetõje.

Bruce Schneier, a BT Counterpane alapítója az Infosec 2007 kiállításon így fogalmazott: ?A sikeres felhasználás érdekében a vállalatoknak már ma meg kell tanulniuk kezelni az új kihívásokat. Jelenleg a vállalatok inkább rettegnek az új technológiától, ahelyett, hogy kiaknáznák a bennük rejlõ potenciált. A Web 2.0 a legnagyobb generációs törés a rock and roll óta."

A probléma kezelésére Stanton és Schneier három lépcsõbõl álló megoldást javasol, melyek segítségével a vállalatok megtanulhatnak profitálni a Web 2.0 szolgáltatásaiból.

A vállalatoknak mindenekelõtt üzleti és etikai szempontokat is figyelembe véve tisztázniuk kell, mit tartanak a Web 2.0 szolgáltatások ?fair" használatának. A második, technikai jellegû lépés a honlapok elérhetõségével kapcsolatos. Stanton és Schneier szerint egyre inkább elterjednek azok a rendszerek, melyekben szabályozható, hogy egy-egy blogot vagy más személyes honlapot kik tekinthetnek meg.

A harmadik és legfontosabb lépés, hogy a vállalatok egyszerûen tudomásul veszik a Web 2.0 létezését – a technológiai fejlõdés nem áll meg, harcolni ellene épp ezért tökéletesen értelmetlen. A cégeknek a harc helyett inkább azon kell gondolkodniuk, hogyan használhatják ki az innovációban rejlõ üzleti elõnyöket.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük