A WIZZ AIR 2015-BEN FOLYTATTA NÖVEKEDÉSÉT A MAGYAR PIACON
5 perc olvasás
A Wizz Air, Közép- és Kelet-Európa egyik diszkont légitársasága 2015-ben új bázis létesítésével, új karbantartó hangár nyitásával, új repülőgépek üzembe helyezésével és új járatok indításával folytatta piaci terjeszkedését, Magyarország legnagyobb légitársaságaként megerősítve vezető pozícióját.
A Wizz Air, Közép- és Kelet-Európa egyik diszkont légitársasága 2015-ben új bázis létesítésével, új karbantartó hangár nyitásával, új repülőgépek üzembe helyezésével és új járatok indításával folytatta piaci terjeszkedését, Magyarország legnagyobb légitársaságaként megerősítve vezető pozícióját.
„A Wizz Air lényegében Magyarország nemzeti légitársasága, és 2015-ben is megmutattuk hazai elkötelezettségünket budapesti és debreceni beruházásainkkal" – mondta el Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója. „A magyar emberek egyetértenek, utasaink száma 2015-ben 12 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Magyarország továbbra is működésünk középpontjában áll."
A Wizz Air magyarországi működésének egyik legfontosabb mérföldköve volt az első két Airbus A321ceo repülőgép érkezése Budapestre novemberben és Decemberben. A magyar bázisú repülőgépek száma ezzel 10-re emelkedett, ebből 9 Budapestről, egy Debrecenből teljesít szolgálatot. A 10. budapesti bázisú gép az év folyamán érkezik meg.
A Wizz Air decemberben nyitotta meg debreceni bázisát, új útvonalakat indítva Párizs Beauvais, Malmö és Brussels Charleroi célállomásokra, valamint növelve a meglévő járatok sűrűségét London Luton, Milánó Bergamo és Eindhoven állomásokra. Ezzel az éves kapacitás 136%-kal, 145 000-re nő.
A Budapestről induló legújabb járatok között olyan városok vannak, mint Tenerife, Glasgow, Bologna, Karlsruhe/Baden-Baden, Baku, Nizza, Ibiza, Liverpool és Reykjavík. Ezen felül a Wizz Air bejelentette, hogy a magyar labdarúgó-válogatott júniusi mérkőzéseire három szurkolói különjáratot indít Budapestről Bordeaux-ba, Lyonba és Marseille-be.
A Wizz Air jelenleg 23 ország 52 célállomására kínál alacsony viteldíjú járatokat Budapestről és Debrecenből.
A légitársaság augusztusban új karbantartó hangárt nyitott a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren, ami a Wizz Air pilótafülke és fedélzeti képző központjával megerősíti a társaság vezető szerepét a magyar légi iparban. A légitársaság 2015-ben elindította pilótaképző kadétprogramját, hogy Magyarország és a környező országok legtehetségesebb jelentkezőit kiképezve biztosítsa a növekedéshez szükséges utánpótlást.
A teljes hálózatot tekintve a Wizz Air utasainak száma a 2014-es 15,8 millióról 22 százalékkal, 19,2 millióra nőtt.
„A Wizz Air hálózatát tekintve különböző emberek különböző tényezők alapján választanak légitársaságot, de az egyik közös nevező az alacsony viteldíj" – mondta el Váradi József. „Ennek köszönhető, hogy a mi modellünk, melyben az alacsony viteldíjak mellett számos lehetőség nyílik egyéb szolgáltatásokra, mint például a 32 kg-os csomagok, az elsőbbségi beszállás vagy a nagyobb lábtér, továbbra is stimulálja a légiközlekedést Közép- és Kelet-Európában, ezáltal segítve a gazdasági növekedést, bármerre is repülünk."
A légitársaság egyéb jelentős 2015-ös mérföldkövei voltak a sikeres elsődleges részvénykibocsátás (IPO) a londoni tőzsdén, valamint a jelentős, 110 Airbus A 321neo repülőgépre szóló megrendelés (2019-2024 közötti szállításra), amelynek köszönhetően a Wizz Air rugalmasabban és jobban tudja kezelni a légi utazás iránti növekvő keresletet.
A 2015-ben bemutatott szolgáltatások között szerepel az ülőhelyek teljes hozzárendelése, a bővített elsőbbségi beszállás, melyben egy darab további személyes csomag is felvihető a fedélzetre, új „Plusz viteldíj" kategória, amely a replőjegyen túl magában foglalja a legfeljebb 32 kg-os feladott poggyászt, a nagyméretű kézipoggyászt, a repülőtéri utasfelvételt és az elsőbbségi beszállást.
A vállalat az elmúlt évben megújított márkával és új repülőgép-festéssel is tükrözte az utasok megváltozott utazási elvárásait. A Wizz Air fejlesztette online jelenlétét is, ezáltal a társaság honlapjának főoldala már 23 nyelven érhető el, a weboldal mobil eszközökre optimalizált változata pedig kiegészíti az iOS és Android operációs rendszerű készülékekre fejlesztett alkalmazásokat.
Novemberben a Wizz Air az európai diszkont légitársaságok közül elsőként helyezett üzembe 230 üléses Airbus A321ceo repülőgépet, mely a légitársaság 180 üléses A320 gépének jelenlegi változata. Ezáltal a Wizz Air tovább csökkenti eleve alacsony működési költségeit, így biztosítva, hogy a társaság továbbra is a legalacsonyabb viteldíjait tudja biztosítani az utasoknak.
2015-ös sikereiért a Wizz Air nemrég elnyerte az Air Transport World magazintól az „Év Diszkont Légitársasága" címet.