Sokakban ébred fel a kérdés mit jelent ez mozaik szó, hogy LLMO és mire való? Miért mondja mindenki, hogy meghalt a SEO és az LLMO lesz helyette vagy már van is. Tisztázzuk az LLMO mozaik szó jelentését Az egész angolul így szól LLMO: large language model optimization, is a term we coined to refer to ensuring your business information is mentioned within a large language model (LLM) Magyarul valahogy...
AdhocSupport
Fogyasztóvédelmi hírek, Fogyasztói érdekérvényesítés
A Magyar Osteoarthrológiai és Osteoporosis Társaság (MOOT) és az Osteoporosis Betegek Magyarországi Egyesülete (OBME) közös szervezésében Balatonalmádiban tartott Osteoporosis Civil Fórum elemzéseit mutatjuk be. A Fórum fő célja volt megvizsgálni, hogyan lehet a fogyasztói érdekképviseleti eszközöket alkalmazni a betegjogok érvényesítésében és a betegpanaszok kezelésében.
A vita során előkerült a háziorvosi szerep növelése, a betegutak lerövidítése, a gyógyszerészi gondozás fontossága, valamint az orvos-beteg kommunikáció javítása. Az érzelmi alapon megközelített panaszok racionális...
A McDonald's és más hasonló cégek által végrehajtott digitális kampányok, melyek nem működnek megfelelően, veszélyesek lehetnek a gyermekek számára. Ezek a nem működő kampányok alááshatják a gyerekek bizalmát a márka iránt, frusztrációt és zavart okozhatnak, és sértik a szülők jogát arra, hogy előzetesen tájékoztatást kapjanak a termékekről. Emellett hosszú távon károsíthatják a gyerekek digitális ítélőképességét és kritikus gondolkodását, korlátozva ezzel digitális készségeik fejlődését. A vállalatoknak felelősséget kell vállalniuk a...
Cikkünk prevenciós tájékoztatás a megtévesztő MPL küldeményekkel kapcsolatban, hogy ne váljon áldozattá. Az EuroAstra.hu és az Adhoc.Support fogyasztói érdekérvényesítő közösség csapata az alábbi szakmai ajánlást fogalmazta meg olvasóinknak. Az Internet robbanásszerű terjedésével és a gyors mobil internetkapcsolatok elterjedésével a spam levelek száma is jelentősen megnőtt. Az ilyen jellegű megtévesztő üzenetekre való odafigyelés és óvatosság rendkívül fontos az online biztonságunk megőrzése érdekében. Az alábbiakban szeretnénk néhány prevenciós tanácsot adni az...
Az elhunytak képmásának felhasználása és reklámban történő szerepeltetése etikailag összetett és vitatott kérdés. A magyar jog szerint az elhunytaknak nincsenek jogai, de a hozzátartozók és az örökösök kegyeleti joga érvényesíthető. Az etikai szempontok között szerepel a hozzájárulás, a tisztelet és méltóság, a cél és kontextus, az időzítés, és az átláthatóság. Fontos, hogy az elhunyt személy képmásának felhasználása tiszteletteljes legyen, és a hozzátartozók és rajongók érzelmeit is figyelembe vegyük.
Ahogy az írásból is kiderül, a McDonald's-nak, mint minden más vállalatnak is, felelőssége van az üzleti tevékenysége során. A cikk említett hibái azt mutatják, hogy a McDonald's új üzletpolitikai irányának bevezetése során figyelmetlenségből vagy hiányos kutatásból adódó problémák merültek fel, amelyek negatívan érintették a vásárlók élményét.
A Happy Meal népszerűsége és a játékok eladása a gyerekek között jelentős bevételt generál a vállalat számára, és a szülők gyakran választják ezt a...
Ahoy! Ismerjétek meg ChatGPT-t, aki imádja a vizet, és úgy gondolja, hogy a víz az élet forrása! Azonban, ahogy kiderült, a ChatGPT-nek szüksége van néhány korty vízre ahhoz, hogy működjön. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a ChatGPT pazarló lenne - a nagy teljesítményű mesterséges intelligencia rendszereknek bizony szükségük van a megfelelő hűtésre, amelyhez víz szükséges. És bár az adatközpontok hűtése nem igényel kevés vizet, a kutatók már dolgoznak...
Az új kormányrendelet szerint a gyártók 2023 júliusától kezdve felelősek lesznek a termékeik hulladékkezeléséért és pénzügyi terheit kell viselniük a termék teljes életciklusa során. Ez az extended producers responsibility (EPR) rendszer része, amely az Európai Unió zöld átállást és a körforgásos gazdaság megteremtését célozza. Az EPR-rendszer érinti a körforgásos gazdaság célkitűzéseiben szereplő termékeket, beleértve a csomagolószereket, egyes műanyagtermékeket, elektromos berendezéseket, gépjárműveket, textiltermékeket és fabútorokat. A gyártók és a kereskedők...
Ha fontos számodra a fogyasztóvédelem, és szeretnél tájékozott lenni a panaszkezeléssel kapcsolatban, akkor olvasd el cikkünket, amelyben minden fontos információt megtalálsz. Tudj meg többet a fogyasztóvédelem jelentőségéről, a panaszok benyújtásáról, valamint arról, hogyan érdemes kezelned az online vásárlás során felmerülő problémákat. Ismerd meg a jogszabályokat és azokat a gyakorlati tippeket, amelyek segítségével hatékonyabban tudsz érvényt szerezni jogaidnak. Olvasd el cikkünket, és tedd magadat biztosabbá a vásárlások során!
Egy hatalmas pofon amikor kiderül, hogy a megvásárolt termék hibás. A reklamáció intézése során tapasztaltak alapján hiába érezzük, hogy a hiba amit tapasztaltunk másoknál is meg lehet. Még is mi történik ilyenkor? Sokak annyiban hagyják, pedig mostantól nem kell: a közösségi panaszkodás térhódításával szembesít bennünket az Egyesült Királyságban indult fogyasztói érdekérvényesítő közösség. Egy panasz nem panasz, több panasz hatalom: még több? Az már erő, az erő érték, a tudás...
Az Európai Unió 2020 év végén a közösségi érdekérvényesítés mielőbbi és hatásos megoldását is sürgető határozatot hozott. Ennek célja, hogy a nagyszámú vagy többeket érintő, akár több azonos vagy többeknek azonos panaszoltat érintő ügye, érdemi közös erővel hasson, mind a fogyasztók védelme, mind a szankcionálás során. A cél adott: megszakítani azokat a tömeges panaszokat amiben sok panaszos, akár azonos panaszoltat érintő ügye életre kel. A világ elős és jelenleg...