2025.április.19. szombat.

AdhocSupport

Fogyasztóvédelmi hírek, Fogyasztói érdekérvényesítés

Cikkünk prevenciós tájékoztatás a megtévesztő MPL küldeményekkel kapcsolatban, hogy ne váljon áldozattá. Az EuroAstra.hu és az Adhoc.Support fogyasztói érdekérvényesítő közösség csapata az alábbi szakmai ajánlást fogalmazta meg olvasóinknak. Az Internet robbanásszerű terjedésével és a gyors mobil internetkapcsolatok elterjedésével a spam levelek száma is jelentősen megnőtt. Az ilyen jellegű megtévesztő üzenetekre való odafigyelés és óvatosság rendkívül fontos az online biztonságunk megőrzése érdekében. Az alábbiakban szeretnénk néhány prevenciós tanácsot adni az...
Az elhunytak képmásának felhasználása és reklámban történő szerepeltetése etikailag összetett és vitatott kérdés. A magyar jog szerint az elhunytaknak nincsenek jogai, de a hozzátartozók és az örökösök kegyeleti joga érvényesíthető. Az etikai szempontok között szerepel a hozzájárulás, a tisztelet és méltóság, a cél és kontextus, az időzítés, és az átláthatóság. Fontos, hogy az elhunyt személy képmásának felhasználása tiszteletteljes legyen, és a hozzátartozók és rajongók érzelmeit is figyelembe vegyük.
Ahogy az írásból is kiderül, a McDonald's-nak, mint minden más vállalatnak is, felelőssége van az üzleti tevékenysége során. A cikk említett hibái azt mutatják, hogy a McDonald's új üzletpolitikai irányának bevezetése során figyelmetlenségből vagy hiányos kutatásból adódó problémák merültek fel, amelyek negatívan érintették a vásárlók élményét. A Happy Meal népszerűsége és a játékok eladása a gyerekek között jelentős bevételt generál a vállalat számára, és a szülők gyakran választják ezt a...
Ahoy! Ismerjétek meg ChatGPT-t, aki imádja a vizet, és úgy gondolja, hogy a víz az élet forrása! Azonban, ahogy kiderült, a ChatGPT-nek szüksége van néhány korty vízre ahhoz, hogy működjön. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a ChatGPT pazarló lenne - a nagy teljesítményű mesterséges intelligencia rendszereknek bizony szükségük van a megfelelő hűtésre, amelyhez víz szükséges. És bár az adatközpontok hűtése nem igényel kevés vizet, a kutatók már dolgoznak...
Az új kormányrendelet szerint a gyártók 2023 júliusától kezdve felelősek lesznek a termékeik hulladékkezeléséért és pénzügyi terheit kell viselniük a termék teljes életciklusa során. Ez az extended producers responsibility (EPR) rendszer része, amely az Európai Unió zöld átállást és a körforgásos gazdaság megteremtését célozza. Az EPR-rendszer érinti a körforgásos gazdaság célkitűzéseiben szereplő termékeket, beleértve a csomagolószereket, egyes műanyagtermékeket, elektromos berendezéseket, gépjárműveket, textiltermékeket és fabútorokat. A gyártók és a kereskedők...
Fogyasztóvédelem, panaszkezelés
Ha fontos számodra a fogyasztóvédelem, és szeretnél tájékozott lenni a panaszkezeléssel kapcsolatban, akkor olvasd el cikkünket, amelyben minden fontos információt megtalálsz. Tudj meg többet a fogyasztóvédelem jelentőségéről, a panaszok benyújtásáról, valamint arról, hogyan érdemes kezelned az online vásárlás során felmerülő problémákat. Ismerd meg a jogszabályokat és azokat a gyakorlati tippeket, amelyek segítségével hatékonyabban tudsz érvényt szerezni jogaidnak. Olvasd el cikkünket, és tedd magadat biztosabbá a vásárlások során!
Adhoc.Support közösségi érdekérvényesítés
Egy hatalmas pofon amikor kiderül, hogy a megvásárolt termék hibás. A reklamáció intézése során tapasztaltak alapján hiába érezzük, hogy a hiba amit tapasztaltunk másoknál is meg lehet. Még is mi történik ilyenkor? Sokak annyiban hagyják, pedig mostantól nem kell: a közösségi panaszkodás térhódításával szembesít bennünket az Egyesült Királyságban indult fogyasztói érdekérvényesítő közösség. Egy panasz nem panasz, több panasz hatalom: még több? Az már erő, az erő érték, a tudás...
Adhoc.Support - érdekérvényesítő közösség: közös erővel, együtt!
Az Európai Unió 2020 év végén a közösségi érdekérvényesítés mielőbbi és hatásos megoldását is sürgető határozatot hozott. Ennek célja, hogy a nagyszámú vagy többeket érintő, akár több azonos vagy többeknek azonos panaszoltat érintő ügye, érdemi közös erővel hasson, mind a fogyasztók védelme, mind a szankcionálás során. A cél adott: megszakítani azokat a tömeges panaszokat amiben sok panaszos, akár azonos panaszoltat érintő ügye életre kel. A világ elős és jelenleg...
Az életünk része a probléma és a panaszkodás. Panaszkodni, vitatkozni, reklamációt intézni, sokak számára kívül esik a komfort zónán. A közösség ereje, hogy amikor előkerül a fogyasztói reklamáció, számos már létrejött megoldást ismerhetünk meg, mások tapasztalatából vagy a közösség által megoldásra jutott esetekből.
Falcon-ügy: minden befektető jelentkezzen a rendőrségen Budapest, 2023. február 22. – Az MNB a Falcon-ügyben továbbra is piacfelügyeleti eljárást folytat, a zár alá vett pénzeszközöket pedig – a vizsgálattal érintett, a gyanú szerint jogosulatlan tevékenységet végző piaci szereplők esetlegesen ettől eltérő tartalmú híresztelése ellenére − átadja a nyomozó hatóságnak. Aki a társaságoknak pénzt adott át és azt nem kapta vissza, haladéktalanul jelentkezzen a rendőrségen. Az érintett cégek „vásárlási utalványaikra”...