Sajnos a pénzintézetek túlnyomó többsége még mindig az örökölt hitelesítési folyamatokra támaszkodik az ügyfelek személyazonosságának ellenőrzése érdekében. Éppen ezért óvatosnak kell lennünk a Face ID-ben rejlő lehetőségek túlzása miatt, és gondoskodnunk kell arról, hogy az alkalmazások előre beágyazzák az online személyazonosság-ellenőrzés valamilyen formáját a fiókbeállítási folyamatba, mielőtt teljes mértékben a Face ID-ben bíznának. Az IOS 15.4 témában cikket író külföldi szerzők után az Index szerzője Gábor Zoltán taglalja a...
AdhocSupport
Fogyasztóvédelmi hírek, Fogyasztói érdekérvényesítés
Generali: hiányosságok az informatikai biztonság terén Budapest, 2022. január 25. – Az MNB átfogó vizsgálata nyomán 37 millió forint bírságot szabott ki a Generali Biztosító Zrt.-re, egyebek közt a kgfb és unit-linked biztosítások állománykezelése, a kárrendezés, IT-biztonság, javadalmazási politika, egyes termékek díjkalkulációja, illetve a panaszkezelés és ügyfél-tájékoztatás terén feltárt hiányosságok miatt. A jogsértésekből fakadó kockázatok alapvetően nem veszélyeztetik a társaság hosszútávú, megbízható működését. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) korlátozott...
Budapest, 2021. december 9. – Az MNB az átlátható és az ügyfélérdeket előtérbe helyező biztosítói kárrendezés támogatására vezetői körlevelet küldött az érintett biztosítóknak arról, hogy a piaci szereplők hogyan járjanak el a nem-élet biztosítási – leggyakrabban KGFB-balesetek utáni – személyi sérüléses károsultak esetében az őket illető biztosítási járadékok egy összegű megváltásakor. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) vezetői körlevélben adott útmutatást a biztosítóknak, hogy a nem-életbiztosításoknál felmerülő – leggyakrabban a...
Budapest, 2021. november 25. – Az MNB átfogó vizsgálata nyomán a hitelezési kockázatok kezelésére vonatkozó, a vállalatirányítási, az értékvesztés- és tőkekövetelmény-számítási, az informatikai, a betétbiztosítást érintő, illetve az adatszolgáltatási hiányosságok miatt 41,3 millió forint bírságot szabott ki a Sberbankra. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) átfogó vizsgálatot folytatott a Sberbank Magyarország Zrt.-nél (Sberbank). A vizsgálat a hitelezési kockázat területén megállapította, hogy a Sberbank nem a jogszabályoknak megfelelően végezte egyebek közt...
1 éve húzzuk ezt a Covid 19-et és ez idő alatt mindenkit bedarált az etikátlanság gépezete vagy így vagy úgy. Minden ot kezdődött, hogy az iskolák átálltak online otthon oktatásra és már is bekerült a levesbe az etika meg a törvényesség morálja. Államilag kötelezővé tették, hogy a szülőkből legyen jogsértő, bűnelkövető és ennek okán jogilag kiszolgáltatott. Tudatosság? Szándékos demoralizálás? Igen! Sokak számára ismeretlen lehet, hogy évtizedek óta, ha egy...
Cseles multi vagy csaló multi? BRAND de kinek az értéke? A kérdés azoknak ismert akik más márkáját nulláról behozták Magyarországra és aztán a nemzetközi multi anyagi támogatása nélkül BRAND-et csináltak a termékből 5-10 kemény és küzdelmes év alatt. Aztán a MULTI felébredt, rájött a piac kell vagy a versenytársa megvette szőröstől-bőröstől az egész európai vagy világ piacon. A magyart meg? Hát ki akarta dobni piaci ráon az üzletből! Végül...
Mi a SPAM? Spam minden olyan e-mail, amelyet olyan személynek küld, aki nem adta meg közvetlen engedélyét, hogy kapcsolatba lépjen velük az e-mail témájában. Ha e-mailt küld valakinek, akit nem ismer, az „kéretlen” e-mail tehát:SPAM. Egy kéretlen üzenet elküldése valakinek nyilván nem spam. De ha kéretlen e-mailt küld az ismeretlen emberek teljes listájának, az spam. A lényeg az, hogy olyan ember részére etikus az email aki ezt kérte, vagy...
Igyon kávét középszerű módon vagy középszerű elkészítéssel? Netalán ez is az is? Maradhat? Sok esélye nem lesz a hamarosan felfutó Coca Cola kampány hatására azoknak akik Costa feliratot látnak és közben a kávén kívül sok köze nem lesz az 1971 óta épült eredeti BRAND-hez. Azon túl persze, hogy mostantól, bárki adhat el Costa kávét akinek van egy kávéfőzője. A Coca Cola ad a hagyományokra, a tradíciókra és az elkötelezett...