”Állj a magyar ízek mellé!” címmel mozgalom indul.
7 perc olvasás
A 3. Kézműves Magyar Ízek Vásárán jelen lesz az Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság is.
A 3. Kézműves Magyar Ízek Vásárán jelen lesz az Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság is.
A magyarországi és határon túli magyar régiók szerint berendezett 5000 íz mellett, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság is képviselteti magát a budapesti Millenárison március 9-11. között, a 3. Kézműves Magyar Ízek Vásárán. A látogatók az NFH standjánál termékeket ajánlhatnak a Nemzeti Fogyasztói Termékkosárba, valamint a helyszínen jelenlévő szakértőkkel általános fogyasztói problémákat is megvitathatnak. Mindezek mellett a Kézműves Magyar Ízek elindította az "Állj a magyar ízek mellé!" mozgalmat is, amelyhez a facebook-on lehet csatlakozni.
A szerdai sajtótájékoztatón az NFH képviselőjének jelenlétében a Kézműves Magyar Ízek cégvezetője Pap Krisztián leplezte le Magyarország legnagyobb íztérképét, amelyen a hét magyar (Dél-Alföld, Dél-Dunántúl, Közép-Dunántúl, Észak-Magyarország, Közép-Magyarország, Észak-Alföld, Nyugat-Dunántúl) és négy határon túli magyar régió (Kárpátalja, Erdély, Délvidék, Felvidék) gasztronómiai különlegességei vannak feltűntetve. Ezeket a különlegességeket lehet majd együtt kóstolni a márciusi 3. Kézműves Magyar Ízek Vásárán is. A térképről leolvasható, hogy a különböző régiókból érkező magyar ízek a vásárra összesen 145 ezer kilométert utaznak. Ehhez kapcsolódik a Kézműves Magyar Ízek által meghirdetett "Állj a magyar ízek mellé!" mozgalom is, amelyhez bárki csatlakozhat a www.facebook.com/magyarizek oldalon.
"Megszállottjai lettünk a magyar ízeknek. Ezzel a térképpel, és a vásár új elrendezésével is azt szeretnék bemutatni, hogy Magyarország ízekben milyen gazdag ország és a tradicionális magyar ízek része a magyar kultúrának. Külön örülünk annak, hogy idén a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság is kitelepül a vásárra, hiszen ez is bizonyítja az általunk bemutatott ízek kifogástalan minőségét." – hangsúlyozta Pap Krisztián a Kézműves Magyar Ízek Kft. cégvezetője.
Március 9-11. között a 3. Kézműves Magyar Ízek Vásárán a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság is jelen lesz. A rendezvény három napja alatt az NFH standjánál bárki ajánlhat magyar ízeket a Nemzeti Fogyasztói Termékkosárba, illetve a látogatók általános fogyasztói problémáikat is megvitathatják a helyszínen jelen lévő fogyasztóvédelemi szakemberekkel.
Csákiné dr. Gyuris Krisztina az NFH főigazgató-helyettese szerint: "A hatóság a helyszínen is szeretné arra ösztönözni a látogatókat, hogy ne csupán a problémákat jelezzék, hanem vegyék észre a valódi értéket és minőséget, tapasztalataikat pedig a Termékkosáron keresztül is osszák meg egymással."
A szervezők a régiókra berendezett 5000 íz mellett a 3. Kézműves Magyar Ízek Vásárán színes színpadi programokkal és különleges receptötletekkel népszerűsítik a tradicionális magyar ízeket.
A rendezvény fővédnöke Schmittné Makray Katalin, szakmai védnöke Dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter, a vásár háziasszonya pedig Borbás Marcsi szerkesztő, műsorvezető lesz. Az egy éve változatlan 1900 forintos jegy árát teljes egészében le lehet majd vásárolni Kézműves Magyar Ízek Márkaboltjában (1033 Budapest Szőlőkert út 4/B). Jegyeket kedvezményesen a Bónusz Brigád oldalán is lehet majd vásárolni. A közeljövőben két üzlet nyílik, az egyik Budapesten, központi helyen, ezzel is segítve a vásárlás lehetőségét.
Mi történt az elmúlt egy évben? Kézműves Magyar Ízek Visszatekintő.
1. Kézműves Magyar Ízek Vására – 2011. február:
Az ízmustrát pénteken délben a tradicionális magyar vásárokhoz hasonlóan harangkongatással a fővédnök Schmittné Makray Katalin nyitotta meg. A Millenárison 4500 négyzetméteren elterülő vásáron 102 termelő három nap alatt közel 100 millió Forint értékben árusított. A 15 000 látogató által leginkább kedvelt termékkategóriák: édességek, húsfélék, borok, sajtok, pálinkák voltak.
A vásárlói szavazás alapján a legnépszerűbb termelő a gombakészítményeket és gyümölcslekvárokat előállító Koltay Házaspár lett.
2. Kézműves Magyar Ízek Vására – 2011. november:
A februári nagy sikerre és érdeklődésre való tekintettel novemberben ismét megrendezték a Kézműves Magyar Ízek Vásárát a budapesti Millenárison, amely számos újdonsággal várta a magyar ízek kedvelőit. A 120 termelő által bemutatott különlegességek – mint például a vízibivaly szalámi vagy a tufapincépben érlelt sajt – mellett a vásár eddig sosem látott kezdeményezés csúcspontja is volt. Hazánkban először, a szervezők a vásárlókkal együtt kóstolóturné keretében keresték Magyarország kedvenc ízeit. A leadott 3000 szavazat alapján Magyarország ízkosara a következő ízekből állt össze: selyemfűméz, som lekvár, aszalt szilva szörp fahéjjal, ladányi büdöske sajt, hagyományos sertés vékonykolbász. Az első ízmustrára kóstolónak bárki jelentkezhetett a Kézműves Magyar Ízek facebook oldalán, illetve bárki kóstolhatott a megadott helyszíneken.
A második vásár termelője novemberben Mircz Nárcisz sajtmester lett.
Február után a második rendezvényt is 15 000-en látogatták.
És most, következik:
3. Kézműves Magyar Ízek Vására – 2012. március:
A szervezők folyamatos színpadi főzőshow-val is készülnek, ahonnan ötleteket is meríthetünk egy-egy hétvégi menühöz.
www.kezmuvesmagyarizekvasara.hu
A rendezvény ötletgazdája és rendezője a Kézműves Magyar Ízek Kft., amelynek felkérésére a Human Telex Kft. szervezi a Kézműves Magyar Ízek Vásárát.
A Kézműves Magyar Ízek Kft. egy, a gasztronómia és marketing területéről 15 éves szakmai tapasztalattal rendelkező családi vállalkozás, akik mindent megtesznek azért, hogy a tradicionális magyar élelmiszerek visszakerüljenek a boltok kínálatába, a kamrák polcaira és az étkezőasztalokra. Munkájukkal a magyar termelőket szeretnék segíteni, a hamisítatlan magyar ízeket szeretnék újra megismertetni mindenkivel, mert hiszik, hogy hagyományainkat meg kell mentenünk a feledéstől és meg kell őriznünk a jövő generációi számára.
2011 októberében megnyitott az első Kézműves Magyar Ízek Márkabolt is, amely 65 magyar – közöttük határon túliak – termelő 800 termékét forgalmazza, napról napra. A Márkabolt egy olyan egyedülálló üzlet, amely az egyszerű háziasszonytól kezdve a kis- és nagykereskedelem igényeit is kiszolgálja. A márkaboltban bárki vásárolhat bármilyen tételben – legyen szó akár egy üveg vagy egy raklapnyi lekvárról. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a 10-12 tonnás folyamatos raktárkészlet.
A rendezvény szervezője a Human Telex, a hazai marketingkommunikációs piac egyik meghatározó, magyar alapítású és máig magyar tulajdonú ügynöksége. Az a cég, ahol 1989 óta a legfőbb érték az ember; az elégedett fogyasztó, az eredményes ügyfél és a sikeres munkatársak. Ez teszi lehetővé azt, hogy a 35 fős törzsgárda és az országos lefedettséget garantáló 300 fős, állandó külsős csapat számára a munka is élmény, az innováció, a precizitás és a lelkesedés pedig alapkövetelmény. Ugyanúgy, mint a fogyasztók és a piac tökéletes ismerete, hiszen az eltelt évtizedek során a céget mindig az aktuális igényekhez való rugalmas alkalmazkodás és az interaktivitás jellemezte.
Az a tény, hogy a Human Telex több ügyfele is bő egy évtizede került a cég portfóliójába, és azóta is töretlen a kapcsolat, jogos ok a büszkeségre. A bizalmat nemcsak megszerezni kell, megtartani sokkal nehezebb és fontosabb feladat. Mindenki folyamatosan dolgozik rajta, miként azon is, hogy a cégnél felhalmozott tudás és tapasztalat nemes célok szolgálatában hasznosulva még több okot biztosítson az elégedettségre.
Ezért vett részt az egész csapat a Kézműves Magyar Ízek vásárának megszervezésében, mert a tradicionális értékek megmentése, ápolása és a nagyközönséghez való eljuttatása olyan kihívás, amit csak szívvel-lélekkel lehet megvalósítani. Valódi, értékes élményt biztosítani minden látogatónak! Önnek, a családjának, a barátainak, mindenkinek, mert a Human Telex számára ez a siker. Az élmény.
Lantai József