Átadták Az Év Terméke Díjakat
7 perc olvasás
Az Év Terméke Díjakat. A GfK Hungária Piackutató Intézet 2000 fős reprezentatív mintán végzett felmérése alapján a fogyasztók a következő tizenhét terméket szavazták a legjobbak közé: Braun Silk Épil 7 7791 Dual Epilátor, Caosept kézfertőtlenítő gél, Fa NutriSkin Akai bogyó tusfürdő, Fa NutriSkin Maximum Protect deospray, Gliss Kur Elixir Hajolaj, Gliss Kur Ultimate Repair sampon, Gösser NaturZitrone 0,0%, Haas Natural pudingcsalád, Hell New Generation energiaital, Ilcsi Flavonoid extra pakolás, Mizse természetes ásványvíz, Nagyi Titka lisztek, NaturAqua Emotion körte-citromfű ízű, ásványvíz alapú üdítőital, Ooops! Sensitive és Prémium toalettpapír, Palette Mousse Color tartós hab állagú hajfesték, Riceland Selection rizscsalád és Taft Volume Powder hajformázó por.
Az Év Terméke Díjakat. A GfK Hungária Piackutató Intézet 2000 fős reprezentatív mintán végzett felmérése alapján a fogyasztók a következő tizenhét terméket szavazták a legjobbak közé: Braun Silk Épil 7 7791 Dual Epilátor, Caosept kézfertőtlenítő gél, Fa NutriSkin Akai bogyó tusfürdő, Fa NutriSkin Maximum Protect deospray, Gliss Kur Elixir Hajolaj, Gliss Kur Ultimate Repair sampon, Gösser NaturZitrone 0,0%, Haas Natural pudingcsalád, Hell New Generation energiaital, Ilcsi Flavonoid extra pakolás, Mizse természetes ásványvíz, Nagyi Titka lisztek, NaturAqua Emotion körte-citromfű ízű, ásványvíz alapú üdítőital, Ooops! Sensitive és Prémium toalettpapír, Palette Mousse Color tartós hab állagú hajfesték, Riceland Selection rizscsalád és Taft Volume Powder hajformázó por.
A 15 év feletti városi lakosság átlagosan hét terméket próbált már ki a versenyen induló fogyasztási cikkek közül. Az átlagosnál többről volt tapasztalatuk a nőknek és a fiatal korosztály (15-29 évesek) képviselőinek. A megmérettetésen résztvevő termékkategóriákkal való átlagos elégedettség – a kategóriában versenyző termékek átlagos elégedettsége – magas, 85 százalék feletti szintet ért el.
Az Év Terméke Díj 2012 nyertesei
László Géza, a Product of the Year Hungary Kft. igazgatójának az innováció jegyében koreografált, különleges, a nyertes termékeket megelevenítő, a gála résztvevőit lenyűgöző, egyedülálló háromdimenziós fényjátékkal megkoronázott nagyszabású díjátadón elhangzott szavai szerint idén világviszonylatban több mint 200.000 vásárló vett részt a kutatásban. A logót minden országban nemzeti nyelven használják, ezért Magyarországon a fogyasztók Az Év Terméke Díj elnevezéssel találkozhatnak áprilistól a polcokon. Röviden ismertette a folyamatot: a programba a gyártók vagy forgalmazók nevezhették az általuk újszerűnek ítélt – gyorsan forgó, rendszerint az eladók segítsége nélkül megvásárolt – leginkább élelmiszeripari, testápolással kapcsolatos termékeiket, illetve háztartási cikkeiket, majd szakmai grémium döntött arról, hogy a gyártó által feltüntetett innováció a vásárlók szemszögéből is valódi értékkel bír-e, s ha igen, a termék bekerült egy nagymintás közvélemény-kutatásba, ahol már a fogyasztók szavazhattak a legjobbakra.
Fekete Zoltán, a PoY zsűrijének elnöke elmondta: elsőnek lenni jó érzés – legyen szó akár versenyről, akár hagyomány-teremtésről. Mi, akik zsűritagként vagy versenyzőként, de közösen indítottuk útjára Magyarországon az Év Terméke Díjat, méltán osztozhatunk ebben a jó érzésben. Jókor voltunk jó helyen, és vállaltuk a kihívást. Ma számos nehézséggel néz szembe az FMCG-ágazat, a forgalom csökkenésétől kezdve a csökkenő márkahűségen át az újabb és újabb adóterhekig. Ezért a következő években kulcskérdés lesz a fogyasztói bizalom megőrzése és növelése. Egyre kevésbé fog működni a hagyományos "márkavezetés", egyre fontosabb lesz a fogyasztói emancipáció és participáció. Ezért is tartom jó kezdeményezésnek az Év Terméke programot, melyben közvetlenül a fogyasztók mondanak véleményt az új és valóban innovatív termékekről.
Dr. Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató Intézet igazgatója úgy látja, a fogyasztók számára az ismertség, a bizalom – egyszóval: a hitelesség – kiemelkedő fontosságúvá vált. A hitelesség azonban ma már nem csak a sokszor száz éve működő márkák sajátja, hanem a saját márkák is bekerültek ebbe a körbe. A verseny tere tehát kibővült, és nem csupán a nagy gyártói márkák versenyeznek, hanem a private label-ek is felsorakoztak melléjük. A kíméletlen küzdelemben az innováció és a minőség garanciája olyan értékekké váltak a fogyasztók számára, amelyek megalapozzák a jövő sikereit. Ma Magyarországon talán nem sokat gondolkodunk a jövőn, mert el vagyunk foglalva a jelennel, rövid távú problémáinkkal, de mindannyiunk számára nyilvánvaló, hogy az innováció a versengő tömegből való kiemelkedés egyik elengedhetetlen eszköze.
A GfK Hungária kutatásának legfontosabb alapvetései a következők: a 15 év feletti városi lakosság átlagosan hét terméket próbált már ki a versenyen induló fogyasztási cikkek közül. Az átlagosnál többről volt tapasztalatuk a nőknek, és a fiatal korosztály (15-29 évesek) képviselőinek. A megmérettetésen indult termékkategóriákkal való átlagos elégedettség – a kategóriában versenyző termékek átlagos elégedettsége – magas, 85 százalék feletti szintet ért el. A kipróbálás utáni elégedettség, amely hatással lehet az újravásárlási szándékra, független a kipróbálók számától. Az egyes termékkategóriákban szoros eredmények születtek, ezen kategóriákban a nyertes termékek főleg az attraktivitás, illetve az innovativitás terén múlta felül a versenytársát. Döntő szempont a termék általános vonzereje, illetve újdonságereje volt. A piackutató intézet más forrásai* szerint: a hazai fogyasztók 93 százalékának fontos a minőség a vásárlásnál, és a jó ár-érték aránnyal együtt ez a két szempont a toplistás. A minőséget kommunikáló védjegyekre érzékelhető fogyasztói igény van, hiszen a széles termékválasztékban egy tanúsító védjegy, vagy elnyert díj támogatja a fogyasztó megerősítését abban, hogy valóban megbízható terméket vesz le a polcról.
2011 szeptemberében Magyarországon is elindult a világ legjelentősebb innovációs termékdíjazási rendszere, a Product of the Year. A rangos megmérettetésbe a gyártók és a forgalmazók nevezték be új és innovatív termékeiket – FMCG, OTC és háztartási-műszaki területeken. A programban a magyarországi áruházakban, boltokban megtalálható árucikkek vehettek részt. A nevezést zsűriszavazás követte, amelynek során a felkért független szakemberek azt vizsgálták, hogy a termék rendelkezik-e a vásárlók szempontjából érzékelhető és értékelhető újdonságértékkel. A zsűri által beválogatott termékek – összesen 17 kategóriában – indultak azon az országos, reprezentatív közvélemény-kutatáson, amelyet a GfK Hungária végzett, és amelyen maguk a fogyasztók döntötték el, hogy az adott kategóriában melyik termék nyer. A mások által már kipróbált és kiválónak ítélt márkák beazonosítására Magyarországon különleges módszertant dolgoztak ki a GfK Hungária Piackutató Intézet szakemberei, amelynek alapja, hogy adott ország vásárlói a legjobbat, leginnovatívabbat válasszák ki a termék- és szolgáltatáspalettáról.
A Product of the Year / Az Év Terméke Díjat, mint a fogyasztói szavazatok alapján kiérdemelt elismerést 25 évvel ezelőtt Franciaországban adták át először, mára pedig – Magyarországgal együtt – a világ 29 országában van jelen, és közel hárommilliárd vásárlóhoz ér el. A nemzetközi tapasztalatok alapján a Product of the Year díjjal elismert termékek konkrét, kereskedelmi előnyt is szereztek. 2008-ban Franciaországban átlagosan 25,5 százalékkal nőtt a díj logóját viselő termékek forgalma. Mindemellett a franciaországi tapasztalatok azt is bizonyították, hogy maguk a fogyasztók is egyfajta mérceként tekintenek a termékdíj logójára: a 15-49 éves korosztályban nagyon magas a védjegy ismertsége, és a díjazott termékekkel szemben a vásárlói bizalom is kimondottan magasnak bizonyult (68 százalék), valamint kiderült az is, hogy a fogyasztók 70 százaléka számára vásárlásra ösztönző erőt jelentett az innovációs védjegy. Idén világviszonylatban több mint 200.000 fogyasztó vett részt a Product of the Year kutatásban.