EU

Az EU intézményeinek sokkal közelebb kellene kerülniük az európai polgárokhoz – áll az európai ombudsman 2006-ról szóló beszámolójában. Tavaly 3830 panasz érkezett Nikiforosz Diamandurosz irodájához.

EU

Az EU intézményeinek sokkal közelebb kellene kerülniük az európai polgárokhoz – áll az európai ombudsman 2006-ról szóló beszámolójában. Tavaly 3830 panasz érkezett Nikiforosz Diamandurosz irodájához.

Az európai ombudsman, Nikiforosz Diamandurosz szerint az EU intézményeinek még nagy utat kell bejárniuk addig, amíg igazán állampolgár-barátnak mondhatják magukat. Diamandurosz szerint csak azért, mert egy intézmény jogilag helyesen cselekszik, még nem biztos, hogy megfelelõen kezeli az egyes panaszokat. ?Az intézmények és az emberek közötti szakadék között csak egy nyílt, polgár- és szolgáltatásközpontú adminisztráció tud hidat teremteni" – vélte az ombudsman.

Diamandurosz elmondta: 2006-ban 41 alkalommal kellett megrónia intézményeket, a 2005-ös 29 alkalommal szemben. Irodája tavaly adminisztrációs hibák miatt 582 esetben indított vizsgálatot, melyek egynegyede az átláthatóság hiánya miatt – a többi között egyes dokumentumok ki nem szolgáltatása miatt – indult el.

A legtöbb panaszt az Európai Bizottság kapta – hiszen a polgárok többségének ezzel az intézménnyel van dolga. A sorban a következõ a személyzeti hivatal, az Európai Parlament, s végül a Tanács volt. 2006-ban az európaiak 3830 panaszt tettek az intézmények ellen, bár ezek kétharmada az ombudsman hatáskörén kívül esett.

A legtöbb problémát a spanyolok jelentették (20%), de aktívak voltak a német (14%) és a francia (9%) állampolgárok is. A népességhez viszonyított legtöbb szavazatot azonban mégis a kisebb tagállamok – Luxemburg, Málta és Ciprus – állampolgárai tették.

EUvonal

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük