A bankok még épp csak elkezdték szolgáltatásaikat az Y generáció igényeihez igazítani.

 

 A bankok még épp csak elkezdték szolgáltatásaikat az Y generáció igényeihez igazítani.

Az Oracle Financial Services és a European Financial Marketing Association (Európai Pénzügyi Marketing Szövetség, Efma) új felmérése azt vizsgálja, hogy a bankok mennyire készültek fel az Y generációs ügyfelek kiszolgálására

  • Számos bank az Y generáció[1] – a következő tíz év során várhatóan a fejlett országok vagyonosabb rétegét alkotó demográfiai csoport – kiszolgálását célzó dedikált stratégiák bevezetésének még csak korai stádiumában tart – derül ki az Oracle Financial Services és az European Financial Marketing Association közös tanulmányából.

•·         A "Készen állnak-e vajon a bankok a vásárlók új generációjának fogadására?" című tanulmány Európa, a Közel-Kelet és Afrika (az EMEA régió) legnagyobb bankjainak több mint száz vezető tisztségviselőjével a bankok felkészültségéről készített interjúk eredményeit tartalmazza.

  • Az Y generáció növekvő gazdasági jelentősége ellenére a megkérdezettek 31%-a nyilatkozott úgy, hogy nem rendelkeznek olyan jelenleg is működő, dedikált stratégiával, amely konkrétan ezt a demográfiai csoportot hivatott kiszolgálni. A válaszadók 31%-a már rendelkezik ilyennel, 38% elmondása szerint pedig már folyamatban van náluk egy ilyen stratégia kidolgozása. Mindez arra utal, hogy a bankok egyre inkább felismerik az Y generáció különleges igényeinek fontosságát.
  • Az adatok alapján az Y generációt megcélzó dedikált stratégia híján lévő bankok aktív stratégiával rendelkező versenytársaikkal szemben kevésbé összpontosítanak ezen demográfiai csoport sikeres megszólításának három lényeges területére: a közösségi oldalak marketing és kommunikációs csatornaként történő hasznosítására, az igényekhez igazodó rugalmas ügyfélkiszolgálásra, valamint az új termékek minél előbbi bevezetésére.
  • Mindössze a válaszadók 31%-a rendelkezik a közösségi oldalak használatán alapuló stratégiával, pedig ez jelenti a közösségi oldalak böngészésével rendkívül sok időt töltő Y generációval való kapcsolatteremtés egyik legfontosabb eszközét. Összehasonlításképpen az Y generációt megcélzó bankok több mint 40%-a használja a közösségi oldalakat kommunikációs és marketing célra, további 26% pedig a következő hat hónap során tervezi ilyen stratégia bevezetését.
  • A válaszadók csupán 8%-ának megítélése szerint nyújtanak az ügyfélhűség megőrzése szempontjából kulcsfontosságú „kiváló" színvonalú szolgáltatást, ezzel szemben 54% úgy véli, hogy az általuk nyújtott szolgáltatás minősége „jó". Az Y generációra összpontosító bankok 15%-a kiválónak, közel 60%-uk pedig jónak értékelte az általuk nyújtott szolgáltatások színvonalát.
  • Noha az Y generáció a személyre szabott és rugalmasan alakítható termékeket részesíti előnyben, az összes megkérdezett csupán 4%-a nyilatkozott úgy, hogy egy héten belül képesek egy termék bevezetését megvalósítani. Az Y generációt megcélzó stratégiával rendelkező bankok körében ez az érték már 11%. Az utóbbi csoport emellett hajlamosabb az Y generáció igényeihez igazodó termékeket – így például betéti kártyákat és áruhiteleket – kínálni. Az eredmények alapján a két csoport megközelítően egyformán képes arra, hogy egy termék bevezetését egy héttől egy hónapig terjedő időn belül megvalósítsa.
  • Az Y generációt megcélzó stratégiával rendelkező bankok társaiknál hajlamosabbak a lakossági banki szolgáltatási platformjuk modernizálásába invesztálni, ami a rugalmasabb szolgáltatások és termékkínálat biztosításának elengedhetetlen feltétele. Az ilyen stratégiával nem rendelkező bankok inkább a meglévő alkalmazásaik és platformjaik karbantartására és továbbfejlesztésére helyezik a hangsúlyt.

Patrick Desmarés, az Efma főtitkára a következőket mondta: „A digitális világban otthonosan mozgó Y generáció tagjai üzleti – és egyúttal pénzügyi – ügyeik kapcsán teljesen új elvárásokat támasztanak. A bankok kezdik felismerni, hogy az új célcsoport megnyeréséhez új, az Y generáció elvárásainak megfelelő kommunikációs és marketingstratégiákra és -eszközökre van szükségük. A gyorsan reagáló bankoknak reális esélyük van arra, hogy elnyerjék ezen fontos vásárlói szegmens hűségét és bizalmát; éppen ezért tartja az Efma a mostanihoz hasonló tanulmányok készítésében való közreműködését az európai banki közösségen belül betöltött szerepe fontos részének.

„A személyre szabott és rugalmas termékek, szolgáltatások és kommunikáció létfontosságú az Y generáció megnyeréséhez" – nyilatkozta NRK Raman, az Oracle Financial Services elnök-vezérigazgatója, majd így folytatta: „A pénzügyi szolgáltatóknak az elvárásokhoz kell igazítaniuk – bizonyos esetekben pedig akár teljesen át kell alakítaniuk – piaci bevezetési stratégiáikat, ha meg kívánnak felelni a rugalmasság iránti egyre növekvő igénynek, legyen szó a különböző szolgáltatások nyújtásáról, a termékfejlesztésről vagy a kommunikációról. Az Y generáció szegmensében való helytálláshoz szükséges rugalmasságot és alkalmazkodókészséget lehetővé tévő modern és nyílt infrastruktúrával rendelkező informatikai háttér a siker elengedhetetlen eleme.

Készen állnak-e a vajon bankok a vásárlók új generációjának fogadására?"

Az Oracle és a pénzügyi szolgáltatások

Az Oracle Financial Services a Twitteren

Az Oracle Financial Services közössége a Facebookon


[1] Y generáció: az 1980 és 1990-es években született emberek, akik a világ össznépességének 17 százalékát teszik ki. Technikailag hozzáértő populáció, akik az internetet és a kapcsolódó alkalmazásokat (kommunikáció, szórakozás, vásárlás, információszerzés, közösségi oldalak) rendszeresen használva nőttek fel.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük