2025.június.24. kedd.

Belföld

A BANK mint kifejezés a hétköznapi életben  a biztonságot jelent/ené/i ( ?)  (elméletben ugyebár) Azt mondjuk akinél van a „BANK” – ő a legnagyobb, legerősebb és hát reméljük, a legbiztonságosabb is. Ma amikor naponta eltűnődünk, hogyan védjük meg a pénzünket még a BANK témában is akkor komoly fejtöréssel kerülüönk szembe. ez a kétség elérte már a BANK-okat is. Naponta olvasunk, hallunk róla, TV, Internet és a Social médiák sokasága...
Segitség az MBH Bank károsultjainak. Ez a cikkünk más mint a többi, itt az emberi összefgogás mutatkozik meg, közös erővel, együtt. A közös érdek, a sérelmek nagysága, a rendszerszintű tagadás elleni fellépés és más hatósági meogldások életre hívásának eszközeként: az összefogásban való részvétel mellett döntöttünk. A KamuWebshopok.hu Preventív Közösséggel együtt, az EuroAstra.hu is csatlakozott az Adhoc Support CIC felhívásához. Segítünk a károsultaknak, hogy érdemben lehessenek adataik, egy jövőbeni...
A  cikk megírásának célja nem csupán újabb részletek feltárása az MBH Bankot érintő online visszaélések ügyében, hanem annak bemutatása is, hogy valós emberek, valós élethelyzetek és súlyos pénzügyi károk állnak a számok és technikai elemzések mögött. A történetek nemcsak illusztrációk, hanem végső soron vádiratok egy olyan rendszer ellen, amelyben a bizalom nemhogy csökken, de tudatosan leépül.
A cikket a digitalisfogyasztovedelem.hu csapatával közösen dolgoztuk fel. Köszönjük a képeket és illsuztrációkat ill. a hasznos videót a megértéshez. Megcsörren a telefon. Felveszed. Benne egy rémült hang: balesetet szenvedtem, segitenél ? – és a telefon túloldalán az a barátod akit már több mint 50 éve ismersz. Hallod a hangján, hogy elkeseredett, pedig jogot végzett ember, komoly tudással, még is a vonal végén egy elesett és tanácstalan ember áll. A...
Miért mászunk a Google arcára? – Mert elegünk van a csendes bűnrészességből. Van az a pont, amikor már nem lehet udvariasan félrenézni. Amikor nem lehet többé azt mondani, hogy „ez csak egy platform”, „ez csak algoritmushiba”, „ez túl nagy ahhoz, hogy hibázzon”. Mert nem algoritmusok verik át az embereket, hanem emberi döntések engedik be újra meg újra azokat a hirdetéseket, amelyek a bizalom szövetét szaggatják szét – és ezzel...
Budapest, 2024. április 24. – A nyaralás alatti pénzügyi kockázatok csökkentését támogatja az MNB „Gondos tervezés, gondtalan nyaralás” fogyasztóvédelmi kampánya. Akár a már ismert szálláskereső portálok felületén, kifizetett szállásunk gazdája nevében is követelhetik bizalmas banki adatainkat a csalók. Pénzt vagy azonosítóinkat kérhetik el nyári idénymunkákhoz kötődő előzetes befizetésekre is. E kibercsalások ellen érdemes korlátozni bankkártyánk vásárlási-, készpénzfelvételi limitjeit, gyanús tranzakció észlelése esetén pedig azonnal letiltatni a kártyát. A Magyar...
Felébredsz, elsétlász, elgurulsz a LIDL-be és téped a hajad. Ne tedd...először is azért se mert drága a hajbeültetés, másodsorban meg azért SE, mert a LIDL akciós matekjához a kezedre máshol van szükség. Miközben emberek 2-3 termék vásárlásával túlfogyasztással, akár kukáig tolják az akciós eufóriát, addig a Mielőtt Átvernek Közösség, rátolta a bicajt a Lidl "arcára" és élelmes megoldásukkal...na de ne menjünk a cikk végére az elején...olvasd, nevess és számolj...
Fagyvédelem vagy csodavárás? Minden tavasszal újra és újra lejátszódik ugyanaz a történet: a virágba borult gyümölcsfák fölé lopakodó hajnali fagy, majd a lehorgasztott fejű termelők képei a hírekben, akik elmondják, hogy „most aztán minden odalett”. A természet kegyetlen – ez igaz. De valóban minden esetben a természet a hibás? Vagy inkább mi várjuk tétlenül a csodát, miközben lenne mivel védekezni? Miért van az, hogy más országokban helikopterek, szélgépek, brikettek és vízpermet...
Olvasom, hogy a Kormány a Fogyved.kormany.hu oldalon felmérést tett közzé. Aztán arra gondoltam meglátogatom és miután megtettem, rádöbbentem, hogy 12 igenes kérdéssorról van szó. Tehát képzeld el azt a csodálatos világot, ahol az állami digitális fogyasztóvédelem aktívan, frissen és lendületesen működik, miközben a kormány értelmes, valódi válaszlehetőségeket kínáló konzultációkon kéri ki a véleményed: oké, most ébredj fel, mert itt erről szó sincs. Itt egyértelműen nem érdekel senkit a te...
A hirdetés nézettsége az egekben, a kommentek között mémek, szarkazmus, és népharag keveredik. Az ingatlanosok új marketingstratégiát dolgoznak ki: „Ha nem megy a ház, csak szólj Hadházynak!” A magyar polgár pedig legalább annyit elmondhat: ha már a pénzét elvitték, legalább egy jót nevethet a végén. Ez a villa hirdetés most már nemcsak egy luxusingatlan, hanem a magyar marketing csodája – ahol a korrupció, a mémkultúra és a közösségi média találkozik...
Hitelígéret vagy hitegetés? Magyarország, 2025: ahol a pénzügyi intézmények labirintusában az ügyfelek elvesznek. Egy cég, az S Kft.(fantázianév) kálváriája a MA-HI-nál(fantázianév), ahol a 30%-os kamatú hitelből kimászás helyett, fél évnyi költséges hitegetés lett. Értékbecslés, közjegyző, végtelen dokumentumok – a költségek csak nőnek. Vajon az S Kft. 600+ milliós ingatlana a célpont? MNB, hol a segítség? Tisztességes-e a végtelen feltételek szabása? Nem merül-e fel összeférhetetlenség? A hitegetés a MA-HI alaptevékenysége?...