Bíznak a magyar ügyfelek saját bankjaikban, kétharmaduk ajánlaná is pénzintézetét másoknak. A teljes bankszektor megítélése is stabilizálódott az egy évvel korábbihoz képest – derül ki az EY legfrissebb nemzetközi iparági felmeréséből.

Bíznak a magyar ügyfelek saját bankjaikban, kétharmaduk ajánlaná is pénzintézetét másoknak. A teljes bankszektor megítélése is stabilizálódott az egy évvel korábbihoz képest – derül ki az EY legfrissebb nemzetközi iparági felmeréséből.


„Az EY felméréséből is egyértelműen kiderül, hogy elsősorban a költségek alapján választanak bankot a magyarok. Ügyfélként pedig azt várják, hogy pénzintézetük könnyítse meg az ügyintézést, valamint minél inkább személyre szabott ajánlatokat és szolgáltatásokat kínáljon számukra" – mondta Seregdy Tamás, az EY igazgatója.

Az EY felmérésben részt vevők 97 százaléka mondta azt, hogy megbízik saját bankjában. 42 nyilatkozott úgy, hogy teljes a bizalma pénzintézetében. Az ügyfelek kétharmada ajánlaná másoknak is saját bankját.

A teljes bankszektor megítélése is stabilizálódott az egy évvel korábbihoz képest: a válaszadók 59 százaléka mondta azt, hogy nem változott véleménye a bankokról általában, 38 százalék azonban továbbra is bizalomvesztésről számolt be.

A pénzintézetek jellemzésekor az elérhetőséget, az alapvető szolgáltatások kiegyensúlyozott biztosítását, valamint a személyes banki adatok megőrzését tartották leginkább fontosnak a magyar ügyfelek. A válaszadók szerint a rejtett költségek jelentik a legnagyobb problémát számukra bankoláskor – derül ki az EY felméréséből, amelyben Magyarországon több mint félezer ügyfelet kérdeztek meg.

A globális trendekbe illeszkedik Magyarország

Nemzetközi szinten a válaszadók 99 százaléka nyilatkozott úgy, hogy bízik elsődleges banki szolgáltatójában. 77 százalékuk pedig azt mondta, szívesen ajánlaná pénzintézetét másoknak is. Globálisan is javult a szektor megítélése: az ügyfelek harmada már úgy nyilatkozott, nőtt a pénzintézetekbe vetett bizalma, 48 százalékuknak pedig nem változott a véleménye az egy évvel korábbihoz képest.

Az EY elemzéséből kitűnik, hogy három terület fejlesztésével érhetnek el versenyelőnyt a bankok. Ezek közé tartozik a bankolás egyszerűbbé és átláthatóbbá tétele, a nagyobb mértékű segítségnyújtás a személyes pénzügyi döntések meghozatalában, valamint az ügyfélközpontú problémakezelés.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük