2008. június 17-i  bejelentés szerint a BKV és a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht.(BTH)  szorosabb együtt-működést helyezett kilátásba, s megállapodást írt alá a fővárosba látogató turisták igényesebb és teljesebb kiszolgálása, valamint a közösségi közlekedés népszerűsítése érdekében. A tájékoztatást a megjelentek Fekete László BTH ügyvezető igazgatótól és Kiricsi Karola  BTH sajtószóvivőtől hallhatták.

 

2008. június 17-i  bejelentés szerint a BKV és a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht.(BTH)  szorosabb együtt-működést helyezett kilátásba, s megállapodást írt alá a fővárosba látogató turisták igényesebb és teljesebb kiszolgálása, valamint a közösségi közlekedés népszerűsítése érdekében. A tájékoztatást a megjelentek Fekete László BTH ügyvezető igazgatótól és Kiricsi Karola  BTH sajtószóvivőtől hallhatták.

A 100%-ban fővárosi tulajdonban lévő BTH  kiemelt feladatának tekinti a potenciális turisták megszólítását és Budapestre csábítását, az ittlévők információval való ellátását.  A hat Tourinform iroda ezen dolgozik, munkájában jó partnernek tekinti a BKV-t.  A nemzetközi szakmai felmérések szerint Budapest  az elmúlt évben teljesített 6 millió vendégéjszakával Európa és a világ „meg kell látogatni" -városai sorába emelkedett.   Az év első negyedének eredményei további 6%-os bevétel-növekedést jeleznek, a külföldi turizmusból származó összes hazai bevétel-növekedés 74,4%-a Budapesten realizálódik.  A legfontosabb küldő országok;  Németország, az Egyesült Királyság,

az Egyesült Államok, Olaszország, folyamatosan nő a spanyol, a francia látogatók száma, különös figyelmet érdemes szentelni a japán turisták növekvő számára.

A két fővárosi társaság együtt indít több turistabarát projektet.  A kooperáció részeként 9 kiemelt metróállomáson hamarosan un. „You are here"  típusú tájékoztató táblát helyeznek ki, melyek részletesen mutatják a látogató pontos tartózkodási helyét, valamint a környezetében lévő turisztikai látnivalókat és szolgáltatásokat.

A külföldi látogatók számára vannak olyan, a közlekedési társasághoz kapcsolódó látványosságok, melyek a külföldiek számára unikumnak számítanak, s turisztikailag érdemes építeni rájuk.

Ilyen az 1870-től működő Budavári Sikló, amely az 50 méteres magasság-különbséget  indulásakor még gőzhenger által hajtott szerkezettel tette meg, újjáépítve ma már UNESCO védettséget élvez. 

A Fogaskerekű vasút   1874-től szolgálja  3,7 km-es pályáján az utazókat, menetideje 15 perc.

Libegőt  1970 augusztus 20-án avatták. Nagyon üzembiztosan működik, fennállása óta nem volt saját hibából származó balesete.  Mintegy 80-100 millió Ft bevételt hoz évente.

Két múzeum is van a BKV kezelésében;   a Deák téren a Millenniumi Földalatti vasút múzeuma és  a szentendrei jármű múzeum, melynek állományát folyamatosan karbantartják.

Az együttműködésről szóló bejelentés szerint, új szolgáltatásként a  BKV a turisták és az érdeklődők számára  korlátozott létszámú, speciális túrákat szervez a metrónak a  nagyközönség elől elzárt üzemi területei bejárására, ahol szakmai vezetéssel részletesebben betekinthetnek a földalatti közlekedés világába.  A látogatás vonzerejét az éjszakai időpont és a helyszín különlegessége együtt biztosítja, a szervezők várakozása szerint.  A programra a jegyek árusítását a BTH saját Tourinform irodáin keresztül vállalja, sőt szervezett study-tourok keretében külföldi újságíróknak is bemutatja majd a különleges budapesti túrát.

A kommunikáció megkönnyítése érdekében,  a két cég a BKV jegyellenőrök számára idegen (angol és német) nyelvű  tájékoztató kártyákat  dolgoz ki, melyeken a legfontosabb közlekedési, jegykezelési információkat tudatják a turistákkal a későbbi kellemetlenségek elkerülésére.  A külföldi turisták számára folyamatos konfliktus forrása az átszállás után kötelező újabb jegy-érvényesítés a metrón, hasonló konfliktusok feloldására szánják ezt a tájékoztatást.  (Információk szerint ilyen átszállási-jegykezelési kötelezettség Európában csak nálunk található…) 

A tájékoztatás szerint az évi  6,4 millió BKV utasból 2 ezer jut egy ellenőrre,  az év első felében 200 ezret ellenőriztek, panasszal közülük 400-an éltek.  Az ellenőröknél a megállapodás alapján elérhető idegen-nyelvű írásos anyagon kívül, a gondok kezelésére kötelező angol-tanulás is szolgál a BKV-nál…

A BKV és a BTH együttműködésének kiemelt pontja a kölcsönös promóciós támogatás is,  ennek egyik eszköze a prospektusok kölcsönös terjesztése.  A BKV legforgalmasabb jegypénztáraiban a turisták ezentúl ingyenesen juthatnak hozzá többnyelvű turisztikai térképekhez, anygaokhoz (pl. Budapest Guide,  BTH News) , a turisztikai tájékoztatásra szakosodott Tourinform irodákban pedig a BKV térképei, kiadványai (pl. éjszaki járatok listája, napijegy) is megtalálhatók lesznek.

A BTH közreműködésével a tömegközlekedési kiadványok is ott lesznek a legnagyobb hazai és nemzetközi turisztikai kiállításokon, vásárokon.  Az együttműködést a cégek saját internetes felületeikre is kiterjesztették, helyet biztosítva egymás híreinek a honlapokon.  

A tájékoztatón elhangzott, folyamatosan dolgoznak  a két év múlva bevezetendő  e-ticketing jegyrendszer -en.

Első alkalmazására a metro vonalain kerül majd sor, utána a felszíni közlekedésben.  A telefonos SMS-jegyváltási rendszer kísérletei még ezen a nyáron beindulnak, a váltható időtartam 60, ill. 90 perc utazásra szól majd.

Az Euroastra munkatársai megkérdezték;  megtapasztalva egyes BKV sofőrök „vezetési stílusát",  nem gondolnak-e a külföldön jól bevált, a kulturált vezetési kultúrát támogató versenyek meghonosítására a budapesti BKV-gépkocsivezetők körében,  ill. a korábbi nyarakon alkalmazott diákmunkások, nyelvi-segítők ismételt alkalmazására, a két vállalat közötti  együttműködésbe való bevonására.

A válasz;  több éve vannak vezetési versenyek a BKV-nál,  a diákmunka pedig az elmúlt évben nem volt sikeres, ill. költségesnek bizonyult…

http://www.budapestinfo.hu/

http://www.bkv.hu/

Harmat Lajos

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük