Co-op Hungary ZrtA csúcson kell elköszönni -sokan egyetértenek ezzel, de csak kevesen gyakorolják. Sok politikus, élsportoló, elõadómûvész szalasztotta el a kedvezõ pillanatot, amikor még sikerei teljében távozhatott volna az elsõ vonalból.

 

  Co-op Hungary ZrtA csúcson kell elköszönni -sokan egyetértenek ezzel, de csak kevesen gyakorolják. Sok politikus, élsportoló, elõadómûvész szalasztotta el a kedvezõ pillanatot, amikor még sikerei teljében távozhatott volna az elsõ vonalból.

 

A csúcson búcsúzni ugyanis csak erõs ember képes.Saját döntése alapján nem jelöltette magát.Bartus Pál, a Co-op Hungary Zrt. elnök-vezérigazgatója a csúcson távozik. Akkor, amikor még maradhatna, hiszen sokan talán el sem tudják képzelni nélküle azt a szervezetet, amelyet az elmúlt tizenöt esztendõben irányított.

A Coop üzletlánc az õ vezetésével érte el, hogy ma a magyar gazdaság egyik legeredményesebb hálózata, a magyar tulajdonú kereskedelemi láncok között a piacvezetõ.

Bartus Pál döntése, hogy a csúcson adja át a váltóbotot a fiataloknak, logikusan következik eddigi tevékenységébõl, vezetõi filozófiájából. Annak idején másoknál korábban ismerte föl, mit kell tenni annak érdekében, hogy a kemény piaci versenyben helyt tudjon állni egy olyan szervezet, amelynek alkotó elemei egymástól elszigetelten, más és más helyi körülmények között tevékenykedtek: egységes csapatba kellett szervezni õket. Ez volt a feltétele annak, hogy a versenyképes árakon tudjanak beszerezni és versenyképes fogyasztói áron tudják a vásárlók igényeit kielégíteni.                   

A megannyi ÁFÉSZ, kft., önálló szövetkezeti csoportosulás sokféle szemléletet is jelentett egyúttal. Ezt a sokszínûséget úgy kellett kifelé egységes csapatba szervezni, hogy eközben senki ne veszítse el belsõ önállóságát. Ehhez erõs hit és munkabírás kell, hiszen diktatórikus eszközökkel hosszú távra szóló eredményt nem lehet elérni. Bartus Pálnak sikerült külön-külön mindenkivel megértetnie, hogy csak együtt léphetnek elõre. A külön-külön szó szerint értendõ: szinte mindenkit személyesen fölkeresett, évente hetven-nyolcvanezer kilométert autózott, hogy mindenhová eljusson. Belföldi szakmai tevékenységén túl fontos nemzetközi megbízatásokat is ellátott – ez marad a jövõben is, itthon pedig a fogyasztási szövetkezetek és kereskedelmi társaságok szövetségének elnöki funkcióját tölti majd be. Tagja marad továbbra is több társadalmi testületnek. Szeretne bekapcsolódni továbbá a szakmai elméleti munkába, kamatoztatva megszerzett gyakorlati tapasztalatait.

                                     

Bartus Pál kimagasló munkát végzett a Coop csoport élén.  Az eredmény magáért beszél: a Co-op Hungary Zrt. a korábbiaknál  nehezebb elmúlt esztendõt is sikeresen zárta. A forgalom több mint 9 százalékkal bõvült, csaknem elérte a 274 milliárd forintot, miközben a költségeket jelentõsen csökkentették. A Coop csoport kiskereskedelmi forgalma 400 milliárd Ft, az élelmiszer nagykereskedelmi tevékenység forgalma 110 milliárd Ft és már a frissáru forgalmazás is elérte az 50 milliárd forintot, ez összesen 560 milliárd forint. Az átlagember számára ennél is többet mond, hogy a COOP csoport ma 32 000 embernek ad munkát, boltjai ott vannak a kistelepüléseken is, és az ott lakók tudják, hogy a jövõben is számíthatnak rájuk.

Bartus Pál a Co-op Hungary Zrt leköszönõ elnökeBartus Pál a Co-op Hungary Zrt leköszönõ elnökeBartus Pál vezetõi munkájának értékeléséhez elválaszthatatlanul hozzátartozik, hogy a COOP csoport mindenféle állami támogatás nélkül érte el eredményeit, miközben az állammal szembeni törvényes kötelezettségeit mindenkor maradéktalanul teljesítette: sosem volt adó- vagy járulék tartozása. Piaci jelenlétére a tiszta üzletmenet a jellemzõ. Tudjuk, hogy ma ez még korántsem általános magatartás a magyar gazdaságban. A közbeszédben ezt becsületességnek mondják. A Co-op Hungary Zrt. filozófiájában ezt természetesnek tartották. Az egyetlen lehetséges viselkedésnek.

Csepeli Lajos a Co-OP Zrt újonnan megválasztott elnökeCsepeli Lajos a Co-OP Zrt újonnan megválasztott elnökeCsepeli Lajos a Co-op Hungary Zrt. új elnöke, a Coop Szolnok vezérigazgatója

A Coop Csoport életében olyan ciklus következik, amely épp olyan szemléletbeli változást követel, mint amikor a mennyiségi gyarapodás volt a fõ feladatok egyike: most a minõségi továbblépés feltételeit kell megteremtenünk.

A Co-op Hungary Zrt-ben tulajdonos részvényesek és a vásárlók érdeke, hogy minél hatékonyabban, igazi nagyvállalatként mûködjön a Coop Csoport. Ez a boltokat üzemeltetõ több mint 800 kisebb és nagyobb vállalkozásra épp úgy nagy feladatokat ró, mint az operatív végrehajtókra: arra van szükség, hogy gyorsan megszülessenek a döntések.

Gyakran kell párhuzamosan több feladatot megoldani, sikeresen alkalmazkodni a naponta változó piaci feltételekhez, fönntartani, sõt fokozni a versenyképességet. Meg kell õrizni a piacvezetõ pozíciót – az erõsödõ konkurencia harcban ez folyamatosan magas színvonalú irányító munkát követel.

A hatékonyság növeléséhez elengedhetetlen a Csoporton belüli további koncentráció, így e vonatkozásban a következõ években még jól látható feladatok vannak.

?Célunk az, hogy a Coop Csoport a jövõben is állja a versenyt a bõvülõ konkurenciával. Ehhez tovább kell fejlesztenünk üzletpolitikánkat, melynek középpontjában továbbra is a vásárló áll" – mondta az Elnök.

Murányi László, a Co-op Hungary Zrt. új vezérigazgatójaMurányi László, a Co-op Hungary Zrt. új vezérigazgatója

A Coop Csoport középtávú stratégiája tavaly õsszel elfogadásra került, jelenleg is folyik megvalósítása, további részelemeinek kidolgozása:

  • Õszre elkészül a Coop üzletlánc középtávú marketing stratégiája, ez lesz a fejlõdés vezérfonala a következõ néhány évben.
  • Folytatódik az informatika bevezetése, ez fontos tényezõje a versenyképességnek. Tisztában kell lenni a vásárlói szokásokkal, és látni kell az értékesítési forgalmi számokat, hogy hatékonyabban tudjunk mûködni a piacon.
  • Megkezdõdött a Coop Csoport logisztikai rendszerének átvilágítása.
  • Országos kiterjesztés alatt áll a törzsvásárlói rendszer.

A 2007 évre tovább csiszolódott a lánc üzletpolitikája, fejlesztettük a beszerzési, választék kialakítási, akciós és kommunikációs részeket.

A cég vezetésében bekövetkezett változással a folyamatosság fennmarad – az eddigi értékek következetes képviseletébõl nem enged a menedzsment. Tisztességes és törvényes üzletmenet fogja jellemezni a jövõben is a Coop tevékenységét.

?Azon leszünk, hogy a jövõben még jobban megfeleljünk vásárlóink bizalmának, tovább javítsuk a bolti szolgáltatásainkat. Továbbra is tartós, megbízható partnerei kívánunk lenni szállítóinknak." – mondta Murányi László a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója.   

A közgyûléssel kapcsolatos legfontosabb  döntések és beszámolók:    

Kettévált az elnöki és a vezérigazgatói pozíció. Csepeli Lajos a Co-op Hungary Zrt. új elnöke és Murányi László az új vezérigazgató. Szilágyi Pétert újabb 5 évre megválasztották a Felügyelõ Bizottság elnökének. Bartus Pál, aki eddig egy személyben töltötte be a két tisztséget, az új ciklusra már nem kívánta jelöltetni magát.

A Co-op Hungary Zrt., a magyarországi piacvezetõ üzletlánc cikluszáró közgyûlésén a Coop Szolnok Kereskedelmi Zrt. 51 éves vezérigazgatóját, dr. Csepeli Lajost választották elnökké. Murányi László, aki korábban a társaság általános vezérigazgató-helyettese volt, a továbbiakban vezérigazgató. Bartus Pál, aki tizenöt éven át volt a Zrt. elnök-vezérigazgatója, már korábban úgy döntött, hogy egyik tisztségre sem jelölteti magát, a jövõben az elméleti munkában szeretné hasznosítani a gyakorlati munkában szerzett tapasztalatait, és továbbra is betölti az ÁFEOSZ elnöki posztját és ellátja a nemzetközi és hazai társadalmi tisztségeit. Kiemelkedõ munkáját a legmagasabb szövetkezeti kitüntetéssel, a gróf Károlyi Sándor díjjal ismerték el.

A Co-op Hungary Zrt. tavaly a korábbinál nehezebb piaci körülmények között is 9,2 százalékkal növelte forgalmát, ez ma 400 milliárd forint, az adózás elõtti gazdálkodási eredmény 5,5 milliárd forint. A társaság új vezetése erõs alapokon folytathatja az építkezést. A folyamatosság és a változás kettõs követelményét szem elõtt tartva a jövõben is arra törekszik, hogy megõrizze a csoport piaci pozícióit, növelje a versenyképességet. Az idén folyó áron 8-10 százalékos forgalombõvülésre számítanak. Változatlanul nagy gondot fordítanak fõ mûködési területük, a 3500-15000 fõs a kistelepülések ellátására, és garantálják, hogy a COOP üzletek a jövõben sem kívánnak olcsó, alacsony minõségû termékeket forgalmazni. Növelni kívánják a márkatermékek számát; ez ma körülbelül 700 terméket jelent, és a kiskereskedelmi forgalom 16 százalékát teszi ki. A márkatermék rendszer a cégnek és a beszállítóknak egyaránt a minõség garanciája, hiszen a követelmények szigorúak, de a termelõk tudják, hogy a hálózat révén minõségi termékeik biztos piacra számíthatnak.

www.coop.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük