Darvas Péter: A keresés mindent visz? – A Keresőmarketing Nap 2007 konferencia előadása
Az internetezők 90%-a böngészett keresőoldalon augusztusban. A gemius/Ipsos Audience megoldása mutat először teljeskörű képet a piacról.
Az internetezők 90%-a böngészett keresőoldalon augusztusban. A gemius/Ipsos Audience megoldása mutat először teljeskörű képet a piacról.
A korábban használt közönségmérési módok nem tették lehetővé bizonyos – például nemzetközi – oldalak megjelenítését, értékelését. Így állhatott elő az a helyzet, hogy a látogatottsági toplistákban nem szerepeltek a keresőoldalak, mintha a hazai piac jelentősen eltérne a nyugati internet-használati jellemzőktől, ahol ezek a felületek vezető népszerűségnek örvendenek.
A gemius/Ipsos Audience megoldása mutat először teljeskörű képet a piacról, a részletes forgalmi mutatók mellett – több mint 30 ismérv mentén – szocio-demográfiai bontásokat is lehetővé téve. A KIROWSKI és az OnlineMarketing.hu által szervezett Keresőmarketing Nap 2007 konferenciára készült – mellékelt – Szonda Ipsos prezentációból kiolvasható, hogy az internetezők 90%-a látogatott legalább egyszer keresőoldalra augusztusban, 79%-uk pedig katalógus felületeket böngészett. A webhasználat közel ötödét lefedi az ilyen site-okon eltöltött idő.