Egy év alatt ötszörösére nőtt a Network.hu
Sikeres évet zárt a Network.hu. A tagok száma novemberben átlépte a félmilliót, így a regisztráltak száma fej-fej mellett halad a Facebook hazai felhasználóinak számával. Nyáron elindult az értékesítés, és egyre több hirdető érkezett a rendszerbe. Az egyedi hirdetési rendszer – mely lehetőséget ad létező közösségek szponzorálására, és új márkaközösségek létrehozására – pozitív fogadtatásra talált a hirdetők között.
Sikeres évet zárt a Network.hu. A tagok száma novemberben átlépte a félmilliót, így a regisztráltak száma fej-fej mellett halad a Facebook hazai felhasználóinak számával. Nyáron elindult az értékesítés, és egyre több hirdető érkezett a rendszerbe. Az egyedi hirdetési rendszer – mely lehetőséget ad létező közösségek szponzorálására, és új márkaközösségek létrehozására – pozitív fogadtatásra talált a hirdetők között.
A Network.hu fontos piaci rést talált a hazai közösségi site-ok piacán, amikor úgy döntött, olyan portált indít, melynek szervező-elve nem a személyes ismertség, hanem a közös érdeklődés. Az oldal témák mentén szerveződik, célja, hogy összehozza az azonos érdeklődési körű felhasználókat. A blogokkal ellentétben nem néhány szerző írja a tartalmat, hanem a közösség minden tagja egyben szerző is: blogolhat, képeket videókat, linkeket oszthat meg, az általa választott témákban.
„A 2009-es év fordulópont a Network.hu életében. Februárban elindultak a közösségi hírlevelek, melynek hatására aktívabbá vált az oldalon az élet. Megjelentek a meghívó modulok, amik tovább fokozták a növekedést. Ekkor 96 ezer tagunk volt, ez a szám az év végére több, mint ötszörösére emelkedett, novemberben átléptük a félmillió regisztrált tagot, és a napokban elérjük a 10 milliomodik oldalletöltést is" – Mondta el Száller Tibor a Network.hu kft ügyvezetője.
Az oldalon megtalálhatóak olyan mainstream témák köré szerveződött nagy közösségek, mint a receptklub, a kutyabarátok közössége, a természetes szépségért rajongók, vagy éppen a fittness-aerobik kedvelők közössége, de olyan mikroközösségek is működnek, mint a mikroszkóp klub vagy a kötés-horgolást szeretők közössége. Jelenleg összesen több, mint 2600 klub működik az oldalon. A rendszerben bárki szabadon létrehozhatja a saját érdeklődésének megfelelő közösséget egyedi névvel és design-nal, ahova tartalmakat tölthet fel, és tagokat toborozhat.
A felhasználók jelentős része 25 éves elmúlt, és 70%-uk él Budapesten vagy megyeszékhelyeken. Olyan célcsoportot érhetnek el tehát a hirdetők, akik jelentős vásárlóerővel bírnak. A hagyományos online felületek mellett – amiket augusztus óta az Adaptive média értékesít – a cég új típusú közösségi marketing eszközöket kínál ügyfeleinek. Ezek segítségével a hirdető érdeklődési kör alapján találhatja meg a célcsoportját, a számára fontos közösségekben elhelyezheti a brand arculati elemeit, kvízeket és nyereményjátokat indíthat, terméket tesztelhet, adatbázist gyűjthet, és közvetlenül vehet részt a kommunikációban.
A vállalatok emellett létrehozhatnak saját közösséget is. Jelenleg körülbelül 50 szponzorált klub működik a rendszerben: gyógyszer, autó, utazás, ruházat, szépségipar, szórakoztatás, és család-otthon, témakörökben jelentek meg az ügyfelek. Nagy márkák mellett a kis- és középvállalkozások is érdeklődnek a rendszer iránt, akik az értékesítő munkatársak szerint nagyon nyitottak az innovatív megoldásokra, és rugalmasan viszonyulnak az új típusú hirdetésekhez.
A következő évben a network.hu tervei között szerepel minden magyar városra kiterjedő településklub-rendszer létrehozása, és non-profit szervezetekkel való együttműködés, hiszen a cég kiemelt céljai között van az állampolgári felelősségvállalás támogatása.